Aplikacja mobilna > Ustawienia

Drukuj

Ustawienia

Zakładka Ustawienia umożliwia zarządzanie logami (dziennikiem błędów) i danymi zalogowanego użytkownika, a także pozwala na edycję ustawień aplikacji. Można w niej również podejrzeć informacje o adresie usługi WebAPI, na który użytkownik jest zalogowany oraz tokenie autoryzacyjnym.

W sekcji Konfiguracja połączenia użytkownik ma możliwość podglądu adresu serwera oraz tokenu autoryzacyjnego – te dane nie są edytowalne; może również ustawić ilość prób połączenia z WebAPI oraz Timeout (w sekundach);

W sekcji Konfiguracja użytkownika znajdują się pola z podstawowymi danymi użytkownika takimi jak: login, imię i nazwisko – przy czym użytkownik ma możliwość dokonania zmian w zakresie imienia i nazwiska, nie może natomiast edytować loginu.

Ponadto użytkownik ma możliwość zmiany języka w jakim obsługiwana jest aplikacja – w tym celu powinien wybrać pozycję Język aplikacji i wskazać na liście odpowiednią opcję. Aktualnie dostępne języki to: polski, angielski, ukraiński, białoruski i rosyjski. W przypadku wybrania opcji „Domyślny”, język aplikacji będzie zgodny z językiem systemu Android. Jeśli język systemu nie jest obsługiwany przez aplikację, wówczas zostanie ustawiony język polski.

Preferencje językowe zapisywane są w ustawieniach użytkownika, które można również zmienić z poziomu dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

W sekcji Ustawienia aplikacji można dokonać zmian w zakresie:

oprezentacji imienia i nazwiska zalogowanego użytkownika mobilnego – po zaznaczeniu pola wyboru Pokaż imię i nazwisko na górze ekranu na większości widokach w aplikacji wyświetlane będzie imię i nazwisko użytkownika mobilnego, które zostały ustawione w ustawieniach użytkowników mobilnych w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Odznaczenie pola wyboru wyłączy wyświetlanie imienia i nazwiska użytkownika mobilnego;  

odźwięku skanowania – pole Dźwięk skanowania decyduje o tym, czy podczas skanowania ma być słyszalny dźwięk. Zaznaczone pole – skanowanie kodu QR sygnalizowane dźwiękiem; odznaczone pole – skanowanie bez dźwięku;

odomyślnych typów dokumentów na przyjęciu i wydaniu – po rozwinięciu pól należy wskazać dany typ dokumentu; poprzez określnie typu, użytkownik decyduje, które dokumenty mają być wyświetlane jako domyślne po otwarciu zakładek: Przyjmij i Wydaj;

oustawienia skanera – po rozwinięciu pola dostępne opcje to aparat, Bluetooth i skaner wbudowany. Należy wskazać jedną z opcji. W przypadku skanera Bluetooth należy wybrać dane urządzenie Bluetooth (Podłączanie skanera bluetooth);
Należy pamiętać, że skaner, z którego będzie korzystał magazynier musi mieć możliwość wprowadzania zeskanowanego kodu w całości.

oustawienia wagi – z listy rozwijanej należy wybrać wagę, na której będą ważone towary podczas przyjęcia. Na liście znajdują się wagi zdefiniowane w ustawieniach dodatku w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

W sekcji Powiadomienia można określić czas wyświetlania powiadomienia (długie/krótkie) oraz miejsce wyświetlania powiadomień na ekranie (góra/środek/dół) – wybór odpowiedniej opcji z list rozwijalnych;

W sekcji Funkcje eksperymentalne można dokonać zmian w zakresie:

onowego mechanizmu skanowania – po zaznaczeniu ustawienia użytkownik ma możliwość zeskanowania etykiet z poziomu listy towarów awizowanego przyjęcia (tylko na kodach własnych), menu głównego oraz okna wyniku skanowania z menu głównego. Korzystanie ze skanera możliwe jest tylko na wbudowanych skanerach oraz skanerach Bluetooth;

owykrywania przycisku skanowania – po zaznaczeniu ustawienia pojawią się dwa przyciski Wybierz z listy oraz Wykryj. Wybrany przycisk pozwala na zabezpieczenie aby zeskanowany kod nie trafił w pole tekstowe, na którym znajduje się kursor. Skanowanie będzie dotyczyło tylko listy towarów. Korzystanie z ustawienia możliwe jest tylko na wbudowanych skanerach. W zależności od modelu skanera, nie każdy przycisk zostaje wykrywany.
Po kliknięciu przycisku Wybierz z listy wyświetli się lista z nazwami przycisków. Należy wybrać jeden z dostępnych przycisków znajdujących się na liście.

 

img_mm_121

 

Po naciśnięciu przycisku Wykryj uruchomi się okno z komunikatem Naciśnij przycisk skanowania wówczas należy nacisnąć jeden z przycisków na urządzeniu. Przycisk Anuluj powoduje powrót do ustawień aplikacji mobilnej bez wprowadzania zmian.

 

img_mm_122

 

Wybrany przycisk pojawi się w polu Wyzwalacz skanowania.

 

img_mm_123

 

Aby usunąć wybrany przycisk należy skorzystać z przycisku x, wówczas wyświetli się komunikat z zapytaniem Czy na pewno chcesz usunąć? Wybranie TAK powoduje usunięcie wyzwalacza skanowania. Przycisk NIE powoduje powrót do ustawień aplikacji mobilnej bez wprowadzania zmian.

 

img_mm_124

 

W sekcji Logi znajdują się przyciski: Wyślij logi (wysyłka logów do działu technicznego) oraz Czyść logi (usunięcie zapisanych logów).

 

imgmm_23_08_264

 

imgmm_23_08_265

 

Po zakończeniu edycji powyższych ustawień należy je zapisać korzystając z przycisku Zapisz. Przycisk Wstecz spowoduje powrót do menu głównego aplikacji, bez zapisania wprowadzonych zmian.

 

Zobacz także:

Podłączanie skanera bluetooth