W oknie Operacje (Ctrl+3) widoczne są wyniki wszystkich operacji przeprowadzonych kolejno w systemie. W lewej części okna widoczna jest lista przeprowadzonych operacji. Zobrazowana jest jako struktura drzewiasta, na której pojedyncze operacje zgromadzone są w katalogach miesięcy. Symbol obok daty przeprowadzenia operacji oznacza, że operacja ta została zatwierdzona. Na górze lewej części okna znajdują się przyciski poleceń:
– zatwierdza wybraną operację oraz wszystkich poprzednich. Po wybraniu tego przycisku pojawia się okno komunikatu z pytaniem o potwierdzenie chęci zatwierdzenia operacji. Jeżeli operacja jest zatwierdzona to obok jej symbolu graficznego pojawia się dodatkowa ikona .
Zatwierdzenia operacji nie można usunąć.
– anuluje (wycofuje) wybraną operację. Po wybraniu tego przycisku pojawia się okno komunikatu z pytaniem o potwierdzenie chęci anulowania operacji.
Anulować można jedynie ostatnią chronologicznie operację. W celu wycofania innej niezatwierdzonej operacji należy wcześniej anulować kolejno poprzednie.
– otwiera okno dialogu Rodzaj dokumentów konfigurujące i uruchamiające eksport do modułu finansowo-księgowego wybranego dokumentu (lub grupy dokumentów, gdy wybrany został miesiąc) opisujących wybrane operacje.
– otwiera okno wyszukiwania operacji po typie i numerze dokumentu.
– drukuje dokument opisujący wybraną operację.
– otwiera okno Raporty umożliwiające wybór i wykonanie raportu.
Wymiarowania amortyzacji
Dla operacji amortyzacji dostępny jest przycisk otwierający okno edycji wymiarów analitycznych.
Zmiana numeru dokumentu operacji
Niektóre operacje mogą być potwierdzane odpowiednim dokumentem. Numer dokumentu jest nadawany automatycznie podczas wykonywania operacji. W celu zmiany tego numeru należy prawym przyciskiem myszy rozwinąć dla tej operacji menu kontekstowe i wybrać z niego polecenie Dokument operacji. Spowoduje to wyświetlenie dialogu Dokument operacji, w którym można przeprowadzić zmiany. Dla operacji wykonywanych na wielu środkach takich jak Zatwierdzenie przyjęcia do użytkowania, dla każdego ze środków tworzony jest oddzielny dokument. W tym przypadku należy wybrać odpowiedni dokument do zmiany numeru z tabeli w prawej części okna.
Zmiana numeru może spowodować zakłócenie ciągłości numeracji określonego typu operacji, dlatego należy zachować szczególną ostrożność podczas przeprowadzania tej operacji.
Po wybraniu na drzewku katalogów pojedynczej operacji w prawej części okna widoczny jest panel z jej opisem.
Dostępne są opisy następujących operacji:
•Zatwierdzenie przyjęcia do użytkowania
•Oddzielenie amortyzacji podatkowej
•Wyznaczenie planu amortyzacji
•Skierowanie środka do amortyzacji
•Usunięcie ograniczeń podatkowych
•Zmiana kwoty niestanowiącej KUP
•Amortyzacja środka poza koszty
•Wliczenie amortyzacji w koszty
•Inwentaryzacja środka trwałego
•Zmiana kwoty niestanowiącej KUP
•Zmiana ustawień środka w centrum kosztów