Rozrachunki > Mechanizm kontroli rozrachunków | | Drukuj |
Dostępny dla kont rozrachunkowych mechanizm kontroli rozrachunków pozwala kontrolować wypełnianie rozrachunków podczas zapisu nowo wprowadzanego dokumentu. Możesz wybrać jedną z trzech opcji:
•ostrzegaj o braku rozrachunków – podczas próby zapisu dokumentu bez wypełnionych rozrachunków zostanie wyświetlone ostrzeżenie, a po zapisaniu dokumentu na liście dokumentów w kolumnie oznaczonej R pojawi się ikona .
•wymagaj wypełnienia rozrachunków – zaznaczenie tej opcji uniemożliwia zapisanie dokumentu bez wypełnionych rozrachunków. Na liście dokumentów w kolumnie oznaczonej R może pojawić się ikonka , gdy opcja w planie kont zostanie zmieniona po zapisaniu dokumentu. Zaznacz tę opcję jeżeli chcesz aby program automatycznie tworzył nowe transakcje.
•ignoruj brak rozrachunków – nie wypełnienie rozrachunków nie będzie w żaden sposób sygnalizowane.
Ikona kolumnie R oznacza brak wypełnionych (bądź podane jest błędne konto), przy czym dla niektórych kont wybrana jest opcja wymagaj wypełnienia rozrachunków, a dla niektórych ostrzegaj o braku rozrachunków.
Brak ikony w kolumnie R oznacza to, iż rozrachunki zostały wypełnione poprawnie lub została wybrana opcja ignoruj brak rozrachunków, bądź też wskazany dokument nie zawiera zapisów na kontach rozrachunkowych.
Opcje mechanizmu kontroli rozrachunków mogą być zmieniane dowolną ilość razy, nawet po zaksięgowaniu operacji na tym koncie. Wówczas ikonka w kolumnie oznaczonej R na liście dokumentów zaksięgowanych nie jest błędem, a jedynie informacją, że opcja mechanizmu kontroli rozrachunków została zmieniona po zaksięgowaniu dokumentu.
Żółty trójkącik przy rozrachunkach z tytułu VAT nie jest błędem.
Zobacz także: