Administracja > eTeczka admin > eTeczka sync > Synchronizator

Drukuj

Synchronizator

W jaki sposób szybko uruchomić synchronizację?

1.Poprzez dział wsparcia Symfonii eTeczki należy zgłosić wniosek o:

utworzenie Organizacji,

nadanie dla użytkownika Symfonii eTeczki uprawnień Administratora Organizacji.

2.Należy:

zalogować się do panelu eTeczka admin (Logowanie oraz poruszanie się w eTeczka Admin),

zainstalować lokalnie aplikację eTeczka sync (Instrukcja instalacji eTeczka sync).

3.W eTeczka admin w module Przepływy danych:

KROK#1. Należy utworzyć przepływ danych, a ramach niego wykonać poniższe akcje.

KROK#2. Należy utworzyć nowe połączenie do synchronizatora eTeczka sync lub wybrać istniejące:

utworzenie użytkownika technicznego i zanotowanie dla niego hasła tzw. API key.

 

Użytkownik techniczny jest inny od użytkownika Administratora Organizacji jaki wykorzystujemy przy logowaniu do eTeczki, więcej na stronie Mechanizmy synchronizacji danych eTeczki).

 

Zalogowanie się w/w użytkownikiem w eTeczka sync (powinno być widoczne w oknie status zielony Zalogowano).

KROK#3. Utworzenie i przetestowanie połączenia do systemu Kadrowo-Płacowego (Wybór i konfiguracja połączenia).

KROK#4. Po odświeżeniu w eTeczka sync zalogowanie się użytkownikiem/hasłem bazy danych (lub API) do serwera systemu Kadrowo-Płacowego.

KROK#5. Wybór mapowania firm z systemu Kadrowo-Płacowego -> firmę/klienta eTeczki.

KROK#6. Ustalenie harmonogramu synchronizacji i innych danych.

KROK#7. Podsumowanie.

4.Należy uruchomić działanie przepływów w eTeczka sync (przycisk START)

5.Skonfigurowany Przepływ danych będzie widoczny w eTeczka sync (po kilku minutach od utworzenia lub po odświeżeniu ręcznym przyciskiem w prawym górnym rogu):

w sekcji PRZEGLĄD -> Zaplanowane dla przepływów automatycznych

w zakładce DZIAŁANIA dla przepływów ręcznych

 

eTeczka sync i synchronizacja danych na przykładzie KiP (SQL)

W niniejszym webinar przedstawione są informacje dotyczące synchronizacji danych z Symfonia KiP do eTeczki eFOB:

1.Schematy synchronizacji danych ​

2.Tworzenie przepływu danych​

3.Instalacja eTeczka sync i synchronizacje​

4.Monitorowanie błędów

Pierwsze uruchomienie synchronizacji do eTeczki

Krok#1. Nowy przepływ danych

 

img_efob_101

 

Krok#2. Utworzenie lub wybór połączenia do synchronizatora eTeczka sync

Podczas konfiguracji połączenia należy wybrać opcję:

1.Dodaj nowy – stworzy ona nowy synchronizator eTeczka sync zalogowany na użytkowniku technicznym (Krok#2.1).

2.Wybór istniejącego – wykorzysta istniejącą konfigurację połączenia eTeczka sync.

 

img_efob_102

 

KROK#2.1. Konfiguracja nowego połączenia do wtyczki eTeczka sync

Po zainstalowaniu nowego eTeczka sync, pierwszym krokiem jest konfiguracja połączenia do eTeczka admin.

 

W tym celu należy kliknąć przycisk ‘Dodaj nowy’ w panelu eTeczka admin.

 

A. Utworzenie nazwy / koloru nowego połączenia do eTeczka sync

Podczas konfiguracji połączenia do synchronizatora eTeczka sync można zmodyfikować następujące opcje:

1.Nazwa synchronizatora (wymagana).

2.Kolor synchronizatora.

3.Opis (opcjonalny).

 

img_efob_103

 

B. Utworzenie użytkownika technicznego

Po wybraniu Dalej w poprzednim kroku zostaną utworzone:

1.Nowy użytkownik techniczny do użycia w eTeczka sync.

