Strona startowa

Drukuj

Wymagania środowiskowo-sprzętowe

Producent nie gwarantuje prawidłowego działania aplikacji na każdym urządzeniu dostępnym na rynku, które spełnia minimalne wymagania techniczne. Rekomendujemy wykonanie testów na danym modelu czytnika przed rozpoczęciem pracy z aplikacją.

 

Symfonia Mobilny Magazyn to oprogramowanie wspomagające zarządzanie magazynem dedykowane dla pracowników magazynu oraz osób decydujących o logistyce magazynowej.  

 

Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z systemem Symfonia ERP i łączy w sobie trzy moduły:

dodatek do Symfonia ERP Handel,

serwis udostępniający dane zabezpieczone połączeniem szyfrowanym (WebAPI),

aplikację mobilną dedykowaną dla magazynierów.

 

Symfonia Mobilny Magazyn wspiera:

przyjmowanie towaru na podstawie zamówień dokonanych przez dział logistyczny,

wydawanie towaru zgodnie ze zleceniami działu handlowego,

inwentaryzację częściową i pełną z podziałem na lokalizacje,

weryfikację aktualnych stanów magazynowych,

zmianę lokalizacji towaru w obrębie danego magazynu oraz przesunięcia międzymagazynowe,

Packing  List, czyli pakowanie i opis palety,

zwroty towarów,

rozchód wewnętrzny, czyli wydanie towarów z magazynu do zużycia,

przyjmowanie towaru z produkcji oraz wydawanie towaru do produkcji,

ewidencję towarów ze wskazaniem dostaw lub partii towarów,

porządkowanie przestrzeni magazynowej i stosowanie procesów działających w magazynach wysokiego składowania,

kompletację zamówień zgodnie ze zleceniami działu handlowego,

badanie jakości towarów,

pakowanie towaru i integrację z firmami kurierskimi,

kontrolę wydań i przyjęć za pomocą dokumentów MM.

 

Sprawowanie kontroli nad magazynierami oraz zarządzanie ich pracą poprzez zlecanie wykonania konkretnych czynności ułatwia natomiast moduł dodatkowy do Symfonia ERP Handel. Z jego poziomu możliwe jest również między innymi:  

zarządzanie lokalizacjami magazynowymi, ich zatowarowaniem,  

generowanie wydruków etykiet towarów i lokalizacji ,

tworzenie raportów magazynowych.

 

Wymagania techniczne dla serwera

Poniżej lista minimalnych wymagań dla serwera z bazą danych i oprogramowaniem Symfonia:

Spełniające minimalne wymagania do uruchomienia oprogramowania Symfonia ERP, Symfonia (pakiet uniwersalny).

Wymagania systemowe Symfonia ERP >>

Baza danych MS SQL 2019 min. Standard (opcja BI, Ent, Dev).

Zainstalowana Symfonia ERP lub Symfonia Handel (pakiet uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej.

Dostęp do internetu lub sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn.

 

Aby aplikacje Symfonia prawidłowo działały w firmowej sieci WiFi wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzani sieciami.

 

Sprzęt

W poniższym linku znajdują się najnowsze wymagania systemowe dla systemu Symfonia ERP, co stanowi podstawę do przygotowania i zakupu odpowiedniego serwera oraz stacji roboczych (komputerów).

 

Administracja Symfonia ERP 2023 - wymagania sprzętowe >>

 

Decydując się na zakupienie nowego sprzętu lub na wykorzystanie dotychczasowego, proszę wziąć pod uwagę iż prezentujemy wymagania minimalne i rozsądne jest przygotowanie sprzętu o nieco wyższych parametrach niż podane – pozwoli to na wykorzystanie go w dłuższym okresie czasu.

 

Kluczowe elementy dla serwera to pamięć RAM i szybkość twardych dysków.

 

Aby aplikacje Symfonia (i nie tylko) działały prawidłowo wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią Wi-Fi o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzania sieciami.

 

Aplikacja współpracuje z urządzeniami z systemem Android w wersji minimum 7.0 (zalecane 9.0) z dodatkowo wbudowanym czytnikiem kodów 2 i 3D.

