Instrukcja użytkownika > Naliczanie wynagrodzeń > Rejestry

Drukuj

Rejestry

Rejestry (Okna - Rejestry) służą do numerowania i grupowania list płac. Listy płac numerowane są kolejno w ramach jednego rejestru (funduszu). W zestawieniach grupujemy listy z jednego lub wszystkich rejestrów.

Standardowo w pierwszej wprowadzonej firmie mamy rejestry (fundusze): F.osobowy (wynagrodzenia), F.ZUS (zasiłki płatne z ZUS), F.bezosobowy (umowy-zlecenia i o dzieło), F.władz statut. (rada nadzorcza) i F.socjalny (ZFŚS).

Rejestry są przypisane do konkretnej firmy. W każdej następnej wprowadzanej firmie utworzy się tylko rejestr osobowy, następne należy uzupełnić w miarę potrzeb.

Rejestry możemy tworzyć b10_ins (Ins) lub modyfikować b10_edit samodzielnie (F6).

80101

Dane w rejestrze:

Nazwa - nazwa rejestru

Układ numeru - szablon numeru listy płac należącej do danego rejestru, standardowo #/RR, gdzie # oznacza numer listy, RR - rok z daty określonej w polu Rok i miesiąc numeracji wg, dodatkowo z tej daty można podstawić: RRRR – 4-cyfrowy rok, MM - numer miesiąca; oprócz podanych symboli w układzie numeru możemy używać dowolnych znaków, np. #/ZUS/RRRR

 

Każdy rejestr powinien mieć inny układ numeru by uniknąć sytuacji, gdzie dwie listy będą miały taki sam numer.

Pierwszy, W roku - numer kolejnej listy z danego rejestru w danym roku

Rok i miesiąc numeracji wg - na podstawie wybranej daty podstawiane będą symbole (RRRR, RR, MM) związane z datą w układzie numeru:

oDaty kartoteki - miesiąc i rok, za który lista wchodzi do kartoteki wynagrodzeń

oOkresu wynagrodzeń - końcowa data okresu wynagrodzeń listy

oDaty wypłaty - data dochodów, czyli miesiąc i rok, za który lista wchodzi do kartoteki dochodowej

Numeracja miesięczna - standardowa numeracja w obrębie roku może zostać zmieniona na numerację w obrębie miesiąca (ma sens tylko wtedy, gdy w układzie numeru mamy MM)

We właściwościach b10_tryb (F4) możemy ustalić własne ułożenie rejestrów (Uporządkowanie na Kol), co da nam możliwość dowolnego ustalenia kolejności rejestrów przeciągając je po prostu myszką.

Przy zmianie kolejności rejestrów należy bardzo uważać, gdyż zmiany takie mogą spowodować niezamierzone efekty w ograniczeniu przeglądania list płac z wybranych rejestrów (Od rejestru - Do rejestru, patrz Instrukcja administratora - Parametryzacja systemu - Użytkownicy - Grupy praw dostępu).