Praca z firmą > Kontrahenci > Dodawanie kontrahenta

Drukuj

Dodawanie kontrahenta

Aby dodać nowego kontrahenta bezpośrednio do bazy danych programu e-Dokumenty należy zrealizować operacje opisane poniżej.

 

Dodawanie kontrahenta

Kod

w to pole należy wprowadzić unikalny symbol kontrahenta identyfikujący go na listach wyboru.

Nazwa

trzeba wpisać pełną nazwę kontrahenta (będzie ona używana na wszystkich dokumentach dotyczących tego kontrahenta).

Ulica, Kod pocztowy, Miejscowość

w tych polach należy wpisać dane adresowe kontrahenta.

NIP

należy podać numer identyfikacji podatkowej podatnika nadany przez urząd skarbowy.

NIP UE

należy podać numer identyfikacji podatnika VAT dla potrzeb handlu wewnątrzwspólnotowego.

PESEL

należy podać numer powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności.

REGON

w to pole należy wpisać numer kontrahenta nadany przez Wojewódzki Urząd Statystyczny, identyfikujący go do celów statystyki państwowej.

Adres e-mail

tu trzeba wpisać adres e-mail kontrahenta.

Aktywny

to pole wyboru określa aktywność lub nieaktywność kontrahenta, czyli to, czy dany kontrahent pojawia się na listach wyboru w programie, czy też nie. Danego kontrahenta można w dowolnej chwili uaktywnić bądź dezaktywować zmieniając wartość tego pola.

Aby zapisać wprowadzone dane wybierz przycisk Zapisz, aby anulować zmiany - przycisk Anuluj.

 

Zobacz także:

Podstawowe pojęcia

Przyciski poleceń