 

Wymagania sprzętowe dla stanowisk roboczych z programem Symfonia ERP Handel / Symfonia Handel

zainstalowany program Symfonia ERP Handel lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej,

Wymagania systemowe Symfonia ERP >>

dodatkowa licencja Handlu do WebAPI,

procesor Intel Core i3 lub odpowiednik, minimum 4 rdzenie o taktowaniu 2Ghz,

4GB RAM,

.NET Framework 4.8.

 

Minimalne wymagania dla urządzeń z zainstalowanymi aplikacjami mobilnymi

Aplikacja mobilna

Android minimum 9.0 (zalecany 11.0).

4GB RAM.

Procesor 1.2 GHz, 4 rdzenie.

16GB ROM.

Rozdzielczość minimum 720x1280.

Skaner 2D wbudowany (wskazana opcja), skaner 2D bluetooth lub aparat.

Dostęp do sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn (WLAN / WiFi / Bluetooth / LTE).

Ponadto, aby aplikacja mobilna działała prawidłowo wymagane jest fizyczne pokrycie magazynu siecią Wi-Fi o jednym spójnym SSID, tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z WebAPI. Access pointy w sieci Wi-Fi za pomocą, której urządzenie mobilne łączy się z serwerem (WebAPI) powinny działać w systemie mesh, aby nie powodować zerwania połączeń TCP przy przełączaniu. Minimalna prędkość Wi-Fi na terenie całego magazynu powinna być na poziomie 5 Mb/s (ping na maksymalnym poziomie 5 ms).

Bluetooth (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji).

Połączenie z Internetem (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji).

 

Wymagania drukarki etykiet

Drukowane kody 1D, 2D:             

o1D: Code 39, Code 93, EAN 8 /13 (add on 2 & 5), Code 128 (subset A, B, C), EAN 128,

o2D: QR code, Micro QR code

Języki programowania: ZPL, GZPL.

Port ETH (opcja pracy po sieci LAN).

Rozdzielczość drukowania: 203dpi.

Zestaw etykiet do wydruków testowych.

 

Wymagania sieciowe

Router WiFi z możliwością konfiguracji;

Możliwość podpięcia urządzeń po interfejsie ETH.

 

WAŻNE! Aby rozwiązanie działało prawidłowo należy:

- nadać pełne uprawnienia w Administracji użytkownikowi Symfonii, który jest wykorzystywany przez WebAPI;

- przyznać użytkownikowi Symfonii dostęp do wszystkich działów firmy, magazynów i rejestrów pieniężnych (w przypadku pojawienia się nowych działów, magazynów i rejestrów pieniężnych trzeba uwzględnić, że nie są one dodawane domyślnie i należy nadać uprawnienia użytkownikowi Symfonii);

- przynajmniej raz zalogować się jako użytkownik Symfonii, który jest wykorzystywany przez usługę WebAPI;

- upewnić się, że na belce stanu jest ustawiony domyślnie aktywny dział handlowy i magazyn;

- podjąć próbę utworzenia i wystawienia dokumentu w aplikacji Symfonii.

 

Należy również upewnić się, że w ustawieniach parametrów pracy systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dla widoczności okien dokumentów magazynowych, sprzedaży oraz zamówień obcych ustawiona jest opcja Klasyczny widok lub Nowy widok – od wersji (Ustawienia> Firma> Parametry pracy> Widoczność kartotek i formatek).

Okna pośrednich formatek (środkowa opcja) nie są wspierane przez rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel co za tym idzie rozwiązania wdrożone w takiej konfiguracji nie będą podlegały reklamacji.

 

Zalecamy żeby przed zakupem sprzętu peryferyjnego (tabletu, smartfona, kolektora danych, drukarki etykiet), na którym mają pracować nasze aplikacje mobilne skontaktować się z opiekunem handlowym i potwierdzić zgodność oprogramowania firmowego urządzenia z programami Symfonia lub przetestować działanie na wypożyczonym od producenta modelu.