Zmiany w wersjach > Zmiany w wersjach 2021 | | Drukuj |
Zmiany w wersji 2021.2d (2021.20.1.4)
Uwzględnienie hierarchii magazynów w filtrach do pobierania dokumentów przesunięcia W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych w kartotece Przesuń w oknie filtra została uwzględniona hierarchia magazynów. W zależności od ustawień w oknie filtra na liście magazynów widoczne są: •aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika, jeśli użytkownik ma przypisaną hierarchię; •magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel, jeśli użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone. •domyślny magazyn użytkownika, jeśli ustawienie Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu jest włączone.
|
Zmiany w wersji 2021.2c (2021.20.1.3)
Dodanie wydruku paletowego w pionie W aplikacji mobilnej, a także w kartotece Packing List i formatce wybranej Packing Listy dodano możliwość wydruku etykiety paletowej w orientacji pionowej.
Zapisywanie na polach własnych dokumentów magazynowych użytkownika mobilnego, który wystawił dany dokument W rozwiązaniu Mobilny Magazyn (zarówno w trybie pracy Kody własne, jak i Kody obce) na własnych polach dokumentów magazynowych zapisywany jest teraz login użytkownika mobilnego, który wystawił dany dokument (mm Wystawił dokument).
Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.
|
Zmiany w wersji 2021.2b (2021.20.1.2)
Generowanie i wyświetlanie kodów dostaw według schematu W rozwiązaniu została dodana możliwość tworzenia własnego schematu kodu dostawy. W ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Słowniki) użytkownik definiuje słowniki – określa ich nazwę, kod, typ oraz status aktywności. Następnie dodaje do słownika elementy podając ich nazwę, kod, wartość oraz określając aktywność. Po zapisaniu zmian słowniki będą widoczne w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel w tabeli przedstawiającej elementy kodu dostawy.
W ustawieniach ogólnych dodatku do Symfonia ERP Handel ustawienie dotyczące nazw dostaw zostało rozbudowane o dodatkową opcję zmieniaj nazwy dostaw według schematu. Teraz użytkownik wybiera z listy rozwijanej czy nazwy dostaw mają być zmieniane wg schematu, kodu lokalizacji lub pozostawione bez zmian. Po wyborze opcji Według schematu nazwy dostaw będą zmieniane według schematu określonego w zakładce Schematy.
W zakładce Schematy została dodana tabela Dostawa, prezentująca listę ustawionych elementów kodu dostawy.
Po przejściu do trybu edycji użytkownik może usuwać oraz dodawać nowe elementy schematu kodu dostawy. Użytkownik określa elementy kodu wpisując ich nazwę oraz wybierając z listy rozwijanej typ (Słownik lub Predefiniowany) i wartość elementu. Tylko aktywne elementy będą uwzględniane w schemacie kodu dostawy.
Elementy o typie Predefiniowany zawierają wartości domyślne. Natomiast elementy o typie Słownik zawierają wartości zdefiniowane w kartotece Słowniki.
Zaznaczenie opcji Dodaj automatycznie separator pomiędzy elementami kodu dostawy spowoduje wpisanie pomiędzy elementy kodu znaku podanego w polu obok.
W aplikacji mobilnej użytkownik wybiera wartości elementów kodów dostaw podczas przyjęcia towarów do magazynu klikając na pozycję towarową oraz wybierając opcję Kod dostawy. Elementy o typie Predefiniowany pobierane są automatycznie.
Po wysłaniu dokumentu przyjęcia do systemu Symfonia ERP Handel kod dostawy zostanie zmieniony według zdefiniowanego schematu.
Wyświetlanie opisu dokumentu i powiązanych dokumentów nad listą z pozycjami W aplikacji mobilnej zostało dodane wyświetlanie opisów otwartych oraz powiązanych dokumentów w modułach Przyjmij, Wydaj, Przesuń oraz Zwrot (w trybie pracy Kody własne). Użytkownik po przejściu do wybranego modułu otwiera dokument.
