Aplikacja mobilna – tryb pracy kody obce > Przesunięcia towaru w obrębie danego magazynu i przesunięcia międzymagazynowe > Obsługa awizowanych przesunięć

Drukuj

Obsługa awizowanych przesunięć

Po wybraniu z menu głównego opcji Przesuń, na ekranie wyświetli się lista dokumentów przesunięcia. Użytkownik może dokonać zmiany w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądanego typ dokumentu, zatem w zależności od wyboru magazyniera, na liście dokumentów prezentowane będą dokumenty:

Przesunięcie magazynowe minus – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przesunięcie MM- w buforze;

Przesunięcie magazynowe plus – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przesunięcie MM+ w buforze.

 

imgmm_23_08_859

 

Dokumenty na liście są ładowane przyrostowo, tzn. że kolejne dokumenty są ładowane podczas przesuwania listy. Istnieje również możliwość odświeżenia listy dokumentów poprzez przeciągnięcie jej w dół.

 

Na liście obok nazwy dokumentu wyświetlane są znaczniki dokumentów, ustawione w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy. Po kliknięciu na dany dokument można podejrzeć jego opis – wyświetli się on w dolnej części ekranu, bądź w odrębnym oknie (w sytuacji, gdy użytkownik przytrzyma dłużej dotyk na dokumencie).

 

imgmm_23_08_860

 

Domyślnie lista dokumentów jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny magazyn). Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonii Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni) użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony będzie magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty, kierunek i parametr sortowania dokumentów oraz opcjonalnie kontrahent i opis dokumentu. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_861

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_862

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego mają zostać wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas na liście w oknie filtra będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne aktywne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim będą sortowane dokumenty. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_863

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania magazynu, z którego dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę magazynu lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista magazynów zdefiniowanych w ustawieniach Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, z której należy wybrać dany magazyn.

 

Jeżeli użytkownik ustawi sortowanie listy dokumentów po parametrze Magazyn docelowy/źródłowy oraz w polu poniżej wybierze magazyn, z którego będą wyświetlać się dokumenty przesunięcia, wówczas w zależności od typu dokumentu będzie wyświetlany;

– w przypadku dokumentów magazynowych minus – w polu Sortuj po magazyn źródłowy, a w polu poniżej magazyn docelowy;

– w przypadku dokumentów magazynowych plus – w polu Sortuj po magazyn docelowy, a w polu poniżej magazyn źródłowy.

 

imgmm_23_08_864

 

Magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Aby wyszukać towar należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Kod wybranego towaru zostanie wyświetlony obok filtra.

 

imgmm_23_08_865

 

Poniżej widoczne jest pole Opis dokumentu. Użytkownik ma możliwość przefiltrowania listy dokumentów po ich opisie. W celu usunięcia wprowadzonego opisu należy skorzystać z przycisku X.

 

Aby wyświetlić przefiltrowane na podstawie wybranych ustawień dokumenty należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentu używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

 

Aby rozpocząć realizację przesunięcia towaru należy zaznaczyć na liście dany dokument, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji. Podczas otwierania dokumentów awizowanych przesunięć zakładane/zmieniane są rezerwacje na dostawy na podstawie ustawień ogólnych rozwiązania. Rezerwację są zakładane/zmieniane tylko podczas rozpoczęcia realizacji operacji. Po wstrzymaniu i kontynuowaniu operacji przesunięcia, rezerwacje nie są ponownie edytowane.

 

imgmm_23_08_866

 

W przypadku, gdy w tym samym czasie na dokumencie pracuje inna osoba zarówno w systemie Handel, jak i na innym urządzeniu – użytkownik otrzyma stosowny komunikat.

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_867

 

Po wybraniu danego dokumentu zostanie wyświetlony ekran podzielony na dwie zakładki. W zakładce Pozycje wyświetli się lista towarów do wydania z magazynu w przypadku przesunięcia magazynowego minus lub przyjęcia na magazyn w przypadku przesunięcia magazynowego plus. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_868

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu EAN filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone.

 

imgmm_23_08_869

 

Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/nazwy/kodu towaru.

 

imgmm_23_08_870

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), ilość towaru, ilość zeskanowana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0), jednostka miary oraz w przypadku włączonego ustawienia Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych lokalizacja, z której należy pobrać partię towaru do wydania w przypadku przesunięcia magazynowego minus. Jednak nie stanowi to ograniczenia – użytkownik może wydać dany towar z innej lokalizacji. Przycisk X umożliwia reset danej pozycji do stanu sprzed skanowania.

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilości na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne wyświetlane są pola własne dokumentu przesunięcia. Pola własne dokumentu MM+ mogą zostać automatycznie ustawione na podstawie dokumentu skojarzonego MM-. Należy pamiętać, że tylko pola własne dokumentu MM+ odpowiadające polom własnym dokumentu magazynowego MM- są ustawiane na podstawie dokumentu MM-.

 

Magazynier, który posiada odpowiednie uprawnienia ma możliwość edycji pól własnych na dwa sposoby:

wybierając opcję Pola własne dokumentów – po kliknięciu na przycisk Opcje widoczny na dole ekranu i wybraniu Pola własne dokumentów na ekranie zostanie wyświetlona lista pól własnych do edycji. Należy pamiętać, że po wybraniu tej opcji edytowane są wszystkie pola własne w operacji (podczas realizacji przesunięcia z kilku dokumentów magazynowych  jednocześnie - łączenie dokumentów);

 

imgmm_23_08_871

 

w zakładce Pola własne po kliknięciu na dany dokument – na ekranie zostanie wyświetlona lista pól własnych do edycji. Edytowane są tylko pola własne wybranego dokumentu.

