Strona startowa

Drukuj

Zarządzanie dostępem i bezpieczeństwem aplikacji Symfonia – VPN

Ograniczenie ruchu do Symfonii ERP w Chmurze

Na żądanie Klienta Symfonia może ograniczyć możliwość połączenia do serwera Symfonii ERP w Chmurze tylko do wybranego adresu IP (centrali oraz/lub oddziałów Klienta). Klient, który chce wprowadzić takie ograniczenie zobowiązany jest do przekazania adresu IP do Symfonii poprzez opiekuna obsługującego oraz aktualizacji tego adresu w sytuacji jego zmiany. Dostęp z urządzeń łączących się z innych adresów IP będzie zablokowany.

 

Wymagania dla modułów dodatkowych Symfonii

Wybrane moduły w ofercie Symonii wymagają dostępu do nich z sieci Internet przez pracowników lub aplikacje Klienta, którzy nie są użytkownikami Symfonii ERP w Chmurze. Należą do nich moduły i dodatki:

Portale Pracownicze (ePracownik oraz R2WWW),

WebAPI Handel, WebAPI Finanse i Księgowość,

Mobilny Magazyn, Mobilny Handel.

 

Ze względów bezpieczeństwa dostęp do tych modułów otwierany jest tylko z wybranych adresów IP, podanych przez Klienta. Oznacza to, że Klient zobowiązany jest do:

przekazania adresu IP, z którego nawiązywane jest połączenie, do Symfonii poprzez opiekuna obsługującego oraz aktualizacji tego adresu w sytuacji jego zmiany. Umożliwi to pracę na ww. modułach z centrali firmy z danym IP

jeżeli wymagany jest dostęp do również spoza firmy (oddziały, pracownicy zdalni, pracownicy terenowi), potrzebna jest organizacja VPN (Virtual Private Network), która zastępuje adres IP połączenia użytkownika (np. domowego lub Internetu Mobilnego) stałym adresem IP centrali firmy, z którego ruch jest dozwolony/otwarty.

 

Organizacja VPN, zarządzanie użytkownikami i dostępem jest po stronie Klienta. Do poprawnej konfiguracji i pracy wymagane jest stałe, publiczne IP centrali, gdzie zorganizowany jest VPN.