Aplikacja mobilna – tryb pracy kody własne > Przesunięcia towaru w obrębie danego magazynu i przesunięcia międzymagazynowe > Obsługa awizowanych przesunięć

Drukuj

Obsługa awizowanych przesunięć

Magazynier ma możliwość realizacji przesunięć magazynowych zleconych z systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. W tym celu należy przejść do modułu Przesuń widocznego w menu głównym aplikacji. Wówczas na ekranie wyświetli się lista dokumentów przesunięć magazynowych będących w buforze w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Użytkownik może dokonać zmian w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądany typ dokumentu, zatem na liście dokumentów magazynowych przesunięć prezentowane są dokumenty o typie:

Przesunięcie magazynowe minus – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przesunięcie MM- w buforze;

Przesunięcie magazynowe plus – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przesunięcie MM+ w buforze; dokument przesunięcia magazynowego MM+ w buforze jest tworzony automatycznie po wystawieniu dokumentu o charakterze Przesunięcie MM-.

 

imgmm_23_08_519

 

Na liście dokumentów magazynowych obok kodu dokumentu wyświetlane są znaczniki ustawione w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy.

 

Po kliknięciu na dany dokument można podejrzeć jego opis – wyświetli się on w dolnej części ekranu, bądź w odrębnym oknie (w sytuacji, gdy użytkownik przytrzyma dłużej dotyk na dokumencie).

 

imgmm_23_08_520

 

Dokumenty na liście są ładowane przyrostowo, tzn. że kolejne dokumenty są ładowane podczas przesuwania listy. Istnieje również możliwość odświeżenia listy dokumentów poprzez przeciągnięcie jej w dół.

 

Domyślnie lista dokumentów jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny magazyn).

 

Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni), użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony jest magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty oraz kierunek i parametr sortowania dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_521

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_522

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego mają zostać wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas na liście w oknie filtra będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne aktywne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim mają być sortowane dokumenty. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_523

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania magazynu, z którego dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę magazynu lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista magazynów zdefiniowanych w ustawieniach Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, z której należy wybrać dany magazyn.

 

Jeżeli użytkownik ustawi sortowanie listy dokumentów po parametrze Magazyn docelowy/źródłowy oraz w polu poniżej wybierze magazyn, z którego będą wyświetlać się dokumenty przesunięcia, wówczas w zależności od typu dokumentu będzie wyświetlany;

– w przypadku dokumentów magazynowych minus – w polu Sortuj po magazyn źródłowy, a w polu poniżej magazyn docelowy;

– w przypadku dokumentów magazynowych plus – w polu Sortuj po magazyn docelowy, a w polu poniżej magazyn źródłowy.

 

imgmm_23_08_524

 

Poniżej magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Aby wyszukać towar należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Kod wybranego towaru zostanie wyświetlony obok danego filtra.

 

imgmm_23_08_525

 

Użytkownik ma możliwość przefiltrowania listy dokumentów po ich opisie. W tym celu należy uzupełnić pole Opis dokumentu. Aby usunąć wprowadzony opis należy skorzystać z przycisku X.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

W celu wyświetlenia przefiltrowanych na podstawie wybranych ustawień listy dokumentów należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentów używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów przesunięć bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

 

Awizowane przesunięcia MM-

Aby przejść do realizacji przesunięcia magazynowego MM- zleconego z systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel należy zaznaczyć wybrany dokument magazynowy, a następnie kliknąć na przycisk Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

Podczas otwierania dokumentów awizowanych przesunięć zakładane/zmieniane są rezerwacje na dostawy na podstawie ustawień ogólnych rozwiązania. Rezerwacje są zakładane/zmieniane tylko podczas rozpoczęcia realizacji operacji awizowanego przesunięcia. Po wstrzymaniu i kontynuowaniu operacji, rezerwacje nie są ponownie edytowane.

