Rozliczenia finansowe > Import operacji bankowych > Edytor formuł

Drukuj

Edytor formuł

Edytor formuł pozwala utworzyć warunek dla operacji bankowej, którego spełnienie określa dokument płatności.

 

Okno edytora formuł zawiera listę istniejących formuł (z lewej strony) oraz szczegóły wybranej formuły uzgadniającej (z prawej strony).

 

img_hm_109

 

Przyciski na pasku:

btn_up_down – przesuwa formułę w kolejności uzgadniania. Formuły wyżej są stosowane jako pierwsze.

Dodaj formułę – dodaje nową definicję formuły.

Usuń formułę – usuwa wybraną definicję formuły.

Zmień aktywność – przełącza aktywność wybranej formuły. Formuły nieaktywne są na liście oznaczone przekreśleniem i nie będą stosowane w uzgodnieniach.

 

Parametry formuły

Opisuje nazwę i zakres obowiązywania. Niektóre opcje mogą być niedostępne w zależności od ustawień w sekcji Tworzenie formuł uzgadniających.

 

img_hm_110

 

Nazwa  – unikalna nazwa formuły.

Aktywność – przełącza aktywność formuły. Uzgadnianie operacji bankowych odbędzie się wyłącznie na podstawie formuł aktywnych.

Operacja – wskazuje obciążenie lub uznanie rachunku bankowego. Formuła będzie dotyczyła określonego rodzaju operacji oraz zainicjalizuje powiązany z nim rodzaj dokumentu płatności:

oUznanie – wpłata.

oObciążenie – wypłata.

Rachunek bankowy – firmy, dla którego będzie stosowana formuła:

oWszystkie rachunki bankowe.

oNumer konkretnego rachunku. Podczas tworzenia nowej formuły zostanie zaproponowany numer bieżącego rachunku.

Użytkownik wskazuje czy formuła jest publiczna czy prywatna.

oWszyscy użytkownicy – podczas uzgadniania operacji bankowych formuła będzie stosowana przez wszystkich użytkowników.

oBieżący użytkownik – formuła będzie stosowana dla uzgadniania operacji wyłącznie przez bieżącego użytkownika. Użytkownik nie ma dostępu do formuł prywatnych zdefiniowanych przez innych użytkowników.

 

Formuła uzgadniająca (filtry)

Panel edytora kryteriów dla formuł uzgadniających.

 

img_hm_111

 

Użytkownicy mogą dodawać kryteria filtrowania i używać operatorów logicznych ich grupowania. Każdy z warunków zawiera:

Nazwę kolumny z arkusza importowanych operacji bankowych.

Operator logiczny.

Wartość z którą będzie porównywane odpowiednie pole operacji bankowej. Dla porównania tekstów ma znaczenie wielkość liter.

 

Dokument płatności

Opisuje podstawowe parametry dokumentu płatności i opcjonalny podmiot płatności.

 

img_hm_112

 

Zawiera informacje które posłużą do inicjalizacji dokumentu płatności:

Wpłata/wypłata rodzaj dokumentu uzależniony od rodzaju operacji bankowej

Typ i Seria dokumentu, jeśli nie zostaną podane zostaną ustalony na podstawie rejestru pieniężnego

Księgowanie domyślnie wg typu dokumentu

Rozliczenie wskazuje czy dokument po wystawieniu ma zostać automatycznie rozliczony:

img_hm_113

W przypadku transferu rozliczenie oznacza automatyczne wystawienie płatności skojarzonej:

img_hm_114

Należy zadbać aby rejestr transferu był różny od rejestru wskazanego w oknie importu wyciągów bankowych.

 

Podmiot – opcjonalnie można włączyć wskazanie podmiotu dokumentu płatności: Kontrahenta,Pracownika lub Urzędu:

img_hm_115

 

Rejestr transferu. Dla transferu zamiast podmiotu należy wskazać rejestr płatności skojarzonej:

img_hm_116

 

Podmiot można wybrać z rozwijanej listy lub bezpośrednio z kartoteki po kliknięciu btn_head Dostęp do wyboru podmiotu może być ograniczony uprawnieniami do przeglądania wybranej kartoteki, odpowiednio:

Prawa w kartotece Kontrahenci: Dostęp do kartoteki kontrahentów

Prawa w kartotece Pracownicy i Osoby: Dostęp do kartoteki pracowników

Prawa dostępu do kartotek: Do kartoteki 'Urzędy'

 

Lista formuł

Zawiera istniejące formuły, dostępne dla bieżącego użytkownika.

 

img_hm_117

 

Oznaczenia na liście formuł:

kolorem czerwonym oznaczone są formuły dla obciążeń rachunku.

przekreśleniem oznaczone są formuły nieaktywne.

 

Przyciski btn_up_down służą do zmiany kolejności wykonywania formuł. Operacja bankowa zostanie uzgodniona na podstawie pierwszej formuły, dla której zostanie spełniony warunek filtrowania.