Problem z uruchomieniem WebAPI dla Handlu
1.Sprawdź w Administracji czy licencja WAH jest aktywna. 2.Sprawdź czy nie przekroczono limitu licencji WAH_Main. •Sprawdź czy nie są otwarte wiszące pod spodem instancje HMF. •Za pomocą skryptu SQL [1] sprawdź czy licencja WAH_Main jest w użyciu. 3.Sprawdź czy ustawienia połączenia do bazy danych firmy (nazwa instacji SQL oraz bazy danych) są identyczne jak w Administracji. Wielkość liter ma znaczenie. 4.Sprawdź czy firma jest kompatybilna z uruchamianym przez WebAPI COM Handlu. •WebAPI uruchamia ostatnio uruchomiony COM Handlu. W przypadku gdy na maszynie zainstalowane są więcej niż 1 wersja Handlu, aby mieć pewność że WebAPI uruchomi odpowiedni COM należy uruchomić Handel w odpowiedniej wersji jako Administrator systemu. 5.Sprawdź czy uruchamiany jest kompatybilny Handel - wersja WebAPI ze sprawdzaniem licencji jest kompatybilna od wersji Handlu 2019.1. 6.Sprawdź czy można zalogować się do Handlu i bez problemu pracować jako użytkownik przeznaczony do zalogowania przez WebAPI do Handlu na maszynie, której ma być uruchomiona WebAPI. •Podczas logowania się do Handlu jako użytkownik przeznaczony do zalogowania przez WebAPI nie powinny być wyświetlane żadne komunikaty (np. z raportów AmBasic, błędy OnTimer, błędy integracji z FK). 7.Sprawdź czy WebAPI uruchamia się w trybie DEBUG - konsolowym (opcja dostępna w konfiguratorze WebAPI). •Jeżeli tak - zmień użytkownika, który uruchamia usługę z Administratora na użytkownika lokalnego. 8.Sprawdź czy zainstalowana usługa ma poprawną ścieżkę do pliku wykonywalnego. •z poziomu konfiguratora WebAPI znajdującego się w niepoprawnej ścieżce do pliku wykonywalnego, •za pomocą komendy w wierszu poleceń (wiesz poleceń musi być uruchomiony jako Administrator): sc delete "nazwa_usługi" 9.Sprawdź czy Handel nie zwraca błędów przy logowaniu poprzez uruchomienie go w trybie widocznym. W tym celu w pliku konfiguracyjnym w grupie ModuleSettings dodaj wpis: 10.Sprawdź pliki logów dostępne w folderze logs w miejscu zainstalowania WebAPI oraz event'y w dzienniku zdarzeń systemowych. |
Problem z uruchomieniem WebAPI dla Finanse i Księgowość
1.Sprawdzić w Administracji czy licencja WAF jest aktywna. 2.Sprawdzić czy nie przekroczono licencji WAF_Main. •Sprawdzić czy w tle czy nie są uruchomione procesy Sage.PL.WebAPI.ITG.exe. 3.Sprawdzić czy ustawienia połączenia do bazy danych firmy (nazwa instancji SQL oraz bazy danych) są identyczne jak w konfiguracji parametrów połączeniowych do bazy danych w Administracji. Wielkość liter ma znaczenie. 4.Sprawdzić czy firma jest kompatybilna z uruchamianym przez WebAPI obiektem integracji. 5.Sprawdzić czy uruchamiany jest kompatybilny obiekt integracji. •Symfonia ERP Finanse i Księgowość – Obiekt integracji Symfonia ERP. •Symfonia Finanse i Księgowość – Obiekt integracji Symfonia. 6.Sprawdzić czy można się zalogować do Finansów i Księgowości i bez problemu pracować jako użytkownik przeznaczony do zalogowania przez WebAPI do FK na maszynie, na której ma być uruchomione WebAPI. •Po zaktualizowaniu wersji Finansów i Księgowości wymagane jest przynajmniej raz zalogowanie się do firmy w celu wykonania raportów. 7.Sprawdzić czy WebAPI uruchamia się w trybie DEBUG - konsolowym (opcja dostępna •Jeżeli tak - zmienić użytkownika, który uruchamia usługę z Administratora na użytkownika lokalnego; 8.Sprawdzić czy zainstalowana usługa ma poprawną ścieżkę do pliku wykonywalnego: prawym na usługę > Właściwości > Ścieżka do pliku wykonywalnego. a)W przypadku, gdy usługa ma niepoprawną ścieżkę do pliku wykonywalnego należy odinstalować usługę i zainstalować ponownie; b)Usługę można odinstalować z poziomu konfiguratora WebAPI znajdującego się c)Usługę można odinstalować również za pomocą komendy w wierszu poleceń - wiersz poleceń musi być uruchomiony jako Administrator: sc delete "nazwa_usługi" 9.Sprawdzić pliki logów dostępne w folderze logs w miejscu zainstalowania WebAPI oraz event'y |