Po rozwinięciu pola Opis widocznego w górnej części okna widoczne będą opisy powiązanych dokumentów oraz otwartego dokumentu.
|
Zmiany w wersji 2021.2a (2021.20.1.1)
Dostosowanie do Symfonia ERP 2021.2 Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn zostało dostosowane do Symfonia ERP 2021.2.
|
Zmiany w wersji 2021.1l (2021.10.1.12)
Logo firmy do wydruku paletowego pobierane jest teraz z parametru raportu o kodzie @CompanyLogo W dodatku do Symfonia ERP Handel w ustawieniach parametrów raportów (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Parametry raportów) widoczny jest parametr raportu o kodzie @CompanyLogo.
Teraz obraz wgrany w oknie parametru @CompanyLogo jest widoczny na wydrukach etykiet paletowych jako logo firmy.
Dodanie możliwości wyboru języka wydruku na etykiecie wysyłkowej dla palety PackingList W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Magazyn została dodana możliwość wyboru języka wydruku na etykiecie wysyłkowej utworzonej dla palety.
Użytkownik w kartotece PackingList po otwarciu danej PackingListy wybiera wydruk etykiet wysyłkowych dla wszystkich palet lub dla zaznaczonej palety.
W oknie podglądu wydruku użytkownik ma możliwość wyboru języka raportu – polskiego lub angielskiego.
Po zatwierdzeniu wyboru etykieta zostanie wydrukowana w wybranym języku.
Dodanie możliwości wyboru języka dla wydruków palet podczas wydruku z aplikacji mobilnej W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych została dodana możliwość wyboru języka dla wydruków etykiet paletowych. Użytkownik podczas wydruku etykiet paletowych oraz wysyłkowych (dla pojedynczej palety lub dla wszystkich palet z PackingListy) ma możliwość wyboru języka wydruku – polskiego lub angielskiego.
W zależności od wyboru – wydrukowane zostaną etykiety paletowe lub wysyłkowe w wybranym języku na drukarce skonfigurowanej w ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel.
W przypadku, gdy w systemie Symfonia ERP Handel w ustawieniach użytkowników mobilnych został określony Domyślny język raportów, wówczas w aplikacji mobilnej zostanie automatycznie wydrukowana etykieta w wybranym języku.
Dodanie możliwości wydruku pojedynczej etykiety paletowej W rozwiązaniu została dodana możliwość wydruku pojedynczej etykiety paletowej.
W systemie Symfonia ERP Handel w kartotece PackingList po otwarciu wybranej PackingListy, użytkownik ma możliwość wydruku etykiety paletowej i wysyłkowej tylko dla zaznaczonej palety.
W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych użytkownik po otwarciu ekranu wybranej palety dodanej do PackingListy, drukuje etykietę palety używając przycisku Drukuj.
W zależności od ustawień – wydrukowana zostanie pojedyncza etykieta paletowa lub wysyłkowa dla wybranej palety na drukarce skonfigurowanej w ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel. Jeśli użytkownik nie ma ustawionego domyślnego typu etykiety na ekranie wyświetli się okno, w którym magazynier będzie miał możliwość wyboru wydruku etykiety paletowej lub wysyłkowej.
Dodanie możliwości wydruków etykiet paletowych z poziomu aplikacji mobilnej W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych została dodana możliwość drukowania etykiet paletowych z poziomu aplikacji mobilnej. Użytkownik po dodaniu palet do PackingList, drukuje ich etykiety używając przycisku Drukuj.
Po potwierdzeniu drukowania etykiet, na ekranie wyświetli się okno opcji, w którym użytkownik ma możliwość wybrania typu etykiety (paletowej, wysyłkowej).
W zależności od wyboru – wydrukowane zostaną etykiety paletowe lub wysyłkowe na drukarce skonfigurowanej w ustawieniach użytkowników mobilnych. W przypadku, gdy dany użytkownik nie ma ustawionej domyślnej drukarki – wydruk etykiet nastąpi z drukarki wybranej w ustawieniach globalnych dodatku do Handlu.