2.Tzw. API Key w/w użytkownika służący do autentykacji w eTeczka sync.

3.Za pomocą przycisku kopiuj możemy w wygodny sposób skopiować w/w wartości.

 

img_efob_104

 

W/w dane, a zwłaszcza dana API key (2) jest widoczna tylko na tym ekranie. Zatem należy te wartości bezpośrednio wprowadzić w eTeczka sync i można je zapisać w innym bezpiecznym miejscu np. menedżerze haseł. Na późniejszym etapie będzie możliwe tylko ponowne utworzenie API key (2), ze względów bezpieczeństwa nie będzie możliwości jego podejrzenia w eTeczka admin.

 

Po wybraniu Dalej system przejdzie do trybu oczekiwania na logowanie w eTeczka sync (punkt C).

 

img_efob_105

 

C. Logowanie w eFOBsync użytkownikiem technicznym

Powyższe dane użytkownika technicznego (1) i (2) należy wprowadzić na oknie głównym logowania eTeczka sync (pola Użytkownik i Hasło).

 

img_efob_106

 

Jeśli logowanie przebiegnie pomyślnie, zostanie wyświetlony zostanie komunikat o sukcesie.

 

img_efob_107

 

Po poprawnym zalogowaniu w eTeczka sync, ekran w Symfonia eTeczka admin pokaże również nawiązanie połączenia.

 

img_efob_108

 

KROK#2.2. Wykorzystanie istniejącego połączenia do synchronizatora eFOBsync

Przy wykorzystaniu istniejącego synchronizatora punkty A-C (z powyższego kroku 2.2) nie będą miały miejsca i można będzie przejść bezpośrednio do punktu kolejnego. Scenariusz ten będzie przydatny w przyszłości, jak na jednej instancji eFOBsync będzie konfigurowane wiele różnych przepływów danych.

 

KROK#3. Konfiguracja połączenia

Należy następnie skonfigurować nowe połączenie do systemu Kadrowo-Płacowego wykorzystujące skonfigurowany synchronizator.

Wybór i konfiguracja połączenia>>

 

KROK#4. Weryfikowanie połączenia i uruchomienie przepływu danych

Po zapisaniu ustawień, rozpocznie się weryfikacja połączenia. Należy odświeżyć połączenie w synchronizatorze.

 

img_efob_109

 

Aktualizacja przepływu danych

Po pomyślnej weryfikacji, przepływy zostaną zaktualizowane. Pojawi się komunikat o sukcesie.

 

img_efob_110

 

Synchronizacja danych

Po zalogowaniu do bazy danych, proces synchronizacji danych zostanie uruchomiony, a postęp będzie widoczny na ekranie dashboardu. Użytkownik może monitorować kolejkę, zaplanowane zadania oraz postęp aktualnych synchronizacji.

 

img_efob_111

 

Jeśli połączenie zostanie zakończone pomyślnie, w zakładce Historia w eTeczka sync widoczne będą informacje:

 

img_efob_112

 

Odpowiednia informacja pojawi się także w interfejsie eTeczka:

 

img_efob_113

 

KROK#5. Wybór firm

Po naciśnięciu przycisku Dalej będziemy mieli możliwość stworzenia mapowania. W lewej kolumnie dostępne są firmy znalezione w systemie, a z prawej strony dostępni tenanci w Symfonia eTeczka. Poniższy screen pokazuje sytuacje, w której dane z firmy Victoria będą synchronizowane na tenancie DEV#01.

 

img_efob_114

 

KROK#6. Ustawienie danych końcowych

Następnie mamy szanse na uzupełnienie danych końcowych. Użytkownik może wybrać czytelną dla siebie nazwę, a także harmonogram uruchamiania.

Harmonogramy >>

 

img_efob_115

 

KROK#7. Podsumowanie

Na koniec wyświetlany jest ostateczny monit, zawierający wszystkie ustalone parametry. Synchronizator jest gotowy do działania.

 

img_efob_116