Instrukcja administratora > Współpraca z czytnikami RCP

Drukuj

Współpraca z czytnikami RCP

System umożliwia współpracę on-line z zewnętrznymi rejestratorami czasu pracy. Do tego celu służy dodatkowo instalowany moduł współpracy z czytnikami RCP o nazwie R2czytnik. Zaletą wykorzystania tego modułu jest fakt, że wszystkie rejestracje z czytnika są na bieżąco zapisywane w bazie danych, czyli od razu widoczne w programie głównym. Dzięki temu użytkownik cały czas dysponuje aktualnym stanem obecności pracowników, bez wykonywania dodatkowych czynności typu import/eksport.

Moduł współpracy jest niezależny od innych dostępnych form rejestracji czasu pracy. Możemy sobie wyobrazić taki model działania, że pracownicy biurowi wykorzystują moduł rejestracji czasu pracy przez internet/intranet, przedstawicielom handlowym karty pracy uzupełniamy samodzielnie na podstawie comiesięcznych protokołów, kierowcom importujemy czas pracy z urządzeń tacho, a w dziale produkcji wykorzystujemy właśnie czytniki RCP.

Moduł współpracy z czytnikami RCP może obsługiwać wiele urządzeń, dostępnych w różnych miejscach firmy (biuro, hala produkcyjna, magazyn). Urządzenia możemy skonfigurować na wiele sposobów, na przykład oddzielny czytnik przy wejściu, oddzielny przy wyjściu lub jeden obsługujący zarówno wejścia, jak i wyjścia.

W kolejnych rozdziałach zapoznamy się ze sposobem uruchomienia i konfiguracji modułu współpracy:

Uruchomienie modułu integracji - instalacja i uruchomienie programu

Podłączenie do bazy - podłączenie programu do bazy danych programu głównego

Podłączanie czytników - podłączenie programu do czytników RCP i konfiguracja automatycznej synchronizacji

Zawartość czytników - przegląd i ewentualna modyfikacja zawartości czytników oraz ręczne wywołanie funkcji synchronizujących

Instrukcja obsługi czytników RCP z którymi współpracuje moduł integrujący znajduje się w Załącznikach.

Moduł, obok współpracy z fizycznymi czytnikami, posiada następujące dodatkowe funkcjonalności:

1.CZYTNIK WIRTUALNY - pracuje jako serwer HTTP i generuje stronę, umożliwiającą rejestrację zdarzeń we/wy, w celu rejestracji możemy wykorzystać na przykład tablet udostępniony pracownikom w holu wejściowym

2.IMPORTER SQL - w przypadku wykorzystania systemu bramek z zewnętrznym modułem kontroli dostępu istnieje możliwość pobrania zarejestrowanych w tym systemie zdarzeń, jeśli system ten zapamiętuje te zdarzenia w bazie MS SQL