W przypadku, gdy w systemie Symfonia ERP Handel w ustawieniach użytkowników mobilnych został ustawiony Domyślny wydruk etykiety paletowej, wówczas w aplikacji mobilnej automatycznie wydrukowana zostanie dana etykieta. |
Zmiany w wersji 2021.1j (2021.10.1.10)
Dostosowanie do ERP i WebAPI w wersji 2021.1a (dla Handlu 2021.1 od 21.10.1.10)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel oraz WebAPI w wersji 2021.1a..
Obsługa awizowanych przesunięć w trybie pracy na kodach własnych (dla Handlu 2021 od 21.0.2.13; dla Handlu 2021.1 od 21.10.1.10)
W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych została dodana obsługa przesunięć za pomocą awizacji dokumentów. Po otwarciu modułu Przesuń, na ekranie wyświetli się lista dokumentów przesunięć magazynowych będących w buforze w systemie Symfonia ERP Handel. Użytkownik może dokonać zmian w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądany typ dokumentu (przesunięcie magazynowe minus, przesunięcie magazynowe plus).
Domyślnie lista dokumentów w aplikacji mobilnej jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel. (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny magazyn/ Użytkownicy mobilni). Użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania. W oknie filtra określa z jakiego magazynu i w jakim kierunku mają wyświetlać się dokumenty (malejąco czy rosnąco) oraz po jakim parametrze mają być sortowane (po ID, kodzie dokumentu, dacie operacji, magazynie docelowym/źródłowym). Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania magazynu docelowego w przypadku dokumentów przesunięć magazynowych minus oraz w przypadku dokumentu magazynowego plus magazynu źródłowego.
Magazynier realizuje przesunięcie MM- skanując kolejno etykiety towarów, a następnie skanując lokalizacje źródłowe - potwierdzając tym samym wydanie konkretnego towaru z danej lokalizacji.
Po potwierdzeniu wykonania operacji w systemie Symfonia ERP Handel wystawiany jest dokument o charakterze Przesunięcie MM-. W aplikacji mobilnej oraz w Symfonia ERP Handel zostanie automatycznie utworzony dokument skojarzony o charakterze Przesunięcie MM+.
W aplikacji mobilnej dokument MM+ jest widoczny na liście dokumentów przesunięć magazynowych plus. Należy pamiętać, że użytkownik musi mieć dostęp do magazynu źródłowego.
Aby zrealizować przesunięcie MM+ należy zeskanować kod towaru, a następnie kod lokalizacji – potwierdzając tym samym przyjęcie towaru do danej lokalizacji.
Po potwierdzeniu przyjęcia towarów do magazynu, w systemie Symfonia ERP Handel zostanie wystawiony dokument magazynowy przesunięcia MM+, który nie będzie już widoczny na liście dokumentów przesunięcia w aplikacji mobilnej.
Użytkownik ma możliwość przesunięcia towarów bez awizacji również z poziomu aplikacji mobilnej za pomocą przycisku „+”. Ścieżka przesunięcia towarów bez awizacji jest taka sama jak dotychczas.
|
Zmiany w wersji 2021.1i (2021.10.1.9)
Wyświetlanie opisu dokumentów na otwartym dokumencie (wcześniej było tylko na listach z dokumentami) W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych, teraz opis dokumentów znajduje się również w oknie opcji otwartego dokumentu. Użytkownik w oknie otwartego dokumentu otwiera okno opcji klikając przycisk Opcje, a nastepnie wybiera Opis.
W oknie będzie widoczny opisy otwartego dokumentu oraz opisy dokumentów magazynowych powiązanych z tym dokumentem.
Przebudowa widoku z otwartym dokumentem (dodany został przycisk "OPCJE", w którym znajdują się teraz: drukowanie, wstrzymywanie, opis dokumentów) W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych na ekranie otwartego dokumentu (przyjęcia, wydania, zwrotu) został dodany przycisk Opcje. Użytkownik po rozwinięciu okna opcji ma możliwość wydruku etykiety towaru, wstrzymania rozpoczętej operacji oraz podglądu opisu dokumentów.
