Migrator e-Dokumenty > e-Dokumenty - migracja krok po kroku | | Drukuj |
Zanim uruchomisz migrator zapoznaj się jak przygotować środowisko do migracji danych:
Jeśli firma korzysta z rozwiązań indywidualnych/modyfikacji funkcjonalnych zalecane jest przeprowadzenie migracji próbnej i zweryfikowanie działania programu przed rozpoczęciem normalnej pracy na danych firmy.
Uruchomienie programu migratora otwiera okno kreatora migracji:
Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.
|
Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować. |
Domyślnie migrator spróbuje wykorzystać poświadczenia aktualnego użytkownika windows do zalogowania się do serwera SQL w trakcie migracji.
Jeśli razem z programem Symfonia został zainstalowany Microsoft SQL Server z ustawieniami domyślnymi, możesz pominąć Ustawienia dodatkowe i przejść do kolejnego kroku.
Jeśli chcesz użyć innego użytkownika SQL: 1.Zaznacz pole Ustawienia dodatkowe. 2.Odznacz Logowanie windows. 3.Wprowadź parametry logowania administratora serwera MS SQL.
Jeśli nie znasz parametrów logowania serwera SQL skontaktuj się ze swoim informatykiem. W istniejącej firmie można podejrzeć parametry połączenia poleceniem Konfiguracja bazy danych na serwerze z menu podręcznego dla listy firm.
Kliknij przycisk Dalej aby uruchomić proces migracji danych.
|
Na tym etapie prezentowany jest postęp migracji. Aby wyświetlić więcej informacji o wykonywanych operacjach zaznacz pole Pokaż szczegóły.
Proces migracji danych może być operacją długotrwałą.
Uzgodnienie danych Jeśli zostaną wykryte różnice lub konflikty w danych migrowanych kontrahentów to wyświetlony zostanie dialog umożliwiający dokonanie niezbędnych uzgodnień ich danych.
Operacja uzgodnienia wybranych kontrahentów nie spowoduje nadpisania danych kontrahenta w Repozytorium Dokumentów migrowanymi danymi. Uzgodnienie wykorzystywane jest do powiązania migrowanych dokumentów z prawidłowym kontrahentem w bazie docelowej.
Z lewej strony znajduje się lista kontrahentów migrowanych z programu e-Dokumenty, dla których nie udało się wykonać automatycznego uzgodnienia. Po wybraniu kontrahenta, na liście z prawej strony pojawią się kontrahenci z bazy docelowej, z którymi możliwe jest wykonanie uzgodnienia. Należy w takiej sytuacji samodzielnie rozpatrzyć konflikt i wybrać czy uzgodnienie zostanie wykonane na jednego z kontrahentów, czy też utworzony zostanie nowy kontrahent.
Przy weryfikacji danych pomocne może być wyświetlenie panelu szczegółów kontrahenta. W tym celu zaznacz znajdujące się w dolnej części okna pole Pokaż szczegóły uzgadnianych danych.
Typowe konflikty wymagające uzgodnień >>
W oknie uzgadniania kontrahentów dostępne są skróty klawiszowe ułatwiające nawigację i uzgadnianie a pomocą klawiatury: •Ctrl+strzałka w dół/górę – przesuwa kursor na liście z prawej strony (kontrahentów w firmie docelowej Symfonia/Symfonia ERP). •Strzałka w dół/górę – przesuwa kursor na liście z lewej strony (kontrahentów w firmie e-Dokumenty). •Ctrl+n – oddaje nowego użytkownika w bazie Symfonia/Symfonia ERP, uzgodnienie nie będzie wykonywane. •Ctrl+Enter – uzgadnia kontrahenta z prawej i lewej listy.
Uzgodnienie wybranego kontrahenta Aby oznaczyć kontrahentów do uzgodnienia wskazuj kolejne pary w prawym i lewym panelu, a następnie zatwierdź je przyciskiem Uzgodnij wybrane. Kontrahenci zostaną oznaczeniu jako Uzgodnieni .
W takiej sytuacji wszystkie dokumenty kontrahenta w e-Dokumentach (lewa lista) zostaną przypisane do kontrahenta w Symfonia/Symfonia ERP (lewa lista).
Uzgodnienie jako nowy kontrahent Jeśli dany kontrahent w lewym panelu nie ma odpowiednika w bazie Symfonii, wybierz go i kliknij przycisk Dodaj jako nowy. W prawym panelu pojawi się pole z wygenerowanym unikalnym identyfikatorem, który zostanie wprowadzony jako Kod kontrahenta w firmie Symfonia/Symfonia ERP. Kontrahent zostanie oznaczony jako Uzgodniony (operacja nie wymaga dodatkowego zatwierdzenia).
W takiej sytuacji w bazie docelowej tworzony jest nowy kontrahent razem z przypisanymi do niego dokumentami z programu e‑Dokumenty. Ciąg znaków widoczny w polu Kod kontrahenta to unikalny kod pod jakim kontrahent będzie dostępny po migracji.
Kontynuacja migracji Po wprowadzeniu uzgodnień dla wszystkich kontrahentów z lewej listy kliknij Zapisz i kontynuuj migrację aby wznowić migrację.
|
Po zakończeniu migracji lub przerwaniu jej w wyniku błędu, w kroku Wynik prezentowane są informacje o wykonanych czynnościach i zapisanych kopiach bazy danych.
Kontrahenci dodani w trakcie uzgadniania widoczni będą na podsumowaniu razem z nowym unikalnym kodem kontrahenta (pod jakim dostępni będą po migracji): Przycisk umożliwia skopiowanie podsumowania do schowka Windows.
Jeśli operacja się nie powiodła, skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym. W podsumowaniu operacji podawana jest ścieżka katalogu, w którym zapisany został log migracji.
|
Po zmigrowaniu danych należy zweryfikować poprawność przeniesionych danych:
Weryfikacja danych po migracji >>