 

imgmm_23_08_526

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_527

 

Po otwarciu danego dokumentu wyświetli się podzielony na dwie zakładki ekran. W zakładce Pozycje wyświetlana jest lista towarów do wydania. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_528

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone. Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/nazwy/kodu towaru.

 

imgmm_23_08_529

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod towaru, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), znacznik (jeśli został ustawiony w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel), ilość do przesunięcia, ilość odebrana, czyli zeskanowana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0) oraz jednostka miary. Prezentowana jest również lokalizacja, z której należy pobrać towar, zapisana w dostawie pozycji wraz z ilością jaką należy zeskanować (prezentowaną w nawiasie). W zależności od ustawienia Podmiana rezerwacji podczas skanowania użytkownik może również wydać dany towar z innej lokalizacji niż sugerowana. Przycisk X umożliwia reset danej pozycji.

 

Status wydania towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany,

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie,

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilością na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentu przesunięcia. Magazynier może edytować pola własne dokumentu na dwa sposoby:

wybierając opcję Pola własne dokumentów – po kliknięciu na przycisk Opcje widoczny na dole ekranu i wybraniu Pola własne dokumentów na ekranie zostanie wyświetlona lista pól własnych do edycji. Należy pamiętać, że po wybraniu tej opcji edytowane są wszystkie pola własne w operacji (podczas realizacji przesunięcia z kilku dokumentów magazynowych jednocześnie - łączenie dokumentów);

 

imgmm_23_08_530

 

w zakładce Pola własne po kliknięciu na dany dokument – na ekranie zostanie wyświetlona lista pól własnych do edycji. Edytowane są tylko pola własne wybranego dokumentu przesunięcia MM-.

 

imgmm_23_08_531

 

Po kliknięciu w dany dokument lub wybraniu opcji Pola własne dokumentów na ekranie zostanie wyświetlona tabela Pola własne, w której należy uzupełnić wartości pól własnych dokumentów MM-. W zależności od typu pola własnego, wartości należy wybrać z listy rozwijanej lub wpisać ręcznie. Aby usunąć wartość w polu należy skorzystać z przycisku X. Obok wymaganego pola własnego widoczny jest pomarańczowy znacznik – bez ustawienia wymaganych pól własnych nie będzie możliwa wysyłka dokumentu do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

imgmm_23_08_532

 

Po zapisaniu zmian wartości pól własnych zmieniane są na dokumentach w aplikacji oraz wysyłane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

imgmm_23_08_533

 

Powyżej listy towarów znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_534

 

Poniżej listy towarów znajdują się przyciski pozwalające na podjęcie rożnego rodzaju akcji. Po kliknięciu przycisku Opcje na ekranie wyświetli się okno opcji, za pomocą którego użytkownik ma możliwość wstrzymania operacji przesunięcia oraz edycji pól własnych dokumentu. Przycisk Anuluj zamyka okno akcji.

 

imgmm_23_08_535

 

Aby wykonać przesunięcie towarów należy zeskanować kolejno ich etykiety – w tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj, który uruchomi skaner. Aby powrócić do listy towarów należy wyjść z opcji skanowania klikając przycisk Wróć.

 

Podczas próby skanowania etykiety, która została wcześniej zeskanowana podczas realizacji innej operacji, na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

 

imgmm_23_08_405

 

W sytuacji, gdy data dokumentu MM- jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości zeskanowania towaru. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_406

 

W przypadku, gdy zeskanowana zostanie etykieta towaru, na który została założona rezerwacja na innym dokumencie, użytkownik otrzyma stosowny komunikat oraz pytanie czy mimo to dodać towar.

 

imgmm_23_08_536

 

Jeśli użytkownik postanowi kontynuować wykonywaną akcję to wyświetli się lista dokumentów, z której należy wskazać dokument do podmiany rezerwacji.