Dodanie moduł "Etykiety" w menu głównym, w którym można wyszukać i drukować etykiety towarów W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych została dodana kartoteka Etykiety.
Użytkownik wyszukuje etykiety wpisując w wyszukiwarkę nazwę, kod towaru lub kod QR etykiety.
W celu wydrukowania etykiety użytkownik zaznacza etykietę z listy, a następnie klika przycisk Drukuj.
Etykiety towarów zostaną wydrukowane na drukarce określonej w ustawieniach konfiguracji drukarek lub w słowniku mm Typy etykiet.
Należy pamiętać, że tylko użytkownik mobilny, który posiada odpowiednie uprawnienie może drukować etykiety z poziomu aplikacji mobilnej.
Uwzględnienie w filtrze dokumentów magazynów tylko z hierarchii użytkownika lub globalnej jeśli użytkownik nie ma swojej hierarchii W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych w kartotekach Przyjmij, Pakuj, Wydaj oraz Zwrot w oknie filtra została uwzględniona hierarchia magazynów. Teraz w oknie filtra na liście magazynów widoczne są magazyny określone (aktywne) w hierarchii użytkownika.
W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel.
Jeśli ustawienie Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu jest włączone, wówczas na liście będzie widoczny tylko domyślny magazyn użytkownika.
Automatycznie wyjście z palety po jej zapisaniu po kliknięciu w przycisk "Zapisz" W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych po zapisaniu palety dodanej do Packing Listy, użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony na ekran Packing List.
|
Zmiany w wersji 2021.1h (2021.10.1.8)
Drukowanie jednostronne przy drukowaniu etykiet wysyłkowych A4 przez aplikację mobilną W rozwiązaniu zostało zoptymalizowane drukowanie etykiet wysyłkowych utworzonych dla palet w formacie A4 przez aplikację mobilną. Teraz etykiety paletowe drukowane są jednostronnie.
Rozszerzenie funkcjonalności hierarchii magazynowych o możliwość ustawiania oddzielnych hierarchii dla poszczególnych użytkowników W ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel okno Hierarchia magazynów zostało podzielone na dwie zakładki: Hierarchie oraz Mobilny magazyn.
W zakładce Hierarchie użytkownik ma możliwość ustalenia nowej hierarchii oraz edycji lub usunięcia już istniejących hierarchii. Użytkownik dodaje nową hierarchię, wpisuje jej kod, ustala pożądaną kolejność magazynów oraz określa status aktywności magazynów (określa czy magazyn jest dostępny w danej hierarchii). Podczas edycji utworzonej już hierarchii użytkownik może edytować kod hierarchii, kolejność uporządkowania magazynów oraz status aktywności całej hierarchii.
W zakładce Mobilny magazyn dodano możliwość ustawiania oddzielnych hierarchii dla poszczególnych użytkowników. Użytkownik zaznacza wybranego użytkownika mobilnego w tabeli Użytkownicy, a następnie wybiera z listy hierarchię, którą chce mu przypisać. Na liście znajdują się hierarchie zdefiniowane w zakładce Hierarchie.
Zaznaczenie opcji Używaj hierarchii globalnej powoduje, że użytkownikowi mobilnemu zostanie przypisana hierarchia określona w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel.
Dodanie możliwości filtrowania i sortowania dokumentów na liście w trybie pracy na kodach własnych W aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach własnych została dodana możliwość sortowania i filtrowania dokumentów w kartotekach Przyjmij, Pakuj, Wydaj oraz Zwrot. Domyślnie lista dokumentów w aplikacji mobilnej jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do Symfonia ERP Handel. (Ustawienia >Rozwiązania dodatkowe > Ustawienia – Mobilny magazyn). Użytkownik określa kierunek sortowania oraz po jakim parametrze mają być sortowane dokumenty w aplikacji mobilnej.
Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> użytkownicy mobilni), użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony jest magazyn przypisany do użytkownika mobilnego. Użytkownik ma możliwość jego zmiany w oknie filtra w aplikacji. Zaznaczenie opcji Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika powoduje, że w oknie filtra na liście jest dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego. Jeżeli domyślny magazyn nie będzie zdefiniowany w ustawieniach użytkowników mobilnych oraz ustawienie Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika będzie wyłączone, wówczas w aplikacji mobilnej będą wyświetlały się dokumenty ze wszystkich magazynów.
