Aplikacja mobilna > Zamówienia > Ustawienia akcji marketingowych | | Drukuj |
Po przejściu do listy towarów dodanych do zamówienia, w polu Akcja prezentowana jest domyślna akcja marketingowa ustawiona dla danego towaru. Jeśli towar ten nie posiada domyślnej akcji – wtedy jest ona pobierana z ustawień globalnych. W przypadku braku domyślnej akcji w ustawieniach globalnych – w polu Akcja zostanie wyświetlony „Brak” tzn. towar nie posiada akcji marketingowej.
Handlowiec ma możliwość zmiany danej akcji marketingowej dla każdego towaru poprzez rozwinięcie pola Akcja i wskazanie innej akcji marketingowej dostępnej na liście. Na liście akcji prezentowane są tylko aktywne i aktualnie obowiązujące akcje.
W przypadku wyboru akcji o typie podstawowa na towarze nie zachodzą żadne zmiany, natomiast w przypadku akcji gratisowej przy towarze prezentowana jest ilość gratisowa oraz łączna ilość danego towaru (ilość podstawowa + ilość gratisowa). Pojawia się także znacznik Gratis oraz informacja o ilości gratisów.
Ponadto dodana zostanie nowa pozycja z ilością gratisową wybranego towaru oznaczona niebieską ramką. Użytkownik nie ma możliwości edytowania ilości oraz ceny na takiej pozycji. Aby usunąć akcję marketingową należy wybrać z listy rozwijanej akcję Brak.
Aplikacja automatycznie weryfikuje czy zamawiana ilość towaru jest zgodna z ilością podstawową (określoną w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel), przy której jest przyznawany gratis.
Użytkownik może dodawać pozycje gratisowe poprzez wybranie akcji Dodaj gratis na wybranym towarze dodanym do zamówienia. Opcja ta dostępna jest tylko dla użytkowników z uprawnieniem do ręcznego dodawania gratisu do pozycji (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Uprawnienia użytkowników mobilnych).
Wyświetlona zostanie lista towarów z cenami 0,01 PLN, które handlowiec może zmienić jeśli posiada uprawnienie do edycji cen. Aby dodać towar gratisowy należy podać jego ilość, a następnie wybrać przycisk Dodaj. Przycisk Wstecz cofa do listy towarów dodanych do dokumentu.
Towary dodane jako gratis prezentowane są na liście w oddzielnych pozycjach oznaczonych niebieską ramką. Użytkownik ma możliwość usunięcia gratisu z dokumentu klikając przycisk X znajdujący się po prawej stronie.
Po przejściu do podsumowania zamówienia gratisy są prezentowane jako dodatkowe pozycje. Podczas wysyłki faktury do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel następuje również weryfikacja czy wybrana akcja marketingowa jest aktywna oraz czy jej zakres obowiązywania jest aktualny.
Wysłane zamówienie trafia do systemu Handel ERP\Handel – jeśli w ustawieniach globalnych jest włączona opcja Gratisy na osobnym dokumencie, to dla pozycji gratisowych są tworzone oddzielne dokumenty zamówienia.