 

imgmm_23_08_537

 

Następnie wyświetli się lista dostaw z pozycji dokumentu, gdzie użytkownik powinien wybrać, z której dostawy ma zostać zdjęta rezerwacja (na jej miejsce zostanie założona rezerwacja na dostawę, z której pochodzi aktualnie zeskanowana etykieta). Nie wyświetlą się te dostawy, do których zostały już zeskanowane wszystkie etykiety. Przy nazwach dostaw wypisana jest także ilość jaka pozostała niezeskanowana do tej pory dla danej dostawy.

 

imgmm_23_08_538

 

Podczas skanowania etykiet zbiorczych i półzbiorczych magazynier musi wydać całą ilość towaru z etykiety, jeśli w ustawieniach modułu zostały włączone ustawienia Cała ilość z etykiety zbiorczej, Cała ilość z etykiety półzbiorczej. Cała ilość z etykiety musi zostać także wydana, gdy na formatce towaru nie jest zaznaczony wymiar mm Podział ilości.

 

Gdy ilość przypisana do etykiety jest większa niż ilość do wydania wskazana na dokumencie – wyświetli się pytanie o zwiększenie ilości na pozycji dokumentu.

 

imgmm_23_08_539

 

Gdy magazynier nie ma przyznanego uprawnienia Zmiana ilości na pozycji, wówczas po zeskanowaniu etykiety zbiorczej/półzbiorczej, do której przypisana jest ilość większa niż wskazano na dokumencie wyświetli się poniższy komunikat (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Uprawnienia użytkowników mobilnych).

 

imgmm_23_08_404

 

Etykieta może zostać podzielona, jeśli na formatce towaru zostanie zaznaczony wymiar „mm Podział ilości”. Po zeskanowaniu etykiety zbiorczej/półzbiorczej na ekranie wyświetli się okno, w którym należy wpisać ilość towaru do przesunięcia. Nowe etykiety zostaną wygenerowane podczas realizacji dokumentu skojarzonego MM+.

 

W zależności od ustawienia sposobu prezentowania ilości podczas skanowania (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny Magazyn) w oknie będzie wyświetlana dostępna ilość towaru na zeskanowanej etykiecie/ lokalizacji towarowej lub dostępna ilość towaru, jaka została zarezerwowana podczas tworzenia dokumentu. Jeśli dla przesunięć włączone jest ustawienie Automatycznie ustawiaj ilość z odpowiedzi podczas skanowania ilość zostanie uzupełniona automatycznie.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_540

 

Aby wydać towary z lokalizacji towarowej wystarczy podczas realizacji wydania zeskanować kod lokalizacji towarowej. Po zeskanowaniu lokalizacji towarowej wyświetli się okno do wpisywania ilości. Do dokumentu zostanie dodany towar znajdujący się w zeskanowanej lokalizacji towarowej.

 

imgmm_23_08_401

 

Aby wydać inny towar niż ten, który został już zeskanowany należy wykonać reset zeskanowanej pozycji, po czym ponownie uruchomić skaner i zeskanować właściwy towar.

 

Aby podejrzeć lokalizacje zeskanowane oraz niezeskanowane dla wybranego towaru należy przytrzymać dłużej dotyk na danym towarze do momentu pojawienia się okna lokalizacji (przycisk OK ukrywa okno).

 

imgmm_23_08_541

 

Po zakończeniu skanowania pracownik potwierdza zgodność przesunięcia MM- z przekazanym zleceniem, wybierając przycisk Potwierdź. Po wybraniu przez użytkownika niniejszej opcji, pojawi się pytanie „Czy na pewno chcesz wysłać dokument?” z odpowiedziami OK/Anuluj. Przycisk OK spowoduje wysyłkę dokumentu oraz wystawienie w systemie Handel dokumentu magazynowego o charakterze Przesunięcie MM- oraz utworzenie powiązanego dokumentu magazynowego Przesunięcie MM+ w buforze. Przycisk Anuluj przerwie wykonywaną akcję.