W aplikacji mobilnej użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania. W oknie filtra użytkownik określa z jakiego magazynu i w jakim kierunku mają wyświetlać się dokumenty (malejąco czy rosnąco) oraz po jakim parametrze mają być sortowane (po ID, kodzie dokumentu, kodzie odbiorcy/dostawcy, dacie operacji). Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania odbiorcy/dostawcy, którego dokumenty będą wyświetlane na liście.
Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentów używając przycisku Zapisz jako domyślny.
Kliknięcie na przycisk Resetuj spowoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych.
|
Zmiany w wersji 2021.1e (2021.10.1.5)
Dostosowanie do Symfonia ERP Handel uniwersalny Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn zostało dostosowane do współpracy z Symfonia ERP Handel w ramach pakietu uniwersalnego.
Dodanie możliwości usuwania lokalizacji, które nie zostały nigdy użyte W kartotece Lokalizacje została dodana możliwość usuwania lokalizacji. Teraz użytkownik może usuwać lokalizacje, które nigdy nie zostały użyte.
Należy pamiętać, że użytkownik musi posiadać uprawnienie do usuwania lokalizacji (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Uprawnienia użytkowników).
Umożliwienie ustawienia pól: regał, przęsło, półka jako opcjonalne składowe lokalizacji W kartotece Lokalizacje podczas dodawania nowej lokalizacji, pola składowe: regał, przęsło i półka są opcjonalne. Teraz użytkownik nie musi zawierać tych pół podczas dodawania nowej lokalizacji.
Dodanie funkcjonalności pozwalającej na definiowanie własnego schematu kodu lokalizacji W ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel w zakładce Schematy zostało dodane ustawienie szablonu kodu lokalizacji. Użytkownik ma możliwość ułożenia schematu kodu lokalizacji z różnych części składowych: magazynu, regału, przęsła, półki i pozycji paletowej.
Zaznaczenie opcji Dodaj automatycznie separator pomiędzy elementami kodu lokalizacji spowoduje wpisanie pomiędzy elementy kodu lokalizacji znaku podanego w polu obok (przykładowo przy wpisaniu znaku „-” kod lokalizacji będzie prezentował się następująco: MAG-I-16-11).
Uwzględnienie ilości zmiennoprzecinkowych na etykietach towarów Zarówno w aplikacji mobilnej jak i w dodatku do Symfonia ERP Handel została dodana możliwość uwzględniania ilości zmiennoprzecinkowych na etykietach półzbiorczych oraz zbiorczych towarów.
W Symfonia ERP Handel został również dodany wymiar towaru mm Podział ilości, który umożliwia podział ilości na etykiety indywidualne.
Użytkownik może wygenerować etykiety indywidulane dla towaru, który ma zaznaczony wymiar mm Podział ilości i jego ilość ewidencyjna na dokumencie jest liczbą całkowitą.
W aplikacji mobilnej w pracy na kodach własnych, użytkownik również ma możliwość drukowania etykiet indywidulanych dla towaru, który ma zaznaczony wymiar mm Podział ilości i ilość ewidencyjna towaru jest liczbą całkowitą.
Dodatkowo podczas wykonywania wydań użytkownik po zeskanowaniu etykiety zbiorczej lub półzbiorczej towaru ma możliwość podania ilości towaru do wydania.
|
Zmiany w wersji 2021.1d (2021.10.1.4)
Możliwość wybrania lokalizacji oraz zmiany nazwy pliku podczas eksportów do xlsx W rozwiązaniu dodano możliwość zmiany nazwy pliku oraz lokalizacji podczas eksportu danych do plików .xls (np. danych dostępnych w oknie Packing Listy). Po zaznaczeniu wybranych danych i wybraniu opcji eksportu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość wskazania miejsca zapisu pliku oraz zmiany jego nazwy.
