Aplikacja mobilna – tryb pracy kody własne > Pakowanie towaru > Opcja pakuj

Drukuj

Opcja pakuj

Do Pakowania można także przejść z poziomu menu głównego aplikacji wybierając przycisk Pakuj.

 

W zależności od wybranego typu dokumentu na liście prezentowane będą dokumenty:

Pakowania – utworzone do wydań dokumenty Pakowania;

Dokumenty magazynowe – dokumenty wydania, które mają utworzone Pakowanie o statusie innym niż „wysłano”, tj.: „oczekuje na spakowanie”, „w trakcie pakowania” oraz „spakowano” oraz dokumenty magazynowe, do których można utworzyć Pakowanie.

 

imgmm_23_08_471

 

Kolumny tabeli przedstawiają kolejno kod dokumentu, datę utworzenia dokumentu, status pakowania (domyślny status przypisany do danej kategorii) oraz nazwę kontrahenta. Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy. Poniżej listy znajduje się pole z opisem dokumentu, widoczne po kliknięciu na dokument.

 

imgmm_23_08_472

 

Każdy z dokumentów posiada odpowiednie oznaczenie, które świadczy o aktualnym statusie:

imgmm_23_08_474 Status z kategorii „oczekuje na spakowanie” – nadany dla dokumentów wydania, dla których nie ma jeszcze utworzonego Pakowania;

imgmm_23_08_473 Status z kategorii „w trakcie pakowania” – nadany dla dokumentów, dla których rozpoczęto pakowanie;
imgmm_23_08_475 Status z kategorii „spakowano” – nadany dla dokumentów, dla których zakończono już pakowanie;
imgmm_23_08_476 Status z kategorii „zlecono do wysłania” – nadany dla dokumentów wydania, dla których zostało utworzone zlecenie wysyłki.

 

Domyślnie lista dokumentów wydania jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny magazyn).

 

Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni), użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony będzie magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty oraz kierunek i parametr sortowania dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_477

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_478

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego mają zostać wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas w oknie filtra na liście będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim będą sortowane dokumenty. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_479

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania odbiorcy, którego dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę kontrahenta lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista kontrahentów, z której należy wybrać danego odbiorcę.

 

Poniżej magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Po wprowadzeniu kodu/nazwy należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Wybrany towar zostanie wyświetlony obok danego filtra.

 

imgmm_23_08_480

 

Po ustawieniu filtrowania należy kliknąć przycisk Potwierdź – na ekranie zostanie wyświetlona lista dokumentów przefiltrowana na podstawie wybranych ustawień. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów przyjęcia bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

Aby przejść do kontynuowania procesu tworzenia Pakowania należy zaznaczyć dany dokument z listy dokumentów Pakowania, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmm_23_08_481

 

Po wyborze dokumentu wyświetli się ekran Pakowania. Dalej należy postępować analogicznie do tworzenia Pakowanie bezpośrednio po zakończeniu procesu wydania towaru z magazynu.