Aplikacja mobilna – tryb pracy kody obce > Przyjęcie towaru do magazynu > Awizowane przyjęcie towaru do magazynu

Drukuj

Awizowane przyjęcie towaru do magazynu

W celu rozpoczęcia realizacji awizowanego przyjęcia należy zaznaczyć na liście dany dokument, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmm_23_08_746

 

W przypadku, gdy w tym samym czasie na dokumencie pracuje inna osoba zarówno w systemie Handel, jak i na innym urządzeniu – użytkownik otrzyma stosowny komunikat.

 

Po przejściu do realizacji dokumentu buforowanego z poziom aplikacji mobilnej, w Handlu zostanie zapisana data i godzina rozpoczęcia operacji w polu własnym dokumentu mm Data rozpoczęcia operacji dokumentu.

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_747

 

Po wybraniu danego dokumentu na ekranie wyświetli się ekran Przyjęcie magazynowe podzielony na dwie zakładki. W zakładce Pozycje znajduje się lista towarów do przyjęcia. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_748

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone.

 

Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/kodu/nazwy towaru.

 

imgmm_23_08_749

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), ilość do przyjęcia, ilość odebrana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0), jednostka miary oraz lokalizacja docelowa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych). Przez zeskanowaniem towaru kolumna Lokalizacja jest pusta. Widoczna może być także dostawa oraz pola własne dostawy (jeżeli włączone jest ustawienie Pokaż dostawy na przyjęciu/przychodzie). Przycisk X umożliwia reset danej pozycji do stanu sprzed skanowania.

 

Fioletowy znacznik widoczny na pozycji dokumentu informuje o braku ustawienia wymaganych pól własnych dostaw lub elementów kodu dostawy. Wysyłka dokumentów nie będzie możliwa bez ustawienia wymaganych pól i/lub elementów. Operacje wykonywane na wydaniu >>

 

imgmm_23_08_750

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilości na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentu przyjęcia oraz powiązanych z przyjęciem dokumentów zakupu i zamówień obcych. Magazynier może edytować pola własne dokumentów (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_751

 

Powyżej listy towarów znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu oraz opisy powiązanych z nim dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_752

 

Poniżej listy towarów do przyjęcia znajdują się przyciski umożliwiające wykonanie różnego rodzaju akcji. Za pomocą przycisku Wstrzymaj użytkownik ma możliwość wstrzymania operacji przyjęcia. Przycisk Wstecz powoduje powrót do poprzedniego ekranu.

 

W tym celu zeskanowania towarów należy skorzystać z przycisku Skanuj. Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować kod paskowy, kod towaru lub jego nazwę. Towar może mieć ustawione różne jednostki miary, a do każdej jednostki może zostać przypisany inny kod paskowy. Po zeskanowaniu kodu EAN przypisanego do jednostki dodatkowej zeskanowane ilości towaru zostaną automatycznie przeliczone na jednostkę ewidencyjną.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_753

 

imgmm_23_08_754

 

W przypadku włączonego ustawienia Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych wymagane jest również zeskanowanie etykiety lokalizacji, w której towary zostaną umieszczone.

 

Podczas realizacji operacji przyjęcia na lokalizację towarową można dodać tylko jeden rodzaj towaru. Przy próbie dodania innych towarów na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

 

imgmm_23_08_755

 

Po zeskanowaniu wszystkich pozycji nastąpi automatyczne wyjście ze skanera.

 

imgmm_23_08_756

 

Po zakończeniu skanowania towarów należy potwierdzić przyjęcie dostarczonego towaru do magazynu korzystając z przycisku Potwierdź.

 

Zatwierdzenie przyjęcia w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego o wybranym charakterze oraz zmianę nazw dostaw w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Po wystawieniu może zostać uruchomiony od razu wydruk dokumentu, jeśli w ustawieniach ogólnych rozwiązania w konfiguracji wydruków dokumentów został zdefiniowany wystawiany typ dokumentu (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Konfiguracja wydruków dokumentów).

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przyjęciu jest to zeskanowanie minimum jednego towaru). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj.

 

Zarówno automatycznie jak i ręcznie wstrzymaną operację można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów do przyjęcia.