Dodanie wyświetlania wersji rozwiązania w ustawieniach ogólnych W ustawieniach ogólnych rozwiązania mobilnego dodano wyświetlanie aktualnej wersji rozwiązania Symfonia Mobilny Magazyn (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia-Mobilny magazyn).
Uwzględnienie lokalizacji w trybie pracy na kodach obcych w modułach: przyjmij, wydaj, przesuń oraz stany W ustawieniach modułu Mobilny Magazyn zostało dodane ustawienie Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych. Zaznaczenie tego ustawienia powoduje, że w aplikacji mobilnej w trybie pracy na kodach obcych w kartotekach Wydaj, Przyjmij, Przesuń i Stany będą uwzględniane lokalizacje.
Podczas realizacji przyjęcia towaru do magazynu użytkownik skanuje kolejno kody EAN dostarczonych towarów i rozkłada je na półki w odpowiednie lokalizacje, potwierdzając tym samym umieszczenie konkretnego towaru w danej lokalizacji poprzez zeskanowanie jej etykiety.
Zatwierdzenie przyjęcia w aplikacji powoduje wystawienie dokumentu magazynowego w systemie Symfonia ERP Handel oraz przypisanie odpowiednich lokalizacji na dostawach.
Podczas realizacji wydania aplikacja wskazuje konkretną dostawę oraz lokalizację, z której należy pobrać partię towaru do wydania. Jednak nie stanowi to ograniczenia – użytkownik może wydać dany towar z innej lokalizacji. W przypadku dokumentu wydania utworzonego w aplikacji to magazynier decyduje, z której dostawy i lokalizacji pobiera towar. Użytkownik skanuje kolejno kody towarów oraz lokalizacje, z których wydaje towary potwierdzając tym samym poprawność wydawanego dokumentu.
Zatwierdzenie wydania w aplikacji powoduje wystawienie dokumentu magazynowego w systemie Symfonia ERP Handel oraz zmniejszenie stanów towarów na wskazanych dostawach.
Podczas realizacji dokumentów przesunięć magazynowych MM- pozostawionych w buforze aplikacja wskazuje konkretną dostawę oraz lokalizację, z której magazynier może pobrać partię towaru z magazynu.
Magazynier skanuje kolejno kody towary oraz lokalizacji, z których wydaje towary potwierdzający tym samym poprawność dokumentu przesunięcia minus. Zatwierdzenie dokumentu w aplikacji powoduje wystawienie dokumentu magazynowego MM- oraz utworzenie dokumentu magazynowego przesunięcia MM+ w buforze w Symfonia ERP Handel.
W przypadku dokumentów magazynowych przesunięć MM+ pozostawionych w buforze, użytkownik skanuje kolejno kody EAN dostarczonych towarów i rozkłada je na półki w wybrane lokalizacje. Skanując etykiety lokalizacji potwierdza tym samym umieszczenie konkretnego towaru w danej lokalizacji. Zatwierdzenie dokumentu w aplikacji powoduje wystawienie dokumentu magazynowego MM+ w Symfonia ERP Handel.
W zakładce Stany magazynier ma możliwość zeskanowania (oraz ręcznego wyszukania) kodu danej lokalizacji i sprawdzenia jakie towary się w niej znajdują.
Może również zeskanować (lub wyszukać) konkretny towar w celu sprawdzenia, w których lokalizacjach i w jakiej ilości jest aktualnie dostępny. Aplikacja prezentuje również sumaryczny stan towaru z dostaw nieobjętych mobilnym magazynem. Wyświetlana jest również informacja o rezerwacjach ilościowych.
Dodanie w kartotece lokalizacji podglądu aktualnych stanów towarów na lokalizacjach W kartotece Lokalizacje została dodana możliwość podglądu aktualnych stanów towarów na lokalizacjach. Użytkownik wybiera lokalizacje, z których mają zostać wyświetlone stany towarów poprzez kliknięcie w pole wyboru odpowiadające danej lokalizacji, a nastepnie wybiera przycisk Stany widoczny na pasku opcji.
