Producent nie gwarantuje prawidłowego działania aplikacji na każdym urządzeniu dostępnym na rynku, które spełnia minimalne wymagania techniczne. Rekomendujemy wykonanie testów na danym modelu czytnika przed rozpoczęciem pracy z aplikacją.
Symfonia Mobilny Magazyn to oprogramowanie wspomagające zarządzanie magazynem dedykowane dla pracowników magazynu oraz osób decydujących o logistyce magazynowej.
Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z systemem Symfonia ERP i łączy w sobie trzy moduły:
•dodatek do Symfonia ERP Handel,
•serwis udostępniający dane zabezpieczone połączeniem szyfrowanym (WebAPI),
•aplikację mobilną dedykowaną dla magazynierów.
Symfonia Mobilny Magazyn wspiera:
•przyjmowanie towaru na podstawie zamówień dokonanych przez dział logistyczny,
•wydawanie towaru zgodnie ze zleceniami działu handlowego,
•inwentaryzację cząstkową i pełną z podziałem na lokalizacje,
•weryfikację aktualnych stanów magazynowych,
•zmianę lokalizacji towaru w obrębie danego magazynu oraz przesunięcia międzymagazynowe,
•Packing List, czyli pakowanie i opis palety,
•zwroty towarów,
•rozchód wewnętrzny, czyli wydanie towarów z magazynu do zużycia,
•przyjmowanie towaru z produkcji oraz wydawanie towaru do produkcji,
•ewidencję towarów ze wskazaniem dostaw lub partii towarów,
•porządkowanie przestrzeni magazynowej i stosowanie procesów działających w magazynach wysokiego składowania,
•kompletację zamówień zgodnie ze zleceniami działu handlowego,
•badanie jakości towarów,
•pakowanie towaru i integrację z firmami kurierskimi,
•kontrolę wydań i przyjęć za pomocą dokumentów MM.
Sprawowanie kontroli nad magazynierami oraz zarządzanie ich pracą poprzez zlecanie wykonania konkretnych czynności ułatwia natomiast moduł dodatkowy do Symfonia ERP Handel. Z jego poziomu możliwe jest również między innymi:
•zarządzanie lokalizacjami magazynowymi, ich zatowarowaniem,
•generowanie wydruków etykiet towarów i lokalizacji ,
•tworzenie raportów magazynowych.
Wymagania techniczne
Poniżej lista minimalnych wymagań do prawidłowego działania dodatku do Handlu oraz aplikacji mobilnej:
Wymagania serwera
•Spełniające minimalne wymagania do uruchomienia oprogramowania Symfonia ERP, Symfonia (pakiet uniwersalny).
Wymagania systemowe Symfonia ERP >>
•Baza danych MS SQL 2019 min. Standard (opcja BI, Ent, Dev).
•Zainstalowana Symfonia ERP lub Symfonia Handel (pakiet uniwersalny) w wersji 2022.1.
•Dostęp do internetu lub sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn.
Aby aplikacje Symfonia prawidłowo działały w firmowej sieci WiFi wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzani sieciami.
Wymagania końcówek mobilnych
Minimalne wymagania urządzeń (czytników kodów kreskowych/smartfonów):
•Minimum Android 7.0 (sugerowane 9.0).
•Dostęp do sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn (WLAN / WiFi / Bluetooth / 4G LTE).
•Ekran: rozdzielczość HD (1280 x 720).
•Google Mobile Services (GMS).
•Min. RAM 2 GB/Flash 16 GB.
•Czytnik 1D/2D (2D opcjonalnie – zależy od wykorzystania np. QRCodów – działanie na kodach własnych, na komórkach wymagany aparat min 4Mpx).
•Na urządzeniu włączona opcja instalacji oprogramowania z nieznanych źródeł (możliwość instalacji plików APK).
Wymagania drukarki etykiet:
•Drukowane kody 1D, 2D:
o1D: Code 39, Code 93, EAN 8 /13 (add on 2 & 5), Code 128 (subset A, B, C), EAN 128,
o2D: QR code, Micro QR code
•Języki programowania: ZPL, GZPL.
•Port ETH (opcja pracy po sieci LAN).
•Rozdzielczość drukowania: 203dpi.
•Zestaw etykiet do wydruków testowych.
Wymagania sieciowe:
•Router WiFi z możliwością konfiguracji;
•Możliwość podpięcia urządzeń po interfejsie ETH.
Sprzęt
W poniższym linku znajdują się najnowsze wymagania systemowe dla systemu Symfonia ERP, co stanowi podstawę do przygotowania i zakupu odpowiedniego serwera oraz stacji roboczych (komputerów).
Administracja Symfonia ERP 2023 - wymagania sprzętowe >>
Decydując się na zakupienie nowego sprzętu lub na wykorzystanie dotychczasowego, proszę wziąć pod uwagę iż prezentujemy wymagania minimalne i rozsądne jest przygotowanie sprzętu o nieco wyższych parametrach niż podane – pozwoli to na wykorzystanie go w dłuższym okresie czasu.
Kluczowe elementy dla serwera to pamięć RAM i szybkość twardych dysków.
Aby aplikacje Symfonia (i nie tylko) działały prawidłowo wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią Wi-Fi o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzania sieciami.
Aplikacja współpracuje z urządzeniami z systemem Android w wersji minimum 7.0 (zalecane 9.0) z dodatkowo wbudowanym czytnikiem kodów 2 i 3D.
Minimalne wymagania dla urządzeń z zainstalowanymi aplikacjami mobilnymi
Dodatek do Symfonia ERP Handel / Symfonia Handel
•zainstalowany program Symfonia ERP Handel lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej,
Wymagania systemowe Symfonia ERP >>
•dodatkowa licencja Handlu do WebAPI,
•procesor Intel Core i3 lub odpowiednik, minimum 2 rdzenie o taktowaniu 2Ghz,
•4GB RAM,
•.NET Framework 4.7.2.
Aplikacja mobilna
•Android minimum 7.0 (zalecany 9.0).
•2GB RAM.
•Procesor 1.2 GHz, 4 rdzenie.
•16GB ROM.
•Rozdzielczość 720x1280.
•Skaner 2D wbudowany (wskazana opcja), skaner 2D bluetooth lub aparat.
•Dostęp do sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn (WLAN / WiFi / Bluetooth / LTE).
•Bluetooth (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji).
•Połączenie z Internetem (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji).
Zalecamy żeby przed zakupem sprzętu peryferyjnego (tabletu, smartfona, kolektora danych, drukarki etykiet), na którym mają pracować nasze aplikacje mobilne skontaktować się z opiekunem handlowym i potwierdzić zgodność oprogramowania firmowego urządzenia z programami Symfonia lub przetestować działanie na wypożyczonym od producenta modelu.