Ustawienia > Dane do wyświetlenia > Pulpit nieobecności - Stan urlopów | | Drukuj |
To okno ustawień służy do definiowania zestawów danych prezentowanych na zakładce Stan urlopów okna Pulpit nieobecności.
Przed zmianą ustawień zamknij okno pulpitu nieobecności.
Przyciski
Kopiuj do – otwiera okno dialogowe wyboru konta użytkownika, na którym zapamiętana zostanie bieżąca konfiguracja.
Kopiuj z – otwiera okno dialogowe z wyborem konta użytkownika, z którego chcemy odczytać ustawienia kolumn (nadpisując nimi bieżący profil ustawień).
Operacja Kopiuj do zapisuje ustawienia pod kontem użytkownika, ale nie powoduje zmian w aktualnie wykorzystywanym przez niego profilu. Aby odtworzyć tak zapisany profil użytkownik po zalogowaniu musi wykonać operację Kopiuj z, aby nadpisać bieżące ustawienia.
– usuwa wiersz definicji.
– dodaje poniżej nowy wiersz definicji.
– otwiera okno edycji składników danego elementu (elementów kadrowych i tekstu).
Kolumny listy
Wyświetlaj element – przełącza aktywność wyświetlania elementu. Pierwsze przełączenie stanu pola wymaga trzech kliknięć myszy.
Grupa – grupa, w której element zostanie zaprezentowany. Dostępne tu grupy definiowane są w słowniku Stan urlopów grupy.
Wyświetlana nazwa – nazwa wiersza, w którym prezentowana będzie wartość przypisanego elementu.
Elementy kadrowe – definicja prezentacji wartości danych (może był złożona z tekstu oraz jednego lub więcej elementów). W definicji elementy kadrowe prezentowane są w nawiasach kwadratowych.
Kolejność zdefiniowanych danych można zmienić metodą "przeciągnij i upuść".
Dialog definiowania wiersza danych
Na wartość elementu może składać się wiele elementów kadrowych i tekstów użytkownika.
Po otworzeniu przyciskiem okna edycji, w kolejnych wierszach można definiować składniki, z których zbudowany będzie prezentowany na oknie pracownika wiersz danych.
– usuwa wiersz definicji.
– dodaje poniżej nowy wiersz definicji.
– Otwiera edycje wartości tekstowej elementu.
– otwiera okno wyboru elementu kadrowego dla pozycji definicji.
Wyboru danych kadrowych z elementów zgrupowanych () należy wykonywać widoku z zakładki Kategorie, aby wskazany został atrybut elementu zgrupowanego np: [Adres tymczasowy.kod pocztowy].
Kolejność wierszy można zmienić metoda "przeciągnij i upuść".
Przykład
Na definicję składają się wiersze:
[Dział] – element kadrowy Dział.
na stanowisku: – umieszczony między elementami tekst.
[Umowa o pracę.stanowisko] – atrybut Stanowisko z elementu zgrupowanego Umowa o pracę,
Na liście ta definicja widoczna będzie w takiej formie:
A na w oknie pracownika prezentowany będzie złożony z tych trzech elementów wiersz danych: