Strona startowa

Drukuj

Bezpieczeństwo

Dostęp osób trzecich / poufność danych.

Symfonia dokłada wszelkich starań aby się zabezpieczyć Program przed nieuprawnionym dostępem przez osoby trzecie, który może naruszyć lub zagrozić bezpieczeństwu Programu, a także zawartych w nim poufnych informacji Klienta poprzez stosowanie właściwych zabezpieczeń antywirusowych oraz firewall, w zakresie wynikającym z racjonalnych oczekiwań co do poziomu zagrożeń, na które Program może być narażony.

 

Szyfrowanie danych

Połączenie pomiędzy Klientem a serwerem Symfonii jest szyfrowane 256 bitowym algorytmem z zabezpieczone certyfikatem SSL. Dodatkowo dane utrzymywane na dyskach w stanie spoczynku (at-rest) są szyfrowane algorytmem przynajmniej AES-256.

 

Rozwój Programu, testy bezpieczeństwa, podatności.

W okresie korzystania z Programu Symfonia:

a)regularnie prowadzi testy bezpieczeństwa swoich produktów,

b)w sposób ciągły zarządza zidentyfikowanymi podatnościami,

c)na bieżąco uaktualnia, rozwija i poprawia ten Program przez instalowanie odpowiednich Update’ów i Upgrade’ów, mających w szczególności na celu zapewnienie bezpieczeństwa korzystania przez Klienta z Programu.

 

Kopie zapasowe i usuwanie danych

W celu zabezpieczenia informacji Klienta zgromadzonych w Programie, Symfonia wykonuje backup tego Programu oraz zgromadzonych za jego pomocą Danych Klienta (z wyłączeniem wersji demo). Standardowo backup danych Klienta wykonywany jest raz na dobę o przechowywany przez okres 30 dni, po czym jest trwale usuwany, chyba że warunki umowy mówią inaczej. Na pisemne żądanie Klienta i za dodatkową opłatą istnieje możliwość ustalenia indywidualnej polityki tworzenia kopii bezpieczeństwa wraz z retencją danych dla Klienta. Symfonia nie ponosi odpowiedzialności za usunięcie Danych Klienta po w/w okresie.

 

Dostęp do danych

W celu kontroli dostępu do danych Klienta w tym danych osobowych Symfonia wykorzystuje zasadę minimalnego uprzywilejowania. Zarządzanie dostępami oparte jest o profile dostępowe, a dostęp do danych nadawany jest na podstawie wniosków i na pisemną prośbę Klienta oraz ma charakter tymczasowy. Proces ten podlega kontroli ze strony kierownictwa.

 

Miejsca przechowywania danych.

Dane Klienta przechowywane są wyłącznie w centrach przetwarzania danych zlokalizowanych na obszarze EOG. Serwerownie należą do jednych z najbardziej zaawansowanych centrów przetwarzania danych w Europie, są certyfikowane w zakresie ISO 27001 i ISO 9001.

Dane Klienta są utrzymywane w dedykowanym miejscu na macierzy dyskowej z zachowaniem separacji logicznej danych.

 

Współpraca z dostawcami

Symfonia podejmując współpracę z dostawcami usług krytycznych stara się korzystać z dostawców posiadających przynajmniej jeden z certyfikatów w zakresie standardów ISO 27001, ISO 27017, ISO 27018, ISO 22301 – międzynarodowych norm standaryzujących bezpieczeństwo informacji, potwierdzające jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług.

 

Powiadomienie o Incydencie bezpieczeństwa

Jeżeli Symfonia uzyska informacje o naruszeniu zabezpieczeń prowadzącym do niezgodnego z prawem wykorzystania, zniszczenia, utraty lub ujawnienia danych Klienta przetwarzanych z wykorzystaniem dostarczanych usług wówczas:

a)bezzwłocznie poinformuje Klienta o Incydencie bezpieczeństwa,

b)zbada zaistniały incydent oraz przekaże Klientowi szczegółowe informacje na jego temat,

c)podejmie odpowiednie działania w celu ograniczenia skutków i zminimalizowania ewentualnych szkód wynikających z incydentu oraz podejmie działania, których celem będzie ograniczenie wystąpienia podobnych incydentów w przyszłości.