 

imgmm_23_08_542

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przesunięciu minus jest to zeskanowanie minimum jednej etykiety towaru). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

W każdej chwili użytkownik może jednak powrócić do rozpoczętej wcześniej operacji – w tym celu może:

przejść do zakładki Operacje, odnaleźć dany dokument, zaznaczyć go i wznowić korzystając z przycisku Dalej;

kontynuować rozpoczętą operację bezpośrednio z listy dokumentów magazynowych w zakładce Przesuń – po zaznaczeniu danego dokumentu i skorzystaniu z przycisku Wybierz, na ekranie pojawi się komunikat „Dokument znajduje się w module operacji. Czy kontynuować rozpoczętą operację?” z dostępnymi przyciskami Tak/Nie.  Po wybraniu przycisku Tak, operacja zostanie wznowiona prezentując etap przyjęcia/wydania towarów, na jakim został wstrzymana. Po wybraniu przycisku Nie, użytkownik powróci do listy dokumentów magazynowych.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany  proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj. Ręcznie wstrzymane operacje również można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów przesunięcia.

 

Przycisk Wstecz umożliwia powrót do poprzedniego ekranu.

 

Awizowane przesunięcia MM+

Aby przejść do realizacji przesunięcia magazynowego MM+ zleconego z systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel należy zaznaczyć wybrany dokument magazynowy, a następnie kliknąć na przycisk Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmm_23_08_543

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została  wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_544

 

Po wybraniu danego dokumentu zostanie wyświetlony ekran szczegółów dokumentu podzielony na dwie zakładki. W zakładce Pozycje wyświetlana jest lista towarów do przyjęcia. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_545

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone.

 

Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/nazwy/kodu towaru.

 

imgmm_23_08_546

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), ilość do przyjęcia, ilość odebrana, czyli zeskanowana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0), jednostka miary oraz lokalizacja docelowa towaru. Przez zeskanowaniem towaru kolumna Lokalizacja jest pusta, bądź wyświetlana jest domyślna lokalizacja towaru (jeśli w kartotece danego towary zostały uzupełnione odpowiednie wymiary dotyczące domyślnej lokalizacji). Na ekranie mogą być również wyświetlane kody obce towarów – jeśli zaznaczono taką opcję w ustawieniach Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Przycisk X umożliwia reset danej pozycji do stanu sprzed skanowania i przypisania lokalizacji.

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany,

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie,

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilością na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentów przesunięcia. Pola własne dokumentu MM+ mogą zostać automatycznie ustawione na podstawie dokumentu skojarzonego MM-. Należy pamiętać, że tylko pola własne dokumentu MM+ odpowiadające polom własnym dokumentu magazynowego MM- są ustawiane na podstawie dokumentu MM-.

 

Magazynier, który posiada odpowiednie uprawnienia ma możliwość edycji pól własnych na dwa sposoby:

wybierając opcję Pola własne dokumentów – po kliknięciu na przycisk Opcje widoczny na dole ekranu i wybraniu Pola własne dokumentów na ekranie zostanie wyświetlona lista pól własnych do edycji. Należy pamiętać, że po wybraniu tej opcji edytowane są wszystkie pola własne w operacji (podczas realizacji przyjęcia z kilku dokumentów magazynowych jednocześnie - łączenie dokumentów);

 

imgmm_23_08_547

 

w zakładce Pola własne po kliknięciu na dany dokument – na ekranie zostanie wyświetlona lista pól własnych do edycji. Edytowane są tylko pola własne wybranego dokumentu MM+.

imgmm_23_08_548

 

Po kliknięciu w dany dokument lub wybraniu opcji Pola własne dokumentów na ekranie zostanie wyświetlona tabela Pola własne, w której należy uzupełnić wartości pól własnych dokumentów MM+. W zależności od typu pola własnego, wartości należy wybrać z listy rozwijanej lub wpisać ręcznie. Aby usunąć wartość w polu należy skorzystać z przycisku X. Obok wymaganego pola własnego widoczny jest pomarańczowy znacznik – bez ustawienia wymaganych pól własnych nie będzie możliwa wysyłka dokumentu do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

imgmm_23_08_549

 

Po zapisaniu zmian wartości pól własnych zmieniane są na dokumentach w aplikacji oraz wysyłane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

imgmm_23_08_550

 

Powyżej listy towarów znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_551

 

Poniżej listy towarów znajdują się przyciski pozwalające na podjęcie rożnego rodzaju akcji. Po kliknięciu przycisku Opcje na ekranie wyświetli się okno opcji, za pomocą którego użytkownik ma możliwość wydruku etykiet towarów, wstrzymania operacji przesunięcia oraz edycji pól własnych dokumentu. Przycisk Anuluj zamyka okno akcji.

