Okno Lista Firm zawiera listę firm dołączonych do programu.
Firmy na liście mogą mieć status:
Baza aktualna – oznacza, że firma jest w aktualnej wersji i można na niej pracować
Baza wymaga konwersji – oznacza, że firma wymaga uaktualnienia do bieżącej wersji
Brak możliwości połączenia z bazą – oznacza problemy połączenia z serwerem lub brak bazy na serwerze
Domyślnie w tabeli Lista dostępnych firm ustawione są dwie kolumny: Status i Firma. Istnieje możliwość wyświetlenia dodatkowych kolumn i ustawienia ich kolejności według własnych preferencji.
W tym celu kliknij prawym przyciskiem myszy na pasku nagłówka tabeli Lista dostępnych firm, a następnie z menu kontekstowego wybierz opcję Pokaż wybór kolumn. Pojawi się okno wyboru kolumn, z którego możesz wybrać dodatkowe kolumny: Baza, Serwer i Wersja. Aby wybrana kolumna pojawiła się na oknie Lista dostępnych firm wybraną kolumnę przeciągnij myszką na nagłówek w tabeli Lista dostępnych firm. Jeżeli chcesz zrezygnować z wyświetlania danej kolumny, postępuj analogiczne jak przy dodawaniu kolumny, a po pojawieniu się menu kontekstowego z wyborem kolumn, przeciągnij pole z nazwą kolumny do okna.
W nagłówku masz możliwość ustawienia kolejności kolumn. W tym celu pole z nazwą wybranej kolumny przeciągnij myszką w prawą lub lewą stronę w zależności od preferowanej kolejności kolumn. Możesz również ustawić szerokość kolumn po najechaniu myszką w nagłówku tabeli na linię podziału między kolumnami, aż pojawi się znak ↔ i przeciągnąć kolumnę w prawo lub w lewo do uzyskania pożądanej szerokości kolumny. Z menu kontekstowego w nagłówku tabeli możesz również wybrać opcje Autodopasowanie lub Autodopasowanie (wszystkie kolumny).
|
W tabeli Lista dostępnych firm masz możliwość sortowania i filtrowania zawartości kolumn. W celu posortowania danych kliknij na znak strzałki znajdujący się z prawej strony nagłówka kolumny, którą chcesz posortować. Ustawienie strzałki do góry powoduje posortowanie danych rosnąco. Ustawienie strzałki do dołu powoduje posortowanie danych malejąco. Możesz również z menu kontekstowego wybrać opcję Sortuj rosnąco lub Sortuj malejąco. Jeżeli chcesz zrezygnować z sortowania kliknij prawym przyciskiem myszy na nagłówku wybranej kolumny i wybierz Usuń sortowanie.
Na tabeli Lista dostępnych firm możesz skorzystać z filtra wyszukiwania i ustawić takie warunki aby znaleźć dokładnie to, czego szukasz. W tym celu kliknij na ikonę lejka na nagłówku i zaznacz elementy, dla których chcesz użyć filtra. Otworzy się okno Kreator filtra, w którym możesz ustawić warunki wyszukiwania. W każdej chwili możesz zapisany filtr edytować lub usunąć. |
W sytuacji gdy na oknie Lista firm jest dostępnych więcej niż dziesięć firm, widoczne będzie pole umożliwiające szybkie wyszukanie firmy. Jeżeli lista dostępnych firm jest mniejsza niż dziesięć, pole szybkiego wyszukiwania jest automatycznie ukrywane. W takiej sytuacji opcję wyszukiwania można wywołać na żądanie za pomocą skrótu Ctrl+F.
Dodawanie firmy
Jeżeli chcesz dołączyć firmę do listy, kliknij przycisk , który uruchomi kreator tworzenia lub dołączenia firmy. Po dodaniu lub dołączeniu, firma pojawi się w oknie Lista dostępnych firm z wyświetleniem statusu.