Problem z dostępem do zasobów WebAPI
1.Sprawdź czy otwarte są porty przychodzące i wychodzące na których działa WebAPI (firewall Windows oraz firewall firm trzecich). 2.Sprawdź czy zainstalowane są moduły, do których chcemy uzyskać zasoby. •Odpytaj WebAPI o załadowane moduły - metoda: WebAPI /api/Ping •Sprawdź w Administracji czy licencja do danego modułu jest aktywna. 3.Sprawdź czy długość sesji nie jest za krótka. 4.Sprawdź czy poprawnie skonfigurowane są endpoint'y. •Czy endpoint'y zawierają prefix http:// lub https:// •Czy dla endpoint'ów z prefixem https:// został zainstalowany odpowiedni certyfikat. 5.Sprawdź czy zostały podane poprawne porty na których ma działać WebAPI. 6.Sprawdź czy porty nie są wykorzystywane przez inną usługę. 7.W przypadku, gdy WebAPI jest wystawione na zewnątrz sprawdź poprawność przekierowania portów. 8.Sprawdź pliki logów dostępne w folderze logs w miejscu zainstalowania WebAPI oraz event'y w dzienniku zdarzeń systemowych. |
Komunikat [ImportZO]: [Metoda zwróciła błąd [0].]
Podczas próby dodania dokumentu do bufora, użytkownik otrzymuje komunikat: [ImportZO]: [Metoda zwróciła błąd [0].]
możliwe jest również wystąpienie następujących komunikatów: [ImportMG]: [Metoda zwróciła błąd [0].]; [ImportSP]: [Metoda zwróciła błąd [0].]; [ImportZK]: [Metoda zwróciła błąd [0].]; [ImportZW]: [Metoda zwróciła błąd [0].];
Powód 1: Użytkownik Symfonii nie ma nadanych wymaganych uprawnień. Rozwiązanie 1: Należy nadać pełne uprawnienia w Administracji użytkownikowi Symfonii, który jest wykorzystywany przez usługę WebAPI.
Powód 2: Użytkownik nie ma dostępu do działów firmy, magazynów i rejestrów pieniężnych. Rozwiązanie 2: Należy nadać dostęp (w systemie Handel) użytkownikowi Symfonii, który jest wykorzystywany przez usługę WebAPI do wszystkich działów firmy, magazynów i rejestrów pieniężnych.
Powód 3: Użytkownik Symfonii nie ma ustawionego domyślnego działu firmy, magazynu i rejestru pieniężnego. Rozwiązanie 3: W systemie Handel należy ustawić użytkownikowi Symfonii, który jest wykorzystywany przez usługę WebAPI domyślny dział firmy, magazyn i rejestr pieniężny poprzez (Ustawienia>Użytkownicy>Użytkownik). Na formatce ustawień należy wybrać odpowiedni dział, magazyn i rejestr pieniężny oraz zapisać ustawienia.
Powód 4: Użytkownik nie ma ustawionego aktywnego działu handlowego i domyślnego magazynu w belce stanu. Rozwiązanie 4: Należy przynajmniej raz zalogować się jako użytkownik Symfonii, który wykorzystywany jest przez usługę WebAPI oraz ustawić na belce stanu aktywny dział handlowy i magazyn. Powód 5; Błędnie utworzony dokument lub błąd rozwiązań dodatkowych AmBasic. Rozwiązanie 5: Należy podjąć próbę utworzenia i wystawienia dokumentu, w aplikacji Handel jako użytkownik Symfonii, który jest wykorzystywany przez usługę WebAPI. |
Nie odnaleziono roku w Symfonia Finanse i Księgowość
Opis problemu 1: Podczas próby dodania dokumentu do bufora, użytkownik otrzymuje komunikat:
{ "Type": 1, }, }
Opis problemu 2: Podczas próby sprawdzenia do jakiego roku fiskalnego należy data, użytkownik otrzymuje komunikat:
{ "Message": "Nie odnaleziono roku dla daty: [2024-01-01]." }
Powód: W Symfonia Finanse i Księgowość założony został nowy rok.
Rozwiązanie: Należy uruchomić ponownie usługę WebAPI. |