Po utworzeniu organizacji w serwisie administracyjnym chmury Symfonii należy następnie dodać obsługiwane w jej ramach firmy.
Domyślnie przy zakładaniu organizacji w serwisie tworzona jest firma z takimi samymi danymi jak organizacja i nie ma potrzeby samodzielnego jej dodania.
Dodawanie firmy w administracji chmury Symfonii
1.Przełącz się do widoku Administracja i kliknij Firmy.
2.Kliknij przycisk Dodaj firmę.
3.Wypełnij samodzielnie dane tworzonej firmy lub wprowadź tylko numer NIP i kliknij Pobierz dane z GUS aby automatycznie uzupełnić dane firmy na podstawie informacji z Głównego Urzędu Statystycznego.
Nie włączaj parametru Firma DEMO KSeF Ministerstwa Finansów. Ustawienie to jest związane ze współpracą z serwisem Symfonia KSeF a zaznaczenie go będzie skutkowało wysyłką dokumentów na serwer demonstracyjny KSeF (na który wysyłka dokumentów nie niesie ze sobą skutków prawnych). Ustawienia parametru nie można później zmienić.
Połączenie z serwerem produkcyjnym (nie demo) Krajowego Systemu e-Faktur oznacza że faktury będą wprowadzane do obiegu prawnego.
4.Zakończ dodawanie firmy przyciskiem Zapisz.
W niektórych przypadkach utworzenie nowej firmy może wymagać weryfikacji jej danych przez BOK Symfonii (nie dłużej niż 48 godzin).