W oknie kreatora wybierz akcję, którą chcesz wykonać:
Po zaznaczeniu opcji Tworzenie nowej firmy i kliknięciu Dalej uruchamia się kreator tworzenia nowej bazy na serwerze MS SQL.
Aby utworzyć bazę: 1.Krok Baza danych: podaj nazwę serwera, nazwę tworzonej bazy oraz parametry logowania do serwera. 2.Krok Firma: podaj pełną nazwę firmy oraz nazwę skróconą, która będzie wyświetlana na oknie Lista firm oraz numer NIP. 3.Jeśli firma zatrudnia mniej niż 20 pracowników przez co nie posiada prawa do wypłaty zasiłków odznacz pole Firma uprawniona do wypłaty zasiłków (zatrudnia powyżej 20 pracowników). 4.W polu Procent składki na ubezpieczenie wypadkowe (domyślna wartość 1,67) wprowadź procentową wartość stosowanej w firmie stawki na ubezpieczenie wypadkowe. Po utworzeniu firmy to ustawienie dostępne jest w danych kadrowych Firmy w zestawie ZUS > Parametry ZUS (ustawowe) w elemencie % składki na ubezpieczenie wypadkowe. 5.Domyślnie dla firmy dodawany jest użytkownik z prawami administratora o loginie Admin. Jeżeli chcesz aby użytkownik miał inny login, zaznacz opcję Chcę zmienić login i hasło użytkownika administracyjnego, a następnie uzupełnij wymagane pola. 6.Krok Rejestracja licencji: umożliwia wprowadzenie danych rejestracyjnych produktu (nazwy firmy, numeru NIP, numerów seryjnych oraz numeru klienta). Jeśli kontynuujesz bez uzupełnienia danych wtedy utworzona firma będzie aktywna przez 30 dni, w tym czasie należy dokonać rejestracji. Dla nieaktywowanych firm część funkcjonalności może nie być dostępna. Rejestracja programu wymaga dostępu do internetu. Licencjonowanie - konfiguracja komunikacji sieciowej >> 7.Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych kliknij Załóż firmę. 8.Po zakończeniu procesu tworzenia nowej firmy w kroku Podsumowanie wyników wyświetlana jest informacja czy zakładanie firmy zakończone zostało powodzeniem. Jeżeli firma się założyła na oknie pojawi się podsumowanie wszystkich parametrów założonej firmy. Wyświetlone informacje możesz skopiować do schowka po kliknięciu na ikonę . Wybranie opcji Otwórz firmę powoduje przejście do okna logowania do firmy, wybranie Zakończ powoduje powrót do Listy firm. |
Po zaznaczeniu opcji Dołączanie firmy i kliknięciu Dalej uruchamia się kreator dołączania z serwera istniejącej bazy danych.
Aby dołączyć bazę: 1.Krok Serwer MS SQL: podaj nazwę serwera, na którym znajduje się baza oraz parametry logowania do serwera. 2.Krok Baza danych: z rozwijanej listy dostępnych na serwerze baz wybierz bazę, którą chcesz dołączyć. Po zaznaczeniu opcji Ustawienia zaawansowane możesz podać dodatkowe parametry logowania do serwera. 3.Kliknięcie przycisku Dołącz firmę rozpoczyna proces dołączania firmy do Listy firm. 4.Po zakończeniu procesu dołączania firmy w kroku Podsumowanie wyników wyświetlana jest informacja czy dołączanie firmy zakończone zostało powodzeniem. Jeżeli firma została dołączona na oknie pojawi się podsumowanie wszystkich parametrów założonej firmy. Wyświetlone informacje możesz skopiować do schowka po kliknięciu na ikonę . Wybranie opcji Otwórz firmę powoduje przejście do okna logowania do firmy, wybranie Zakończ powoduje powrót do Listy firm. |
Po zaznaczeniu opcji Odtworzenie kopii firmy pod nową nazwą i kliknięciu Dalej uruchamia się kreator odtwarzania bazy firmy z kopii bezpieczeństwa.
