Aplikacja mobilna – tryb pracy kody obce > Inwentaryzacja > Inwentaryzacja w trybie częściowym | | Drukuj |
Symfonia Mobilny Magazyn umożliwia realizację inwentaryzacji w trybie częściowym dla poszczególnych towarów. Po rozpoczęciu inwentaryzacji na ekranie wyświetli się okno z wyborem trybu inwentaryzacji – pełnej lub częściowej. Po wybraniu opcji częściowa magazynier może przejść do realizacji inwentaryzacji w trybie częściowym dla poszczególnych towarów.
Proces inwentaryzacji częściowej przebiega analogicznie jak procesu inwentaryzacji pełnej, z tą różnicą że po zatwierdzeniu inwentaryzacji częściowej niezeskanowane towary nie są brane pod uwagę.
Należy pamiętać, że podczas inwentaryzacji w trybie częściowym inwentaryzowane są tylko zeskanowane towary – dokument rozchodu nie jest wystawiany dla towarów, które nie były skanowane.
Podczas skanowania towarów system automatycznie weryfikuje czy skanowany aktualnie towar faktycznie pochodzi z danej lokalizacji (w przypadku pracy z uwzględnieniem lokalizacji).
1.W przypadku, gdy danego towaru nie ma w żadnej z lokalizacji zeskanowanych w inwentaryzacji głównej – towar nie jest inwentaryzowany (nie są wystawiane dokumenty rozchodu).
2.W przypadku, gdy użytkownik zeskanuje część ilości towarów znajdujących się według systemu w zeskanowanej lokalizacji – w momencie zatwierdzenia inwentaryzacji głównej wystawiany jest dokument rozchodu na niezeskanowane ilości towaru o typie określonym w ustawieniach Mobilnego Magazynu. Jeżeli w ustawieniach ogólnych ustawienie Wystawiaj dokument inwentaryzacji nie zostało włączone, dokument rozchodu zostanie utworzony w buforze. Jeśli do inwentaryzowanej lokalizacji został przypisany kontrahent, wówczas dokumenty rozchodu o charakterze Wydanie z magazynu będą wystawiane na tego kontrahenta.
3.W przypadku zeskanowania towaru, którego według systemu nie ma na stanie we wskazanej lokalizacji – bezpośrednio po zatwierdzeniu inwentaryzacji w systemie wystawiany jest dokument przychodu o typie określonym w ustawieniach Mobilnego Magazynu. Jeśli do inwentaryzowanej lokalizacji został przypisany kontrahent, wówczas dokumenty przychodu o charakterze Przyjęcie do magazynu będą wystawiane na tego kontrahenta.
4.W przypadku etykiet paletowych (zakładka Etykiety), podczas inwentaryzacji częściowej wszystkie dostawy są oznaczone jako zeskanowane. Magazynier może ręcznie zmienić ilość. Jeśli zostanie podana większa ilość towaru, po zatwierdzeniu inwentaryzacji wystawiony zostanie dokument przychodu, a ilości towaru na etykiecie paletowej zostaną zwiększone, w Handlu zostanie utworzona nowa dostawa z brakującymi ilościami. Jeśli magazynier wskaże mniejsza ilość towaru, niż została wskazana przez system, po zatwierdzeniu inwentaryzacji głównej zostanie wystawiony dokument rozchodu, a ilości na dostawach zostaną zmniejszone.
5.Podczas inwentaryzacji uruchomionej w trybie częściowym towar przyjęty w standardzie etykiety medycznej jest inwentaryzowany niezależnie od pozycji znajdujących się w pierwszej zakładce Towary. tj. gdy na jednej lokalizacji znajduje się ten sam towar w zakładkach Towary i STD. MED. po zeskanowaniu etykiety medycznej towar w zakładce Towary zostanie bez zmian.