Jak to zrobić? > Wprowadzanie zapisu bez rozbijania na kwoty cząstkowe

Drukuj

Wprowadzanie zapisu bez rozbijania na kwoty cząstkowe

1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie i wskaż typ dokumentu.

2.Wprowadź część opisową wybranego dokumentu.

3.W polu Treść możesz wpisać własny opis pozycji zapisu, przyjąć proponowany przez program lub wprowadzić do niego poprawki.

Jeśli chcesz wprowadzić własny opis, zacznij po prostu wpisywać go do pola. Po naciśnięciu dowolnego klawisza, różnego od klawisza Tab, Enter lub klawiszy kursorów, poprzedni tekst zniknie, umożliwiając wprowadzanie nowego.

Jeśli przyjmujesz tekst proponowany przez program, zaakceptuj go, przyciskając klawisz Tab lub Enter.

Jeśli chcesz edytować tekst proponowany przez program, przy pomocy klawisza strzałki w lewo wskaż miejsce, które chcesz poprawiać. Wprowadź poprawki. Naciśnij klawisz Tab lub Enter. Następna pozycja zapisu zostanie automatycznie opisana już poprawionym tekstem.

Po wybraniu kombinacji klawiszy Ctrl+F5 otworzy się okno podpowiedzi treści zapisów dla dowolnego zapisu dokumentu.

4.Wpisz kwotę do pola Kwota po stronie Wn. Potwierdź (Enter lub Tab). Ta sama kwota przepisze się automatycznie po stronie Ma, a punkt wstawiania ustawi się przy polu Konto strony Wn. Dla dokumentu importowego i wyciągu bankowego przed polem Kwota znajduje się pole z nazwą waluty, w którym za pomocą przycisku DROP3 możesz otworzyć okno Kursy walut i dla każdego zapisu wybrać walutę i jej kurs.

5.Zadekretuj wprowadzoną kwotę po stronie Wn. Dekretowanie zapisów podczas wprowadzania dokumentów.

6.Potwierdź automatycznie przeniesioną kwotę po stronie Ma (Enter lub Tab).

7.Zadekretuj automatycznie przeniesioną kwotę po stronie Ma.

 

Zobacz także:

Wprowadzanie części opisowej dokumentów