Symfonia KSeF > Automatyczne dekretacje > Konfiguracja dekretacji

Drukuj

Konfiguracja dekretacji

Pierwsza konfiguracja

Przed rozpoczęciem konfiguracji Automatycznych dekretacji w Symfonia KSeF należy zainstalować i skonfigurować usługę agenta (Desktop Cloud Agent). Więcej informacji >>

 

Aktywacja Automatycznych dekretacji

 

Przed aktywacją automatycznych dekretacji zapoznaj się z późniejszymi krokami konfiguracji. Definicje kont i definicje typów dokumentów mogą wymagać dodatkowego przygotowania w programie Finanse i Księgowość.

W aktualnej wersji import definicji z programu Finanse i Księgowość jest operacją która można wykonać tylko raz.

 

Przed przystąpieniem do konfiguracji, należy aktywować mechanizm automatycznych dekretacji:

1.Przejdź do widoku Zarządzania kontem poleceniem z menu rozwijanego po kliknięciu w użytkownika.

2.Przejdź do ustawień Automatyczne dekretacje > Konfiguracja i kliknij przycisk Aktywuj.

 

img_ksef_97

 

3.Kliknij przycisk Aktywuj.

 

Operacja aktywacji składa się z kilku kroków, w których z firmy aplikacji desktopowej m. in.  pobrany zostanie plan kont, rejestry typy dokumentów (operacja wykonywana jest w tle i nie blokuje pracy z serwisem). Po zakończeniu wyświetlone zostanie komunikat i będzie można przejść do konfiguracji.

 

img_ksef_53

 

Konfiguracja

Przed rozpoczęciem pracy z automatycznymi dekretacjami dla Symfonia KSeF należy przeprowadzić podstawową konfigurację, tzn.:

1.Przypisać (przynajmniej jedno) konto KUP lub NKUP do kategorii dokumentów zakupowych.

hmtoggle_plus1Więcej informacji

2.Przypisać obowiązkowe konta w zakładce Rozrachunki i VAT.

hmtoggle_plus1Więcej informacji

3.Wybrać typ dokumentów (oraz rejestr VAT) przynajmniej dla obowiązkowych elementów: Faktura VAT oraz Faktura korygująca VAT. Pozostałe elementy to Faktura uproszczona, Faktura zaliczkowa/rozliczająca oraz Faktura korygująca zaliczkowa/rozliczająca.

hmtoggle_plus1Więcej informacji