Kontakt z Klientem nastąpi z wykorzystaniem danych kontaktowych będących w posiadaniu Symfonii w sposób wybrany przez Symfonię. Klient odpowiedzialny jest za aktualność i dokładność danych kontaktowych.

 

Obowiązki Klienta

Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za ustalenie w niezależny sposób, czy środki techniczne i organizacyjne dotyczące Produktów i Usług spełniają wymagania.

Klienta, w tym pozwalają wykonać obowiązki w zakresie bezpieczeństwa na mocy właściwych Wymogów dotyczących bezpieczeństwa informacji.

Klient powinien traktować hasła i inne kody dostępu w sposób poufny i niezwłocznie zastąpić hasła dostarczone mu przez Symfonię lub innego administratora systemu własnymi hasłami, które powinny być bezpieczne, tzn. niełatwe do odgadnięcia, obliczenia lub określenia. Zaleca się aby hasła składały się z przynajmniej z 12 znaków (małe, duże listery, cyfry i znaki specjalne).

Klient podejmie niezbędne środki ostrożności, aby uniemożliwić korzystanie z usług przez osoby nieuprawnione korzystające z jego haseł lub kodów dostępu lub infrastruktury, w szczególności poprzez regularną zmianę haseł oraz wszelkich innych kodów dostępu oraz zabezpieczenie ich przed dostępem osób nieuprawnionych.

Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Symfonii w przypadku podejrzenia lub zaistnienia Incydentu bezpieczeństwa, że hasła lub inne kody dostępu mogły zostać ujawnione osobom nieuprawnionym lub że osoby nieuprawnione mogą w inny sposób uzyskać dostęp do systemów Symfonii za pośrednictwem jego infrastruktury.

Klient powinien stosować się do odpowiednich technicznych i organizacyjnych norm bezpieczeństwa i zapewnić, aby z jego systemów do systemów Symfonii nie przedostały się jakiekolwiek złośliwe oprogramowanie.

Obowiązkiem Klienta jest również kontrola prawidłowego korzystania z Usług przez jego personel i zobowiązanie ich do działania zgodnego z Umową oraz niewykorzystywanie Oprogramowania ani jakichkolwiek jego elementów do dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

Szczegółowe warunki bezpieczeństwa. Dodatkowe szczegółowe standardy techniczne i środki bezpieczeństwa stosowane przez Symfonię mogą zostać określone w Dokumentacji. Klient zobowiązuje się do zapoznania się ze standardami i środkami bezpieczeństwa wymienionymi w Dokumentacji i stosowania się do tych warunków.

 

Wstrzymanie świadczenia usług.

Symfonia ma prawo do wstrzymania świadczenia usług objętych Umową i zablokowania dostępu Klienta ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli istnieją uzasadnione podejrzenia, że urządzenia Klienta lub sposób wykorzystania Oprogramowania spowoduje lub może spowodować szkody dla Symfonii lub osób trzecich. Dotyczy to w szczególności ryzyka rozprzestrzeniania się złośliwego oprogramowania lub innych zagrożeń dla bezpieczeństwa systemów, urządzeń i danych Symfonii lub jej klientów lub przeciążenia sieci z powodu korzystania z niej niezgodnie z Umową. To samo dotyczy sytuacji, gdy istnieją uzasadnione podstawy, aby podejrzewać, że Oprogramowanie jest wykorzystywane nielegalnie lub z naruszeniem Umowy przez Klienta lub osobę trzecią, która używa haseł Klienta lub jego infrastruktury. W przypadku wstrzymania świadczenia usług zgodnie z niniejszym punktem, obowiązek zapłaty po stronie Klienta pozostaje bez zmian.