1.Krok Serwer MS SQL: wybierz serwer, na którym zostanie odtworzona kopia bazy danych oraz podaj parametry logowania do serwera. 2.Krok Baza danych: podaj ścieżkę do pliku z kopią bezpieczeństwa, a następnie nazwę tworzonej bazy danych. Po zaznaczeniu opcji Ustawienia zaawansowane możesz podać dodatkowe parametry logowania do serwera. 3.Kliknięcie przycisku Załóż firmę rozpoczyna proces odtwarzania kopii. 4.Po zakończeniu procesu odtwarzania kopii do nowej firmy w kroku Podsumowanie wyników wyświetlana jest informacja czy dołączanie firmy zakończone zostało powodzeniem. Jeżeli firma została dołączona na oknie pojawi się podsumowanie wszystkich parametrów założonej firmy. Wyświetlone informacje możesz skopiować do schowka po kliknięciu na ikonę . Wybranie opcji Otwórz firmę powoduje przejście do okna logowania do firmy, wybranie Zakończ powoduje powrót do Listy firm. |
Po zaznaczeniu opcji Zakładanie firmy demonstracyjnej i kliknięciu Dalej uruchamia się kreator tworzenia firmy demo.
1.Krok Serwer MS SQL: wybierz serwer, na którym utworzona zostanie baza danych firmy demonstracyjnej oraz podaj parametry logowania do serwera. Domyślnie program podpowiada nazwę DEMO_KD. Program sprawdza czy na wskazanym serwerze istnieje firma demonstracyjna o domyślnej nazwie. W sytuacji gdy program odnajdzie na serwerze bazę o nazwie domyślnej jako nazwę firmy demonstracyjnej podpowiada kolejną wolną nazwę (np. DEMO_KD_1). W polu baza danych możesz również wpisać własną nazwę firmy demonstracyjnej. Po zaznaczeniu opcji Ustawienia zaawansowane możesz podać dodatkowe parametry logowania do serwera. 2.Kliknięcie przycisku Załóż firmę rozpoczyna proces zakładania firmy demo. 3.Po zakończeniu procesu w kroku Podsumowanie wyników pojawi się komunikat z informacją czy tworzenie firmy demonstracyjnej zakończone powodzeniem czy niepowodzeniem. Jeżeli firma została utworzona na oknie pojawi się podsumowanie wszystkich parametrów założonej firmy. Wyświetlone informacje możesz skopiować do schowka po kliknięciu na ikonę . Wybranie opcji Otwórz firmę powoduje przejście do okna logowania do firmy, wybranie Zakończ powoduje powrót do Listy firm. |
1.Wybierz na liście firmy, które chcesz przypisać do licencji wielofirmowej. Operacja jest dostępna tylko dla firm skonwertowanych do aktualnej wersji programu. 2.Z menu podręcznego dla listy firm wybierz polecenie Zmień użycie licencji. 3.Podaj parametry logowania do firmy. Program spróbuje uzyskać dostęp do wszystkich firm wykorzystując te same parametry logowania, w przypadku odmowy logowania dialog zostanie wyświetlony ponownie. 4.W oknie Zmiana użycia licencji wybierz z listy bazę z licencją wielofirmową, którą chcesz wykorzystać. 5.Zatwierdź operację przyciskiem Zapisz. |
W celu rozpoczęcia pracy z wybraną z listy firmą kliknij przycisk. Pojawi się okno logowania do wybranej firmy, w którym wprowadź nazwę użytkownika i hasło, a następnie kliknij Zaloguj. Otworzy się program Symfonia ERP Kadry i Płace.
Aby wybrać logowanie do innej firmy kliknij link Wyświetl listę firm. Ponownie pojawi się okno Lista Firm, na którym możesz dokonać zmiany firmy.