 

W sytuacji, gdy magazynier nie posiada wydrukowanych etykiet dla towarów znajdujących się na dokumencie (gdy towary zostały przesunięte z lokalizacji towarowej na lokalizację standardową) lub etykieta, którą posiada została uszkodzona, może skorzystać z opcji Drukuj. Należy pamiętać, że wydruk etykiet nie będzie możliwy jeśli ustawienie Weryfikuj wymagane pola własne dokumentów przed wydrukiem etykiet zostało włączone, a wymagane pola własne dokumentów nie zostały ustawione.

 

imgmm_23_08_552

 

W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Magazyn dostępne są trzy rodzaje etykiet:

Etykieta indywidualna – naklejana na każdą sztukę danego towaru. Użytkownik przyjmuje towary do magazynu skanując kolejno każdy z nich;

Etykieta zbiorcza – wybierając ten rodzaj użytkownik może przyjąć na stan zbiorcze opakowanie towaru za pomocą jednej etykiety, tworząc jedną dostawę. Skanując taką etykietę podczas wydań użytkownik definiuje ile sztuk z danego opakowania zbiorczego chce wydać – ma możliwość podzielenia towaru na ilości zmiennoprzecinkowe;

Etykieta półzbiorcza – wybierając ten rodzaj użytkownik podczas przyjęcia towaru do magazynu może podzielić ilość tego towaru na kilka etykiet, po czym przyjąć go do różnych lokalizacji, co będzie też miało odzwierciedlenie w ilości utworzonych dostaw. Dodatkowo użytkownik ma możliwość wydruku pojedynczych etykiet alternatywnych dla każdej sztuki przyjmowanego towaru.

 

Po kliknięciu na opcję Drukuj ukaże się ekran z listą towarów, przy których znajdują się pola wyboru informujące, dla których towarów mają zostać wydrukowane etykiety. Domyślnie wszystkie etykiety towarów są oznaczone jako do wydruku, jednak użytkownik ma możliwość zaznaczania/odznaczania etykiet do wydruku według własnych potrzeb. Ponadto użytkownik, poprzez dotknięcie wybranej pozycji, może wybrać typ etykiety dla danego towaru. Należy pamiętać, że na liście mogą znajdować się etykiety, które zostały w całości przesunięte, wówczas ich edycja nie jest możliwa, magazynier może je tylko ponownie wydrukować.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w oknie wymiarów towaru znajduje się wymiar mm Rodzaj etykiety, w którym można ustawić rodzaj etykiety jaki ma być domyślnie ustawiony podczas wydruku etykiet dla tego towaru.

 

W przypadku towaru, który nie ma ustawionego wymiaru mm Rodzaj etykiety domyślnie ustawiona jest etykieta zbiorcza, jednak użytkownik ma możliwość zmiany typu etykiety na półzbiorczą oraz zbiorczą.

 

Aby wydrukować etykietę półzbiorczą należy najpierw ustawić na pozycji typ etykiety „Półzbiorcza”, a następnie ponownie wybrać tą pozycję na liście i podać ilość towaru, jaka ma się znaleźć na danej etykiecie. Po zatwierdzeniu aplikacja automatycznie wyświetli pozostałą ilość towaru, która znajdzie się na odrębnej etykiecie dla tego samego towaru. Pozostałą ilość również można podzielić według własnych potrzeb.