 

imgmm_23_08_872

 

Po kliknięciu w dany dokument lub wybraniu opcji Pola własne dokumentów na ekranie zostanie wyświetlona tabela Pola własne, w której należy uzupełnić wartości pól własnych dokumentu/dokumentów. W zależności od typu pola własnego, wartości należy wybrać z listy rozwijanej lub wpisać ręcznie. Aby usunąć wartość w polu należy skorzystać z przycisku „X”.

 

imgmm_23_08_873

 

Po zapisaniu zmian wartości pól własnych zmieniane są na dokumencie przesunięcia MM.

 

imgmm_23_08_874

 

imgmm_23_08_875

 

Powyżej listy towarów znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu oraz opisy powiązanych z nim dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_876

 

Poniżej listy towarów znajdują się przyciski umożliwiające wykonanie różnego rodzaju akcji.

 

Aby przesunąć towary należy zeskanować kolejno ich kody EAN. W tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj. Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować kod EAN/nazwy/kodu towaru. Towar może mieć ustawione różne jednostki miary, a do każdej jednostki może zostać przypisany inny kod paskowy. Po zeskanowaniu kodu EAN przypisanego do jednostki dodatkowej zeskanowane ilości towaru zostaną automatycznie przeliczone na jednostkę ewidencyjną.

 

Podczas skanowania pozycji przesunięcia magazynowego minus weryfikowane są rezerwacje – jeśli pozycja nie posiada rezerwacji, system automatycznie ją założy. W przypadku, gdy towar nie posiada wystarczającego stanu handlowego do założenia rezerwacji, użytkownik może usunąć rezerwacje z innych dokumentów, jeśli posiada uprawnienie do edycji rezerwacji. Po zeskanowaniu wszystkich pozycji nastąpi automatyczne wyjście ze skanera.

 

W przypadku włączonego ustawienia Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych należy zeskanować kolejno kody EAN towarów, a następnie etykietę lokalizacji.

Jeśli ustawienie Wymagaj skanowania dostawy po zeskanowaniu kodu paskowego towaru zostało włączone, wówczas po zeskanowaniu kodu towaru należy zeskanować kod/identyfikator dostawy. W trybie pracy na KO z użyciem lokalizacji po zeskanowaniu kodu/identyfikatora dostawy nie jest wymagane skanowanie lokalizacji źródłowej towaru.

 

Podczas realizacji przesunięcia MM+ na lokalizację towarową można dodać tylko jeden rodzaj towaru. Przy próbie dodania innych towarów na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

 

imgmm_23_08_755

 

W sytuacji, gdy data dokumentu jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości zeskanowania towaru. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_877

 

Aby wydać towary z lokalizacji towarowej wystarczy podczas realizacji przesunięcia MM- zeskanować kod lokalizacji towarowej. Do dokumentu zostanie automatycznie dodany towar znajdujący się w lokalizacji towarowej.

 

imgmm_23_08_401

 

Po zakończeniu skanowania towarów należy potwierdzić wykonywaną operację przesunięcia towarów korzystając z przycisku Potwierdź. Jeżeli magazynier posiada uprawnienie Potwierdzenie bez skanowania pozycji może potwierdzić dokument magazynowy MM+ bez skanowania etykiet towarów.

 

Wyświetli się pytanie „Czy na pewno chcesz wysłać?”, przycisk OK akceptuje wykonywaną operację.

 

imgmm_23_08_878

 

W sytuacji, gdy data dokumentu jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości potwierdzenia przesunięcia. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_879

 

Zatwierdzenie przesunięcia w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego o wybranym charakterze w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

W przypadku przesunięcia towaru w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel wystawiany jest dokument o charakterze Przesunięcie MM- oraz ustawiony do danego typu dokumentu, dokument skojarzony o charakterze Przesunięcie MM+. W celu poprawnego przyporządkowania dostaw dla wystawionych dokumentów MM+ i MM- należy dokonać odpowiednich ustawień w Handlu: Ustawienia > Firma > Parametry pracy > Parametry dokumentów i zasady ich numeracji > ’Tworzenie nowej dostawy’ przy dokumencie typu MM – należy zaznaczyć TAK.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przesunięciu jest to zeskanowanie dla towaru jego docelowej lokalizacji). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany  proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj.

 

Zarówno automatycznie jak i ręcznie wstrzymaną operację można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów przesunięcia.

 

Przesunięcia towaru z kilku dokumentów magazynowych

Symfonia Mobilny Magazyn umożliwia przesunięcia towaru z kilku dokumentów jednocześnie (łączenie dokumentów). Należy pamiętać, że dokumenty można łączyć tylko dla jednego magazynu źródłowego/docelowego.

Przesunięcia z wielu dokumentów można wykonać korzystając z opcji Przesuń dostępnej w menu głównym aplikacji. Po przejściu do tej opcji i wyświetleniu listy dokumentów przesunięcia należy skorzystać z przycisku Zaznacz kilka, po czym wybrać dokumenty do połączenia, zaznaczając odpowiadające im pola wyboru. Aby przejść dalej należy skorzystać z przycisku Wybierz. Aby zrezygnować z opcji łączenia kilku dokumentów należy kliknąć przycisk Anuluj.

 

imgmm_23_08_880

 

imgmm_23_08_881

 

Łącząc kilka dokumentów przesunięcia, tak samo jak w przypadku pojedynczych dokumentów, wyświetli się ekran z listą towarów. Proces przesunięcia towaru z łączonych dokumentów przebiega analogicznie do procesu przesunięcia towaru z pojedynczych dokumentów.