Jeżeli będziesz pracował tylko z jedną firmą, masz możliwość pominięcia przy kolejnych logowaniach okna Lista Firm. W tym celu po dodaniu firmy do listy, zaznacz na dole okna po lewej stronie opcję Pomiń to okno przy kolejnym logowaniu do firmy. Po zaznaczeniu tej opcji przy każdym kolejnym logowaniu będzie się pojawiało wyłącznie okno logowania do firmy. Jeśli chcesz przywrócić okno Lista Firm na oknie logowania do firmy ponownie wybierz Wyświetl listę firm i odznacz opcję Pomiń to okno przy kolejnym logowaniu do firmy.
Konfiguracja bazy danych na serwerze SQL
Aby zmienić ustawienia dołączonej firmy wybierz z menu kontekstowego firmy polecenie Edytuj konfigurację bazy danych na serwerze. Otwarte okno umożliwi zmianę:
•prezentowanej na liście nazwy firmy,
•adres serwera SQL,
•nazwę bazy,
•parametry logowania konta administratora i użytkownika bazy danych.
Poprawność wprowadzonych ustawień można sprawdzić klikając przycisk Testuj połączenia.
W menu kontekstowym znajdują się również polecenia Eksportuj konfiguracje firm do pliku oraz Importuj konfigurację firm z pliku. Polecenia ułatwiają przeniesienie konfiguracji dołączonych firm na nowym stanowisku. Polecenia eksportu/importu nie przenoszą ustawień haseł administratora oraz użytkownika bazy danych. Dla zaimportowanych ustawień należy samodzielnie uzupełnić hasła dostępu do bazy.
Odłączanie firmy
Jeżeli zakończyłeś pracę z daną firmą i nie chcesz aby pojawiała się na oknie Lista dostępnych firm możesz odłączyć firmę z listy. W tym celu najedź myszką na wybraną firmę - pasek z firmą podświetli się na niebiesko - a następnie kliknij Odłącz firmę. Pojawi się okno z dwiema opcjami do wyboru Odłącz i Odłącz i usuń.
Wybranie opcji Odłącz spowoduje usunięcie firmy z listy dostępnych firm, ale baza firmy pozostanie na serwerze i w każdej chwili będzie można ją ponownie dołączyć. Wybranie opcji Odłącz i usuń spowoduje bezpowrotne usunięcie firmy z listy dostępnych firm i z serwera. Odzyskanie danych nie będzie możliwe.
Menu kontekstowe
W menu kontekstowym dla listy firm znajdują się dodatkowe polecenia:
Eksportuj konfigurację firm do pliku
Zapisuje do pliku konfigurację firm na liście.
Importuj konfigurację firm z pliku
Dołącza firmy do listy na podstawie konfiguracji z wczytanego pliku.
Edytuj konfigurację bazy na serwerze
Otwiera okno edycji szczegółów konfiguracji połączenia do wybranej firmy:
•wyświetlaną na listach nazwę,
•serwer SQL i nazwę bazy,
•Parametry logowania do SQL użytkowników (dla administratora i użytkownika).
Uruchom w trybie administracyjnym
Zalogowanie do firmy w trybie administracyjnym, umożliwia szybki dostęp do funkcji związanych z: zarządzaniem użytkownikami, aktywacją firmy, zmianą haseł, kopią bezpieczeństwa bez konieczności uruchomienia programu z pełną jego funkcjonalnością.
Logowanie w trybie administracyjnym nie wykonuje konwersji danych firmy. Zalogowanie do firmy nieskonwertowanej do aktualnej wersji nie będzie możliwe.
Logowanie w trybie administracyjnym zajmuje jedną z dostępnych licencji.
Zmień użycie licencji
Otwiera okno umożliwiające wybór używanej w firmie licencji wielofirmowej (z bazy innej firmy), lub przełączenie na licencję pojedynczej firmy.
Skalowanie okna
W lewym dolnym rogu okna Lista firm dostępny jest pasek skalowania tabeli Lista dostępnych firm.
Zobacz także:
Tworzenie kopii bezpieczeństwa