Producent nie gwarantuje prawidłowego działania aplikacji na każdym urządzeniu dostępnym na rynku, które spełnia minimalne wymagania techniczne. Rekomendujemy wykonanie testów na danym modelu czytnika przed rozpoczęciem pracy z aplikacją.
Symfonia Mobilny Magazyn to oprogramowanie wspomagające zarządzanie magazynem dedykowane dla pracowników magazynu oraz osób decydujących o logistyce magazynowej.
Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z systemem Symfonia ERP i łączy w sobie trzy moduły:
•dodatek do Symfonia ERP Handel,
•serwis udostępniający dane zabezpieczone połączeniem szyfrowanym (WebAPI),
•aplikację mobilną dedykowaną dla magazynierów.
Symfonia Mobilny Magazyn wspiera:
•przyjmowanie towaru na podstawie zamówień dokonanych przez dział logistyczny,
•wydawanie towaru zgodnie ze zleceniami działu handlowego,
•inwentaryzację częściową i pełną z podziałem na lokalizacje,
•weryfikację aktualnych stanów magazynowych,
•zmianę lokalizacji towaru w obrębie danego magazynu oraz przesunięcia międzymagazynowe,
•Packing List, czyli pakowanie i opis palety,
•zwroty towarów,
•rozchód wewnętrzny, czyli wydanie towarów z magazynu do zużycia,
•przyjmowanie towaru z produkcji oraz wydawanie towaru do produkcji,
•ewidencję towarów ze wskazaniem dostaw lub partii towarów,
•porządkowanie przestrzeni magazynowej i stosowanie procesów działających w magazynach wysokiego składowania,
•kompletację zamówień zgodnie ze zleceniami działu handlowego,
•badanie jakości towarów,
•pakowanie towaru i integrację z firmami kurierskimi,
•kontrolę wydań i przyjęć za pomocą dokumentów MM.
Sprawowanie kontroli nad magazynierami oraz zarządzanie ich pracą poprzez zlecanie wykonania konkretnych czynności ułatwia natomiast moduł dodatkowy do Symfonia ERP Handel. Z jego poziomu możliwe jest również między innymi:
•zarządzanie lokalizacjami magazynowymi, ich zatowarowaniem,
•generowanie wydruków etykiet towarów i lokalizacji ,
•tworzenie raportów magazynowych.
Wymagania techniczne dla serwera
Poniżej lista minimalnych wymagań dla serwera z bazą danych i oprogramowaniem Symfonia:
•Spełniające minimalne wymagania do uruchomienia oprogramowania Symfonia ERP, Symfonia (pakiet uniwersalny).
Wymagania systemowe Symfonia ERP >>
•Baza danych MS SQL 2019 min. Standard (opcja BI, Ent, Dev).
•Zainstalowana Symfonia ERP lub Symfonia Handel (pakiet uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej.
•Dostęp do internetu lub sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn.
Aby aplikacje Symfonia prawidłowo działały w firmowej sieci WiFi wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzani sieciami.
Sprzęt
W poniższym linku znajdują się najnowsze wymagania systemowe dla systemu Symfonia ERP, co stanowi podstawę do przygotowania i zakupu odpowiedniego serwera oraz stacji roboczych (komputerów).
Administracja Symfonia ERP 2023 - wymagania sprzętowe >>
Decydując się na zakupienie nowego sprzętu lub na wykorzystanie dotychczasowego, proszę wziąć pod uwagę iż prezentujemy wymagania minimalne i rozsądne jest przygotowanie sprzętu o nieco wyższych parametrach niż podane – pozwoli to na wykorzystanie go w dłuższym okresie czasu.
Kluczowe elementy dla serwera to pamięć RAM i szybkość twardych dysków.
Aby aplikacje Symfonia (i nie tylko) działały prawidłowo wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią Wi-Fi o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzania sieciami.
Aplikacja współpracuje z urządzeniami z systemem Android w wersji minimum 7.0 (zalecane 9.0) z dodatkowo wbudowanym czytnikiem kodów 2 i 3D.