Okno Stany na lokalizacjach prezentuje aktualne stany handlowe oraz magazynowe towarów znajdujących się na wybranych lokalizacjach.
Użytkownik może wyeksportować dane znajdujące się w tabeli dotyczące dostaw lub towarów do plików .xls używając przycisku Eksport.
Dodanie możliwości przypisania innej drukarki dla użytkownika (mobilnego i handlowego) dla wybranych typów etykiet W ustawieniach rozwiązań mobilnych zostały dodane ustawienia konfiguracji drukarek umożliwiające przypisywanie drukarek do wybranych typów etykiet dla użytkowników mobilnych i handlowych (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe>Konfiguracja drukarek).
Użytkownik w oknie Konfiguracja drukarek w tabeli Typy etykiet dodaje drukarki do wybranych typów etykiet (etykieta towaru, etykieta lokalizacji). Tabela zastępuje ręczne wprowadzanie typów etykiet w słowniku mm Typy etykiet. Typy etykiet nadal są przechowywane w słowniku, ale ich edycja jest dostępna również z poziomu okna konfiguracji drukarek.
W tabeli Drukarki użytkownik dodaje drukarki, które będą mogły zostać przypisane do użytkowników mobilnych i handlowych. Tabela zastępuje ręczne wprowadzanie drukarek w słowniku mm Drukarka. Lista drukarek nadal jest przechowywana w słowniku, ale jej edycja jest dostępna również z poziomu okna konfiguracji drukarek.
W zakładkach Użytkownicy mobilni, Użytkownicy handlowi użytkownik dla danego użytkownika przypisuje domyślną drukarkę dla wybranego typu etykiety. W przypadku, gdy użytkownik nie ma nadpisanej drukarki, wówczas podczas wydruku etykiet brana jest domyślna drukarka z danego typu etykiet.
Dodanie możliwości usunięcia przypisania domyślnego magazynu i drukarki na użytkowniku mobilnym W rozwiązaniu została dodana możliwość usunięcia przypisania drukarki i domyślnego magazynu w ustawieniach użytkownika mobilnego (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni). W celu usunięcia wybranego ustawienia w polach Domyślny magazyn, Domyślna drukarka należy skorzystać z przycisku x.
Nowe okno logowania w aplikacji mobilnej W aplikacji mobilnej zostało dodane nowe okno logowania. Podczas pierwszego logowania użytkownik dodaje dane logowania: nazwę firmy, własny unikalny login, adres usługi WebAPI i token autoryzacyjny. W przypadku logowania poprzez link adres usługi WebAPI i GUID są automatycznie uzupełniane.
Po zapisaniu wprowadzonych danych, podczas kolejnego logowania użytkownik będzie mógł się zalogować po podaniu jedynie hasła.
Zapisane dane logowania można edytować, kopiować oraz usuwać w dowolnym momencie.
W aplikacji mobilnej możliwe jest zapisane kilku danych dostępowych do różnych firm. Aby zalogować się na podstawie wybranych danych wystarczy wybrać firmę z listy rozwijanej.
Dzięki temu użytkownik w szybki sposób może przełączać się pomiędzy firmami, bez konieczności ręcznego wpisywania danych dostępowych do danej firmy. W celu zalogowania konieczne będzie jedynie podanie hasła.
|
Zmiany w wersji 2021.1c (2021.10.1.3)
Dodanie funkcjonalności usuwania kontrahenta na dokumencie wydania tworzonym z modułu wydań w trybie pracy na kodach obcych Podczas tworzenia dokumentu wydania z modułu wydań w trybie pracy na kodach własnych została dodana możliwość usuwania kontrahenta wybranego wcześniej na tym dokumencie. W tym celu użytkownik korzysta z przycisku X.
Wprowadzone zmiany są widoczne w systemie Symfonia ERP Handel po wstrzymaniu operacji wydania (przycisk Wstrzymaj).
|
Zmiany w wersji 2021.1b (2021.10.1.2)
Dodanie funkcjonalności tworzenia i potwierdzania nowego dokumentu magazynowego z poziomu modułu wydań w trybie pracy na kodach obcych W aplikacji mobilnej (w trybie pracy na kodach obcych) w kartotece Wydaj została dodana możliwość tworzenia i potwierdzania nowego dokumentu magazynowego. Użytkownik dodaje nowy dokument magazynowy wydania używając przycisku „+”.
