Wybrane funkcjonalności (raporty, przenoszenie danych do Excela, szablony) modułów Symfonia, zainstalowanych na wirtualnych maszynach Symfonii ERP w Chmurze, wymagają posiadania aktywnego pakietu Microsoft Office. Pakiet Microsoft Office nie jest dostarczany w ramach usługi Symfonia ERP w Chmurze i Klient, jeżeli chce w pełni skorzystać z funkcjonalności Symfonii, powinien taką licencję dostarczyć we własnym zakresie. Licencja ta musi posiadać cechę umożliwiającą aktywację na serwerze zdalnym oraz użytkowanie w kilku środowiskach (wirtualnym oraz lokalnie).
Ze wszystkich planów, oferowanych przez Microsoft warunki te spełniają taryfy/plany:
•Microsoft 365 Business Premium,
•Office 365 w planie E3,
•Office 365 w planie E5,
•Microsoft 365 Apps for enterprise (plan posiada ograniczenia).
https://learn.microsoft.com/en-us/deployoffice/overview-shared-computer-activation
Aktywacja takiej licencji odbywa się w procesie uruchomienia środowiska i może być zrealizowana przez użytkownika (wymagane jest zalogowanie na konto Microsoft).
Plany Microsoft Office umożliwiające aktywację na komputerze udostępnionym/zdalnym opisane są w tym miejscu:
https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/enterprise/office365-plans-and-pricing
Funkcja ta ("Włącz aktywację na komputerze udostępnionym") dostępna jest w planie 1, 3 i 4.