Wymagania sprzętowe dla stanowisk roboczych z programem Symfonia ERP Handel / Symfonia Handel
•zainstalowany program Symfonia ERP Handel lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej,
Wymagania systemowe Symfonia ERP >>
•dodatkowa licencja Handlu do WebAPI,
•procesor Intel Core i3 lub odpowiednik, minimum 4 rdzenie o taktowaniu 2Ghz,
•4GB RAM,
•.NET Framework 4.8.
Minimalne wymagania dla urządzeń z zainstalowanymi aplikacjami mobilnymi
Aplikacja mobilna
•Android minimum 9.0 (zalecany 11.0).
•4GB RAM.
•Procesor 1.2 GHz, 4 rdzenie.
•16GB ROM.
•Rozdzielczość minimum 720x1280.
•Skaner 2D wbudowany (wskazana opcja), skaner 2D bluetooth lub aparat.
•Dostęp do sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn (WLAN / WiFi / Bluetooth / LTE).
Ponadto, aby aplikacja mobilna działała prawidłowo wymagane jest fizyczne pokrycie magazynu siecią Wi-Fi o jednym spójnym SSID, tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z WebAPI. Access pointy w sieci Wi-Fi za pomocą, której urządzenie mobilne łączy się z serwerem (WebAPI) powinny działać w systemie mesh, aby nie powodować zerwania połączeń TCP przy przełączaniu. Minimalna prędkość Wi-Fi na terenie całego magazynu powinna być na poziomie 5 Mb/s (ping na maksymalnym poziomie 5 ms).
•Bluetooth (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji).
•Połączenie z Internetem (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji).
Wymagania drukarki etykiet
•Drukowane kody 1D, 2D:
o1D: Code 39, Code 93, EAN 8 /13 (add on 2 & 5), Code 128 (subset A, B, C), EAN 128,
o2D: QR code, Micro QR code
•Języki programowania: ZPL, GZPL.
•Port ETH (opcja pracy po sieci LAN).
•Rozdzielczość drukowania: 203dpi.
•Zestaw etykiet do wydruków testowych.
Wymagania sieciowe
•Router WiFi z możliwością konfiguracji;
•Możliwość podpięcia urządzeń po interfejsie ETH.
WAŻNE! Aby rozwiązanie działało prawidłowo należy:
- nadać pełne uprawnienia w Administracji użytkownikowi Symfonii, który jest wykorzystywany przez WebAPI;
- przyznać użytkownikowi Symfonii dostęp do wszystkich działów firmy, magazynów i rejestrów pieniężnych (w przypadku pojawienia się nowych działów, magazynów i rejestrów pieniężnych trzeba uwzględnić, że nie są one dodawane domyślnie i należy nadać uprawnienia użytkownikowi Symfonii);
- przynajmniej raz zalogować się jako użytkownik Symfonii, który jest wykorzystywany przez usługę WebAPI;
- upewnić się, że na belce stanu jest ustawiony domyślnie aktywny dział handlowy i magazyn;
- podjąć próbę utworzenia i wystawienia dokumentu w aplikacji Symfonii.
Należy również upewnić się, że w ustawieniach parametrów pracy systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dla widoczności okien dokumentów magazynowych, sprzedaży oraz zamówień obcych ustawiona jest opcja Klasyczny widok lub Nowy widok – od wersji… (Ustawienia> Firma> Parametry pracy> Widoczność kartotek i formatek).
Okna pośrednich formatek (środkowa opcja) nie są wspierane przez rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel co za tym idzie rozwiązania wdrożone w takiej konfiguracji nie będą podlegały reklamacji.
Zalecamy żeby przed zakupem sprzętu peryferyjnego (tabletu, smartfona, kolektora danych, drukarki etykiet), na którym mają pracować nasze aplikacje mobilne skontaktować się z opiekunem handlowym i potwierdzić zgodność oprogramowania firmowego urządzenia z programami Symfonia lub przetestować działanie na wypożyczonym od producenta modelu.