Dodatek do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel > Akcje marketingowe | | Drukuj |
W kartotece Akcji marketingowych użytkownicy handlowi (posiadający odpowiednie uprawnienia) mogą definiować różnego rodzaju akcje marketingowe, jakie firma oferuje swoim klientom.
Aby przejść do okna akcji należy w menu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel rozwinąć dodatek Mobilny handel, a następnie wybrać Akcje marketingowe.
Po przejściu do kartoteki prezentowana jest lista utworzonych akcji – tabela prezentuje kod oraz opis akcji, zakres jej obowiązywania oraz znacznik aktywności. Po wybraniu danej akcji, po prawej stronie prezentowane są jej parametry oraz pozycje.
Użytkownik ma możliwość dodania akcji o typie:
•podstawowa, która nie posiada żadnych dodatkowych konfigurowalnych parametrów,
•gratisowa, w której użytkownik określa ilość podstawową towaru, przy której jest przyznawany gratis, ilość gratisową oraz cenę gratisową netto,
•gratisowa z zerową ilością podstawową, w której użytkownik określa cenę gratisową netto.
Podana cena netto dotyczy ilości podanej w polu Ilość gratisowa i jest uwzględniania przy obliczaniu finalnej wartości zamówienia.
•W przypadku ustawienia Wartość zamówienia pozostaje bez zmian – wartość gratisów jest odejmowana od wartości podstawowej pozycji zamówienia, co jest widoczne na podsumowaniu zamówienia w aplikacji, tuż przed jego wysłaniem.
Poniżej zamieszczono przykład:
Akcja: „4+1 gratis”
Typ akcji: Gratis
Ilość podstawowa: 4,0000
Ilość gratisowa 1,0000
Cena gratisowa netto: 1,00
Użytkownik wprowadza ilość towaru: 20 szt. Wprowadza cenę 15 zł. Wybiera akcję „4+1 gratis”.
Finalnie na podsumowaniu są dwie pozycje, gdzie w jednej jest 20 szt. o wartości 295 zł [(20*15) – (5*1)], a w drugiej 5 szt. o wartości 5 zł.
Akcja: „0+1 gratis”
Typ akcji: Gratis
Ilość podstawowa: 0,0000
Ilość gratisowa 1,0000
Cena gratisowa netto: 1,00
Użytkownik wprowadza ilość towaru: 10 szt. Wprowadza cenę 14 zł. Wybiera akcję „0+1 gratis”. Finalnie na podsumowaniu jest jedna pozycja, gdzie jest 10 szt. towaru o wartości 10 zł netto.
•W przypadku ustawienia Wartość zamówienia jest powiększana o wartość gratisów – wartość gratisów jest dodawana do wartości podstawowej pozycji zamówienia, co jest widoczne na podsumowaniu zamówienia w aplikacji, tuż przed jego wysłaniem. Poniżej zamieszczono przykład:
Akcja: „4+1 gratis”
Typ akcji: Gratis
Ilość podstawowa: 4,0000
Ilość gratisowa 1,0000
Cena gratisowa netto: 1,00
Użytkownik wprowadza ilość towaru: 20 szt. Wprowadza cenę 15 zł. Wybiera akcję „4+1 gratis”.
Finalnie na podsumowaniu zamówienia są dwie pozycje, gdzie w jednej jest 20 szt. o wartości 300 zł (20*15), a w drugiej 5 szt. o wartości 5 zł (5*1).
Akcja: „0+1 gratis”
Typ akcji: Gratis
Ilość podstawowa: 0,0000
Ilość gratisowa 1,0000
Cena gratisowa netto: 1,00
Użytkownik wprowadza ilość towaru: 10 szt. Wprowadza cenę 14 zł. Wybiera akcję „0+1 gratis”. Finalnie na podsumowaniu jest jedna pozycja, gdzie jest 10 szt. towaru o wartości 10 zł netto.
Poniżej sekcji z parametrami wyświetlane są pozycje akcje marketingowej. Kolumna Dokument informuje na jakim dokumencie znajduje się dana pozycja. Jeśli firma korzysta z opcji Gratisy na osobnym dokumencie, wtedy dla pozycji gratisowych są tworzone oddzielne dokumenty zamówienia.
Utworzone akcje marketingowe są dostępne w aplikacji mobilnej po rozwinięciu polu Akcja na ekranie prezentującym zamawiane towary (tylko aktywne akcje) oraz na listach rozwijalnych w ustawieniach modułu (pole Domyślna akcja marketingowa) i ustawieniach towarów (pole Domyślna akcja marketingowa dla danego towaru).