Następnie wybiera z listy rozwijanej kontrahenta (opcjonalnie), typ dokumentu, serię dokumentu, dodaje opis (opcjonalne) oraz zmienia datę na dokumencie (należy pamiętać, że użytkownik musi posiadać odpowiednie uprawnienie).
Użytkownik skanuje kody EAN towarów. Pozycje zeskanowanych towarów widoczne są w zakładce Pozycje. Zeskanowanie towaru powoduje utworzenie dokumentu wydania i pozostawienie go w buforze w systemie Symfonia ERP Handel.
Przycisk Potwierdź powoduje wysłanie dokumentu magazynowego wydania do Symfonia ERP Handel oraz jego wystawienie.
Dostosowanie do Symfonia ERP 2021.1 Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn zostało dostosowane do Symfonia ERP 2021.1
|
Zmiany w wersji 2021c (2021.0.2.3)
Dodanie funkcjonalności wydań dokumentów magazynowych w buforze w trybie pracy na kodach obcych W aplikacji mobilnej (w trybie pracy na kodach obcych) w kartotece Wydaj została dodana możliwość wydania pozycji towarowych dokumentów magazynowych pozostawionych w buforze.
Użytkownik przechodzi do szczegółów dokumentu, gdzie wyświetlają się pozycje towarowe do wydania.
Następnie użytkownik skanuje konkretne etykiety towarów – z danymi ilościami, na jakie został utworzony dokument. Aplikacja nie pozwoli zeskanować innych towarów. Podczas skanowania pozycji weryfikowane są rezerwacje – jeśli pozycja nie posiada rezerwacji, system automatycznie ją założy. W przypadku, gdy towar nie posiada wystarczającego stanu handlowego do założenia rezerwacji, użytkownik może usunąć rezerwacje z innych dokumentów, jeśli posiada odpowiednie uprawnienie. Magazynier potwierdza zeskanowane towary używając przycisku Potwierdź. Wówczas dokument magazynowy zostaje wysłany do Symfonia ERP Handel i wystawiony.
Dodanie funkcjonalności tworzenia i potwierdzania nowego dokumentu magazynowego z poziomu modułu przyjęć w trybie pracy na kodach obcych W aplikacji mobilnej (w trybie pracy na kodach obcych) w kartotece Przyjmij została dodana możliwość tworzenia i potwierdzania nowego dokumentu magazynowego. Użytkownik dodaje nowy dokument magazynowy przyjęcia używając przycisku „+”.
Następnie wybiera z listy rozwijanej kontrahenta (opcjonalnie), typ dokumentu, serię dokumentu, dodaje opis (opcjonalne) oraz zmienia datę na dokumencie (należy pamiętać, że użytkownik musi posiadać odpowiednie uprawnienie).
Użytkownik skanuje kody EAN towarów. Pozycje zeskanowanych towarów widoczne są w zakładce Pozycje.
Przycisk Potwierdź powoduje wysłanie dokumentu magazynowego przyjęcia do Symfonia ERP Handel oraz jego wystawienie.
|
Zmiany w wersji 2021b (2021.0.2.2)
Możliwość wyświetlania na liście tylko inwentaryzacji, które otworzył dany użytkownik (ustawienie użytkownika w dodatku do Handlu) W ustawieniach dodatku do Symfonia ERP Handel zostało dodane ustawienie Wyświetlaj tylko inwentaryzacje użytkownika (Ustawienia > Rozwiązania dodatkowe > Użytkownicy mobilni - zakładka Mobilny magazyn).
Po zaznaczeniu tej opcji, w aplikacji mobilnej wyświetlają się tylko inwentaryzacje użytkownika.
Dostosowanie do Symfonia ERP 2021 oraz WebAPI 2021 Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn zostało dostosowane do Symfonia ERP 2021 oraz do WebAPI 2021.
|