Ustawienia > Dane do wyświetlenia > Pulpit nieobecności - Stan urlopów | | Drukuj |
To okno ustawień służy do definiowania zestawów danych prezentowanych na zakładce Stan urlopów okna Pulpit nieobecności.
Przed zmianą ustawień zamknij okno pulpitu nieobecności.
Aby na zakładce Stan urlopów dodawane kolumny były widoczne dla użytkownika musi on posiadać dostęp do podglądu ich danych. W związku z tym w przypadku dodawania kolumn korzystających z utworzonych przez użytkownika elementów, należy je również umieścić w zestawie kadrowym (do którego użytkownicy mają nadane uprawnienia).
Przyciski
Kopiuj do – otwiera okno dialogowe wyboru konta użytkownika, na którym zapamiętana zostanie bieżąca konfiguracja.
Kopiuj z – otwiera okno dialogowe z wyborem konta użytkownika, z którego chcemy odczytać ustawienia kolumn (nadpisując nimi bieżący profil ustawień).
Operacja Kopiuj do zapisuje ustawienia pod kontem użytkownika, ale nie powoduje zmian w aktualnie wykorzystywanym przez niego profilu. Aby odtworzyć tak zapisany profil użytkownik po zalogowaniu musi wykonać operację Kopiuj z, aby nadpisać bieżące ustawienia.
– usuwa wiersz definicji.
– dodaje poniżej nowy wiersz definicji.
– otwiera okno edycji składników danego elementu (elementów kadrowych i tekstu).
Kolumny listy
Wyświetlaj element – przełącza aktywność wyświetlania elementu. Pierwsze przełączenie stanu pola wymaga trzech kliknięć myszy.
Grupa – grupa, w której element zostanie zaprezentowany. Dostępne tu grupy definiowane są w słowniku Stan urlopów grupy.
Wyświetlana nazwa – nazwa wiersza, w którym prezentowana będzie wartość przypisanego elementu.
Elementy kadrowe – definicja prezentacji wartości danych (może był złożona z tekstu oraz jednego lub więcej elementów). W definicji elementy kadrowe prezentowane są w nawiasach kwadratowych.
Kolejność zdefiniowanych danych można zmienić metodą "przeciągnij i upuść".
Dialog definiowania wiersza danych
Na wartość elementu może składać się wiele elementów kadrowych i tekstów użytkownika.
Po otworzeniu przyciskiem okna edycji, w kolejnych wierszach można definiować składniki, z których zbudowany będzie prezentowany na oknie pracownika wiersz danych.
– usuwa wiersz definicji.
– dodaje poniżej nowy wiersz definicji.
– Otwiera edycje wartości tekstowej elementu.
– otwiera okno wyboru elementu kadrowego dla pozycji definicji.
Wyboru danych kadrowych z elementów zgrupowanych () należy wykonywać widoku z zakładki Kategorie, aby wskazany został atrybut elementu zgrupowanego np: [Adres tymczasowy.kod pocztowy].
Kolejność wierszy można zmienić metoda "przeciągnij i upuść".
Przykład
Na definicję składają się wiersze:
[Dział] – element kadrowy Dział.
na stanowisku: – umieszczony między elementami tekst.
[Umowa o pracę.stanowisko] – atrybut Stanowisko z elementu zgrupowanego Umowa o pracę,
Na liście ta definicja widoczna będzie w takiej formie:
A na w oknie pracownika prezentowany będzie złożony z tych trzech elementów wiersz danych: