Aplikacja mobilna – tryb pracy kody własne > Inwentaryzacja zbiorcza > Inwentaryzacja w trybie częściowym

Drukuj

Inwentaryzacja w trybie częściowym

Symfonia Mobilny Magazyn umożliwia realizację inwentaryzacji w trybie częściowym dla poszczególnych towarów. Po rozpoczęciu inwentaryzacji i na ekranie wyświetli się okno z wyborem trybu inwentaryzacji – pełnej lub częściowej. Po wybraniu opcji częściowa magazynier może przejść do skanowania lokalizacji tworząc inwentaryzację cząstkową.

 

imgmm_23_08_648

 

Po zeskanowaniu lokalizacji, tak samo jak w przypadku inwentaryzacji pełnej, wyświetli się ekran z listą towarów. Proces inwentaryzacji częściowej przebiega analogicznie do procesu inwentaryzacji pełnej.

 

Należy pamiętać, że podczas inwentaryzacji w trybie częściowym inwentaryzowane są tylko zeskanowane towary – dokument rozchodu nie jest wystawiany dla towarów, które nie były skanowane.

 

Podczas skanowania towarów system automatycznie weryfikuje czy skanowany aktualnie towar faktycznie pochodzi z danej lokalizacji.

1.W przypadku, gdy danego towaru nie ma w żadnej z lokalizacji zeskanowanych w inwentaryzacji głównej – towar nie jest inwentaryzowany (nie są wystawiane dokumenty rozchodu).

 

2.W przypadku, gdy użytkownik zeskanuje część ilości towarów znajdujących się wg systemu w zeskanowanej lokalizacji – w momencie zatwierdzenia inwentaryzacji głównej wystawiany jest dokument rozchodu na niezeskanowane ilości towaru o typie określonym w ustawieniach Mobilnego Magazynu;

 

3.W przypadku, gdy w wybranej lokalizacji zeskanowano towar pochodzący z innej lokalizacji z tego samego magazynu – podczas zatwierdzenia inwentaryzacji tej lokalizacji następuje przesunięcie towaru, tj. zmiana jego lokalizacji. Nie są wystawiane żadne dodatkowe dokumenty magazynowe, zmienia się jedynie lokalizacja i nazwa dostawy. Po zeskanowaniu towaru aplikacja wyświetla informację, iż towar pochodzi z innej lokalizacji lub został już zeskanowany do innej lokalizacji i pyta czy na pewno dodać go do lokalizacji aktualnie wybranej przez użytkownika. Po zatwierdzeniu towar zostaje oznaczony na liście jako dodatkowy/nieplanowany, a po akceptacji inwentaryzacji cząstkowej następuje jego przesunięcie.

 

imgmm_23_08_636

 
Jeśli jednak w wybranej lokalizacji zeskanowano towar, który pochodzi z innego magazynu – następuje przesunięcie międzymagazynowe, a w systemie są wystawiane dokumenty MM-/MM+.

 

4.W przypadku zeskanowania towaru, którego według systemu nie ma na stanie – bezpośrednio po zeskanowaniu etykiety towaru, w systemie wystawiany jest dokument przychodu o typie określonym w ustawieniach Mobilnego Magazynu.
 
Aplikacja wyświetla komunikat, który informuje użytkownika, iż zeskanowany towar nie posiada stanu magazynowego lub zeskanowana ilość towaru jest większa niż w systemie.

 

imgmm_23_08_637

 
W przypadku, gdy zeskanowana zostanie etykieta zbiorcza o określonej ilości (przykładowo 4 szt.), a użytkownik wprowadzi większą ilość na etykiecie np. 7 szt. – system wystawi dokument przychodu na dodatkową ilość (3 szt.), którą należy przepakować do oddzielnego opakowania.

 

imgmm_23_08_638

 
Użytkownik otrzyma komunikat o wystawionym dokumencie przychodu wraz z pytaniem o wydruk etykiety z tą dodatkową ilością (3 szt.), którą należy nakleić na dane opakowanie.

 

imgmm_23_08_639

 
Po potwierdzeniu (opcja Tak), wydruk automatycznie zostanie przesłany na drukarkę. Wybranie opcji Nie spowoduje natomiast wyświetlenie komunikatu z prośbą wydruku etykiety, której kod należy następnie zeskanować.

 

imgmm_23_08_640

 
Zeskanowany towar zostanie odpowiednio oznaczony na liście wszystkich towarów z wybranej lokalizacji.

 

5.W sytuacji, gdy użytkownik zeskanuje etykietę towaru, z której podczas poprzedniej inwentaryzacji została zdjęta ilość – aplikacja wyświetli stosowny komunikat wraz z pytaniem o wystawienie dokumentu przychodowego inwentaryzacji.
 

imgmm_23_08_641

 
Przycisk OK zatwierdza wykonanie operacji, w wyniku czego w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel wystawiany jest dokument przychodu.
 

6.W przypadku zeskanowania kodu QR, którego nie ma w bazie aplikacja wyświetla komunikat „Brak w bazie zeskanowanego kodu QR. Czy chcesz wyszukać towar z inną etykietą w celu zastąpienia aktualnie zeskanowanej etykiety?” z dostępnymi przyciskami OK/ANULUJ.
 

imgmm_23_08_642

 
Kliknięcie OK wyświetla pole umożliwiające wprowadzenie kodu lub nazwy towaru w celu jego wyszukania.
 

imgmm_23_08_643

 
Po zatwierdzeniu wyszukiwania wyświetlana jest lista etykiet, z której możliwe jest wskazanie towaru z inną etykietą w celu zastąpienia etykiety zeskanowanej przez użytkownika.

 

imgmm_23_08_644

 
Po dokonaniu wyboru użytkownik może wydrukować wybraną etykietę, następnie nakleić ją na poprzednią etykietę i zeskanować za pomocą skanera.

 

imgmm_23_08_645

 

7.W przypadku zeskanowania etykiety, której lokalizacja jest różna od lokalizacji dostawy w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel – aplikacja wyświetli listę dostępnych dla użytkownika opcji.

 

imgmm_23_08_646

 

Przypisz nową dostawę – możliwość przypisania do etykiety nowej dostawy; po wybraniu tej opcji wyświetlane jest z okno z listą dostępnych dostaw;

Wygeneruj dokument przychodowy – możliwość utworzenia dokumentu przychodowego;

Przypisz dostawie lokalizację etykiety – możliwość zmiany lokalizacji dostawy na lokalizację jaka jest na etykiecie.

 

8.Jeśli zeskanowany towar jest nieaktywny nie będzie możliwości zeskanowania jego etykiety.

 

imgmm_23_08_647

 

9.Jeśli na skanowanym towarze występują rezerwacje to są one zdejmowane.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, z poziomu kartoteki inwentaryzacji możliwy jest podgląd oraz wydruk protokołu wykonanej inwentaryzacji.