Rozliczenia finansowe > Import operacji bankowych | | Drukuj |
Celem importu operacji bankowych jest utworzenie na ich podstawie dokumentów płatności w zautomatyzowanych procedurach uzgadniających dane dokumentu płatności oraz rozliczenia transakcji.
Okno importu otwierane jest z kartoteki Płatności > Operacje > Zaawansowany import operacji bankowych (Alt+B).
Ustawienia > Import operacji bankowych
Główne części okna to:
•Operacje bankowe – arkusz operacji z szybkim filtrowaniem wg statusu. Więcej informacji >>
•Uzgodnienia – podmiot i formuła uzgadniające wybraną operację z płatnością. Więcej informacji >>
•Dokument – rozrachunki powiązane z wybraną operacją. Więcej informacji >>
Pasek narzędziowy
Otwiera okno wyboru pliku wyciągu bankowego do zaimportowania do Repozytorium Dokumentów. Po zaimportowaniu operacje bankowe pojawią się w arkuszu operacji poniżej. |
Uruchamia proces automatycznego uzgadniania i rozliczania operacji bankowych z dokumentami płatności. Efektem jest przygotowanie dokumentu płatności dla operacji bankowej ze wskazaniem podmiotu i rozliczeniem transakcji na podstawie ustawionych kryteriów filtrowania. |
Uruchamia operację tworzącą dokumenty płatności w programie Handel dla wszystkich lub zaznaczonych operacji bankowych. Przygotowanie dokumentów wykonywane jest automatycznie podczas procesu uzgadniania lub ręcznie w oknie szczegółów dokumentów. |
Otwiera edytor formuł wspierających użytkownika w automatycznym procesie uzgodnień. |
Umożliwia zapis danych widocznych na arkuszu Operacji bankowych do pliku w formacie MS Excel. |
Wczytuje ponownie dane dla arkusza operacji. Operacja powoduje usunięcie ręcznie wprowadzonych uzgodnień i rozliczeń. |
Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece. |
Czynności na oknie
Wybór rachunku bankowego i rejestru pieniężnego
Przed rozpoczęciem importu należy wybrać Rachunek i Rejestr bankowy, dla którego wykonywana będzie operacja.
Aby import był możliwy należy:
1.Dodać rachunek bankowy dla firmy.
2.Repozytorium Dokumentów oznaczyć go jako Elektroniczny i wskazać System bankowy (używany to interpretacji formatu danych wyciągu).
Repozytorium Dokumentów - Rachunki bankowe >>
3.Przypisać w programie Handel rachunek bankowy do bankowego rejestru pieniężnego.
Import pliku wyciągu
Aby zaimportować wyciąg z systemu bankowego:
1.Pobierz plik wyciągu z systemu bankowego i zapisz w wybranej lokalizacji.
2.Uruchom Firma > Import operacji bankowych i kliknij przycisk Pobierz wyciągi.
3.Wskaż pobrany plik z wyciągiem i potwierdź wybór przyciskiem OK. Wyciąg bankowy zostanie zapisany w Repozytorium Dokumentów a jego operacje zostaną wyświetlone w arkuszu Operacje bankowe w oknie Import operacji bankowych.
Uzgodnienia
Aby uzgodnić i przygotować dokumenty płatności:
1.Wybierz akcję Uzgodnij zapisy, która uruchomi proces automatycznego przygotowania dokumentu płatności dla operacji bankowej wraz z rozliczeniem transakcji.
2.Powiąż ręcznie rachunek bankowy z podmiotem poprzez dopisanie rachunku do danych kontrahenta, pracownika lub urzędu.
3.Uzupełnij lub zmodyfikuj rozliczenia transakcji dla operacji nierozliczonych.
Utworzenie dokumentów płatności
Aby utworzyć dokumenty płatności dla operacji bankowych:
1.Zaznacz operacje, dla których należy utworzyć dokumenty.
2.Wybierz akcję Utwórz dokumenty i potwierdź pytanie w dialogu Czy utworzyć dokumenty płatności dla operacji bankowych.
Po zakończeniu zadania z arkusza Operacji bankowych znikną operacje dla których udało się utworzyć dokumenty.