Praca z firmą > Ustawienia > Użytkownicy > Uprawnienia użytkownika | | Drukuj |
Istotnym aspektem działalności każdej firmy powinna być dbałość o bezpieczeństwo danych. Ze względu na tajność niektórych danych dostęp do nich powinien być w programie kontrolowany, a użytkownicy muszą mieć precyzyjnie określony zestaw praw. Zabezpieczać dane przed przeglądaniem czy zmianami dokonywanymi przez nieuprawnionych użytkowników można poprzez indywidualne ustalenie praw dostępu do operacji i dokumentów. Program ma wbudowany mechanizm pozwalający na zróżnicowanie praw do operacji dla poszczególnych użytkowników. W związku z tym ważne jest odróżnienie, kto wykonuje poszczególne czynności i za co dokładnie jest odpowiedzialny.
Program umożliwia pracę tylko tym osobom, które wcześniej zostały zarejestrowane jako jego użytkownicy. Prawa zostały podzielone na grupy:
e-Faktury
to zestaw praw do operacji związanych z e-Fakturami.
e-Przelewy
to zestaw praw do operacji związanych z obsługą e-Przelewów i operacji bankowych.
Ustawienia
to zestaw praw administracyjnych w programie.
Kontrahenci
to zestaw praw do operacji związanych zarządzaniem kontrahentami.
Prawa do certyfikatów
to zestaw praw do operacji związanych zarządzaniem certyfikatami.
Wprowadzone przez Administratora programu zmiany w zakresie uprawnień użytkownika programu e-Dokumenty zostaną zaktualizowane po ponownym zalogowaniu się użytkownika do programu. Należy pamiętać, aby po konwersji danych z wersji 2012 programu e-Dokumenty sprawdzić i zweryfikować uprawnienia użytkowników w aktualnej wersji.
Zobacz także: