Strona startowa

Drukuj

Przycisk [Zmień hasło] / [Prawa użytkownika]

W zależności od tego czy jesteś administratorem, czy zwykłym użytkownikiem różny będzie przycisk i jego interpretacja. Przycisk jest aktywny tylko w określonych sytuacjach.

 

Jeśli jesteś użytkownikiem, jest to przycisk Zmień hasło. Po jego wybraniu pojawia się okno umożliwiające określanie hasła. Hasło ma prawo określać tylko użytkownik. Przy wpisywaniu hasła program odróżnia małe i wielkie litery.
Brak hasła oznacza pełny dostęp innych osób do danych firmy.

Jeśli jesteś administratorem, będzie to przycisk Prawa użytkownika, gdyż tylko administrator ma prawo do ustalania uprawnień użytkowników. Po wybraniu tego przycisku pojawi się okno, w którym ustala się uprawnienia. Po wybraniu dowolnych uprawnień, zapisujemy ustalony zestaw przyciskiem OK.

Administrator ma wszystkie zdefiniowane w systemie uprawnienia a w szczególności może administrować zasobami firmy, w tym usuwać dane firmy, archiwizować i odtwarzać dane, zakładać nową firmę, a także nadawać uprawnienia innym użytkownikom.

Administrator nie może zmieniać haseł innych użytkowników. Jeśli jednak użytkownik zapomni swojego hasła, administrator może je usunąć, aby użytkownik mógł rozpocząć pracę i ustalić nowe hasło. Operacja ta jest dostępna z menu kontekstowego (prawy przycisk myszy) w oknie użytkownika.

okno Usuń hasło użytkownika

 

UWAGA

Zmiana hasła jest możliwa także z menu Firma - polecenie Zmień hasło...