Strona startowa

Drukuj

Zarządzanie dostępem i bezpieczeństwem aplikacji Symfonia – VPN

Ograniczenie ruchu do Symfonii ERP w Chmurze

Na żądanie Klienta Symfonia może ograniczyć możliwość połączenia do serwera Symfonii ERP w Chmurze tylko do wybranego adresu IP (centrali oraz/lub oddziałów Klienta). Klient, który chce wprowadzić takie ograniczenie zobowiązany jest do przekazania adresu IP do Symfonii poprzez opiekuna obsługującego oraz aktualizacji tego adresu w sytuacji jego zmiany. Dostęp z urządzeń łączących się z innych adresów IP będzie zablokowany.

 

Wymagania dla modułów dodatkowych Symfonii

Wybrane moduły w ofercie Symonii wymagają dostępu do nich z sieci Internet przez pracowników lub aplikacje Klienta, którzy nie są użytkownikami Symfonii ERP w Chmurze. Należą do nich moduły i dodatki:

WebAPI Handel, WebAPI Finanse i Księgowość,

Mobilny Magazyn.

 

Ze względów bezpieczeństwa dostęp do tych modułów otwierany jest tylko z wybranych adresów IP, podanych przez Klienta. Oznacza to, że Klient zobowiązany jest do:

przekazania adresu IP, z którego nawiązywane jest połączenie, do Symfonii poprzez opiekuna obsługującego oraz aktualizacji tego adresu w sytuacji jego zmiany. Umożliwi to pracę na ww. modułach z centrali firmy z danym IP,

jeżeli wymagany jest dostęp do również spoza firmy (pracownicy terenowi), potrzebna jest organizacja VPN (Virtual Private Network), która zastępuje adres IP połączenia użytkownika (np. domowego lub Internetu Mobilnego) stałym adresem IP centrali firmy, z którego ruch jest dozwolony/otwarty.

 

Portal Pracowniczy (ePracownik), który jest uruchamiany na infrastrukturze Symfonia ERP w Chmurze nie wymaga stosowania VPN, posiada on wbudowany mechanizm podwójnej autoryzacji zabezpieczający dostęp do aplikcji.

 

Aplikacja Mobilny Handel (wraz z WebAPI) instalowana jest na wydzielonej, osobnej maszynie VM do której logują się użytkownicy korzystający z aplikacji mobilnej. Nie wymaga to organizacji VPN po stronie Klienta.