 

imgmm_23_08_553

 

imgmm_23_08_554

 

W sytuacji, gdy na wymiarze towaru mm Rodzaj etykiety ustawiono etykietę półzbiorczą oraz na wymiarze mm Domyślna ilość etykiety wprowadzono domyślną ilość, która ma się znajdować na etykiecie to po przejściu do generowania etykiet, w oknie podziału będą prezentowane domyślne ustawienia pobrane na podstawie wymiarów.

 

Ponadto w zależności od ustawień:

dla każdej z etykiet może zostać wydrukowana, w tym samym rozmiarze, odpowiednia ilość etykiet indywidualnych o ilości towaru na etykiecie równej 1 sztuce (Ustawienia – Mobilny Magazyn> Drukowanie alternatywnych etykiet półzbiorczych> Etykieta główna). Należy pamiętać o ustawieniu na towarze wymiaru mm Etykieta oraz mm Podział ilości;

dla każdej z etykiet może zostać wydrukowana, w rozmiarze pobranym na podstawie kodu ustawionego na etykiecie alternatywnej, odpowiednia ilość etykiet indywidualnych o ilości towaru na etykiecie równej 1 sztuce (Ustawienia – Mobilny Magazyn> Drukowanie alternatywnych etykiet półzbiorczych> Etykieta alternatywna). Należy pamiętać o ustawieniu wymiaru mm Etykieta alternatywna oraz mm Podział ilości na towarze, w przeciwnym wypadku pojedyncze etykiety nie zostaną wydrukowane;

ustawienie opcji Nie drukuj (Ustawienia – Mobilny Magazyn> Drukowanie alternatywnych etykiet półzbiorczych> Nie drukuj).

 

Dodatkowo dla etykiet indywidualnych i półzbiorczych możliwy jest wydruk również etykiet opcjonalnych (dodatkowych). Należy jednak pamiętać, że w tym celu na towarze musi być ustawiony wymiar mm Etykieta opcjonalna.

 

Aby wydrukować etykietę zbiorczą należy ustawić na pozycji typ etykiety „Zbiorcza” – zostanie wydrukowana jedna etykieta zawierająca ilość towaru odpowiadającą ilości na dokumencie. Przycisk Wstecz cofa do ekranu listy towarów do przyjęcia.

 

Magazynier ma możliwość ponownego wydruku etykiet wygenerowanych podczas przyjęcia towaru do magazynu. Ponowny wydruk etykiet towarów z aplikacji mobilnej>>

 

Aby zrealizować przesunięcie MM+ poprzez skanowanie kodów QR należy skorzystać z przycisku Skanuj.

 

Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować etykietę towaru, a następnie przejść do skanowania etykiety lokalizacji. W przypadku przyjęcia kilku towarów do tej samej lokalizacji należy kolejno zeskanować etykiety wybranych towarów, po czym zeskanować etykietę lokalizacji, do której mają zostać zaczytane. Po zeskanowaniu kodu QR lokalizacji wyświetli się pytanie wymagające potwierdzenia przyjęcia zeskanowanych towarów do wybranej lokalizacji. Aby przyjąć kolejne towary należy powtórzyć opisane kroki.

 

imgmm_23_08_555

 

Aby zmienić lokalizację dla danego towaru należy wykonać reset zeskanowanej pozycji, po czym ponownie zeskanować dany towar i przyjąć go do nowej lokalizacji.

 

Po zeskanowaniu towarów i ich lokalizacji docelowych, w kolumnie Lokalizacja pojawi się zeskanowana lokalizacja, bądź lokalizacje – w przypadku, gdy ilość przyjmowanego towaru jest większa niż 1 i towar jest przyjmowany do różnych lokalizacji.

 

imgmm_23_08_556

 

Aby przyjąć towar do magazynu po numerze seryjnym należy na ekranie listy towarów kliknąć na daną pozycję i z listy możliwych do podjęcia akcji wybrać opcję Skanuj. Po uruchomieniu skanera system pobiera wszystkie wolne etykiety dla tego towaru (jeśli ich nie ma, to je generuje), zatem można przystąpić do skanowania numeru seryjnego towaru. Podczas skanowania system pobiera pierwszą wolną etykietę dla tego towaru, która nie była jeszcze skanowana i przypisuje do niej numer seryjny. W celu przyjęcia pozostałych towarów należy kolejno zeskanować ich numery seryjne, po czym zeskanować etykietę lokalizacji, do której mają zostać przyjęte.

