Administracja > eTeczka admin > eTeczka sync > Logowanie do eTeczka sync

Drukuj

Logowanie do eTeczka sync

Wymagania wstępne

Wymagane są:

1.Zainstalowana i działająca aplikacja eTeczka sync (Instrukcja instalacji Symfonia eTeczka sync)

2.Dostęp do Internetu (logowanie łączy się z platformą eTeczki w chmurze)

3.Działający lub właśnie konfigurowany przepływ danych (Synchronizator).

 

Jeśli aplikacja eTeczka sync jest już uruchomiona zostanie wyświetlone poniższe okno informacyjne. Na danym koncie użytkownika dopuszczalne jest tylko jedno uruchomienie aplikacji eTeczka sync.

 

img_efob_192

 

Logowanie do eTecka sync ze względów bezpieczeństwa następuje na użytkowniku technicznym i API-key, nie zaś na użytkowniku/haśle jakie posiadamy do eTeczki eFOB.

 

Logowanie do eTeczka sync użytkownikiem technicznym

Dane użytkownika technicznego (login i API key) należy wprowadzić na oknie głównym logowania eTeczka sync.

 

img_efob_193

 

Jeśli logowanie przebiegnie pomyślnie, zostanie wyświetlony zostanie komunikat o sukcesie.

 

img_efob_194

 

Dodatkowo w oknie użytkownik i jego organizacja zostanie wyświetlona na ekranie głównym (1):

 

img_efob_195

 

Domyślnie synchronizator będzie w stanie zatrzymania, zatem należy go uruchomić klikając przycisk Start (2).

 

Błędy podczas logowania użytkownikiem technicznym

W przypadku problemów z logowania wyświetlone zostanie okno z komunikatem błędu. Oprócz poprawności wpisanego użytkownika technicznego i hasła API key należy zweryfikować dodatkowo:

 

(1) i (2) platformę eTeczki, na którą się logujemy – na poniższym ekranie jest wskazane środowisko DEVeloperskie. Zmianę środowiska (domyślnie PROD, dodatkowo test oraz DEV) możemy wykonać podczas ponownej instalacji eTeczka sync.

 

(3) Komputer i użytkownika – widoczne w belce dolnej programu, na poniższym ekranie komputer to “HR***” oraz użytkownik “tomas”. Informacje są istotne zwłaszcza w przypadku późniejszego logowania do baz danych SQL uwierzytelnianego przez użytkownika. W kontekście logowania eTeczka sync może mieć znaczenie w kontekście uprawnień danego użytkownika (np. blokada na firewall połączeń danego użytkownika).

 

img_efob_196

 

Użytkownik techniczny – tworzenie

W przypadku tworzenia nowego przepływu danych (Synchronizator) tworzony jest nowy użytkownik techniczny.

 

Do wykorzystania w eTeczka sync są zaznaczone na poniższym ekranie pola:

1.Nowy użytkownik techniczny do użycia w eTeczka sync.

2.Tzw. API Key w/w użytkownika służący do autentykacji w eTeczka sync.

3.Za pomocą przycisku kopiuj możemy w wygodny sposób skopiować w/w wartości.

 

img_efob_197

 

Reset hasła dla istniejącego użytkownika technicznego

Ze względów bezpieczeństwa raz ustawione hasło nie jest widoczne i możliwe do podejrzenia w eTeczka admin. Jest możliwe jego zrestartowanie w dwóch miejscach:

1.Na panelu głównym ekranu Synchronizatory.

2.W edycji konkretnego Synchronizatora.

 

img_efob_198

 

img_efob_199

 

Przed resetem hasła zostanie wyświetlone okno z pytaniem o potwierdzenie.

 

img_efob_200

 

Po resecie hasła zostanie wyświetlony ponownie użytkownik i hasło (API key) do wklejenia w eTeczka sync.

 

img_efob_201