 

Użytkownik ma możliwość przyjęcia przesuniętego towaru bezpośrednio na lokalizacje towarową. W tym celu należy kliknąć na wybraną pozycję i w wyświetlonym oknie wybrać opcję Skanuj lok. towarową. Następnie należy zeskanować lokalizację towarową i wyświetlonym oknie do wpisywania ilości podać ilość towaru jaka ma zostać przyjęta do zeskanowanej lokalizacji towarowej.

 

imgmm_23_08_557

 

Po zakończeniu skanowania należy potwierdzić przyjęcie dostarczonego towaru do magazynu i umieszczenie go we wskazanych lokalizacjach korzystając z przycisku Potwierdź.

 

imgmm_23_08_558

 

Zatwierdzenie dokumentu Przesunięcia MM+ w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego przyjęcia w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel oraz przypisanie odpowiednich lokalizacji na dostawach, do  których dostęp możliwy jest z poziomu systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w kartotece Dostawy.

 

Każda dostawa na dokumencie zostanie rozbita na tyle części, ile było skanowań różnych lokalizacji do danej dostawy. Jeśli w ustawieniach Mobilnego Magazynu była zaznaczona opcja Zmieniaj nazwy dostaw to nazwa każdej dostawy zostanie zmieniona według ustawień.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym dokumencie w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przesunięciu plus jest to zeskanowanie dla towaru jego docelowej lokalizacji). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

W każdej chwili użytkownik może jednak powrócić do rozpoczętej wcześniej operacji – w tym celu może:

przejść do zakładki Operacje, odnaleźć dany dokument, zaznaczyć go i wznowić korzystając z przycisku Dalej;

kontynuować rozpoczętą operację bezpośrednio z listy dokumentów magazynowych w zakładce Przesuń – po zaznaczeniu danego dokumentu i skorzystaniu z przycisku Wybierz, na ekranie pojawi się komunikat „Dokument znajduje się w module operacji. Czy kontynuować rozpoczętą operację?” z dostępnymi przyciskami Tak/Nie.  Po wybraniu przycisku Tak, operacja zostanie wznowiona prezentując etap przyjęcia/wydania towarów, na jakim został wstrzymana. Po wybraniu przycisku Nie, użytkownik powróci do listy dokumentów magazynowych.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj. Ręcznie wstrzymane operacje również można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów przesunięcia.

 

Przycisk Wstecz umożliwia powrót do poprzedniego ekranu.

 

Awizowane przesunięcia towaru z kilku dokumentów magazynowych

Symfonia Mobilny Magazyn umożliwia przesunięcia towaru z kilku dokumentów jednocześnie (łączenie dokumentów). Należy pamiętać, że dokumenty można łączyć tylko dla jednego magazynu docelowego/źródłowego.

Przesunięcia z wielu dokumentów można wykonać korzystając z opcji Przesuń dostępnej w menu głównym aplikacji. Po przejściu do tej opcji i wyświetleniu listy dokumentów przesunięcia należy skorzystać z przycisku Zaznacz kilka, po czym wybrać dokumenty do połączenia, zaznaczając odpowiadające im pola wyboru. Aby przejść dalej należy skorzystać z przycisku Wybierz. Aby zrezygnować z opcji łączenia kilku dokumentów należy kliknąć przycisk Anuluj.

 

imgmm_23_08_559

 

imgmm_23_08_560

 

Łącząc kilka dokumentów przesunięcia, tak samo jak w przypadku pojedynczych dokumentów, wyświetli się ekran z listą towarów. Proces przesunięcia towaru z łączonych dokumentów przebiega analogicznie do procesu przesunięcia towaru z pojedynczych dokumentów.