Zmiany w wersjach > Zmiany w 2021 |
Eksporter – nowe funkcje: Dodano możliwość wygenerowania dodatkowego rejestru VAT – przeciwstawnego Dla typu dokumentu księgowego wprowadzono obsługę dwóch rejestrów VAT: rejestr podstawowy oraz rejestr przeciwstawny (dokumenty wewnątrzwspólnotowe).
Zmodyfikowano generowanie rejestrów VAT na zakładce Księgowe. Dodano możliwość wygenerowania dodatkowego (przeciwstawnego) rejestru VAT, dla rejestrów VAT wskazanych: 1.W tabeli rozpisu na stawki VAT. Wtedy podstawowym rejestrem jest rejestr główny, a przeciwstawnymi dodatkowe rejestry wskazane na liście wielokrotnego wyboru. Aby wyświetlić kolumnę rejestrów VAT w tabeli rozpisu na stawki VAT należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na nagłówek tabeli i zaznaczyć wyświetlanie kolumny „Rejestr VAT”.
2.Jako rejestr przeciwstawny dla rejestru głównego w konfiguracji typu dokumentu księgowego. Przypadek B. ma zastosowanie, gdy nie jest zastosowany przypadek A.
W przypadku wskazania rejestru VAT na pozycji kosztowej, nie ma możliwości wygenerowania. przeciwstawnego rejestru VAT.
Dane księgowe wygenerowane dla dwóch rejestrów VAT prezentują się w sposób następujący:
Dodano szablony definicji generowania zapisów księgowych dla dokumentów typu IU, WNT, oraz WDT.
Aby je zainstalować, należy kliknąć przycisk instaluj na zakładce Szablony Księgowań w konfiguracji Eksportera.
Dodano tokeny definicji zapisów dla pozycji kosztowych dotyczących użytkowników dodających koszty Funkcja pozwala wykorzystać imię i nazwisko użytkownika dodającego pozycję kosztową do dodania konta analitycznego na zapisie lub w wymiarach.
Nowe tokeny dla kosztów: •{user.cost.firname.lasname} – imię i nazwisko użytkownika •{user.cost.lasname.firname} – nazwisko i imię użytkownika
Zastosowanie tokena w definicji szablonu księgowania oraz na wymiarze może prezentować się w wygenerowanych danych księgowych w następujący sposób:
Po wykonaniu eksportu dane w pliku v3 będą prezentować się w sposób następujący: ZAPIS { strona=WN konto=401-Administrator Biznesowy Pozycja=0 IdDlaRozliczen=1 ZapisRownolegly=6 kwota=553.32 opis=Faktura zakupu NumerDok=eIC1/2020/423346wefrfvd wkwota=128.70 waluta=EUR kurs=4.2993 WYMIAR { kwota=553.32 wymiar01=Administrator Biznesowy }
Adekwatnie wprowadzono także nowe tokeny dla przychodów: •{user.income.firname.lasname} – imię i nazwisko użytkownika •{user.income.lasname.firname} – nazwisko i imię użytkownika
Płatności – nowe funkcje: Dodano filtr jednokrotnego wyboru Stanu zobowiązania i Kategorii płatności
Ustalenie słowników Stanu zobowiązani i kategorii płatności następuje w Ustawieniach Aplikacji Płatności w zakładce Słowniki.
Dodanie prefiksu dla identyfikatora przelewu <InstrId>. Modyfikacja generowanego numeru danej transakcji dla przelewów SEPA XML Dotyczy banków: ING oraz mBank w celu uniknięcia duplikatów w przypadku korzystania z kilku systemów. Numer ma postać R.21.1234, gdzie R -Ready_™, 21 - dwie ostatnie cyfry roku, 1234 identyfikator wpisu płatności w rejestrze.
Usunięcie trybów działania aplikacji – prosty i zaawansowany Usunięto możliwość wyboru trybu działania aplikacji – prosty i zaawansowany. Możliwość konfiguracji dostępu do akceptacji płatności oraz zakładki Kaucje przestała być uzależniona od wyboru trybu działania. Każde z nich posiada własne przełączniki uruchomiające te funkcjonalności.
Dodano możliwość ustawienia terminu realizacji płatności dla utworzonych płatności Dodano okno ustawiania terminu realizacji płatności. Płatności przygotowane do eksportu można zaznaczyć na liście i zbiorczo zmodyfikować im termin realizacji płatności.
Dodano zakładkę Wszystkie Dodano zakładkę Wszystkie do modułu Płatności. Zakładka służy wyłącznie do przeglądania płatności, do których dany użytkownik posiada uprawnienie.
Dodano automatyczne oznaczanie płatności Delegacji i Faktur odpowiednią kategorią płatności Dodanie automatycznego oznaczania płatności pochodzących z Delegacji i Faktur zakupu kategorią płatności. Wymaganiem jest to, że muszą w słowniku istnieć kategorie o odpowiednich symbolach: Dla delegacji: PAYCAT.DELEGATION Dla faktur: PAYCAT.INVOICE lub PAYCAT.VATNOTE
Dodano komunikat informujący o tym w jakiej zakładce znajduje się płatność po jej utworzeniu Na zapisie tworzenia płatności pojawia się informacja, gdzie można ją odnaleźć.
Dodano zakładkę Wyeksportowane Dodano zakładkę WYEKSPORTOWANE - która zawiera informacje o płatnościach wyeksportowanych w ramach danej paczki eksportu.
Dodano szablon eksportu przelewów „Santander Internet” Przygotowano szablon eksportu do banku Santander o nazwie „Santander Internet” w formacie txt. Szablon przeznaczony jest do eksportu płatności krajowych (w tym z płatnością podzieloną).
Dodano filtr MPP
Dodano szablon eksportu przelewów Banku Spółdzielczego Dodano schemat eksportu płatności kompatybilnego ze schematem Banku Spółdzielczego o nazwie „Assecco EBP”. Szablon obsługuje eksport przelewów krajowych (w tym z MPP) w formacie Elixir PLI.
Dodanie przycisku „Usuń wymaganie potwierdzenia” oraz „Wymaganie potwierdzenia” Na zakładce Dokumenty Płatności, W przygotowaniu, Zablokowane, do Akceptacji, Do eksportu w rozwijanym menu dodano opcję „Usuń wymaganie potwierdzenia” oraz „Wymaganie potwierdzenia”. Dotyczy do załączenia potwierdzenia wykonania płatności.
Dodano szablon eksportu przelewów „iBiznes 24” w banku Santander Dodanie formatu eksportu dla przelewów krajowych, zagranicznych oraz SEPA UZN dla banku Santander (usługa iBines24).
Eksporter – usprawnienia: Dodano szablony definicji generowania zapisów księgowych dla dokumentów typu IU, WNT, oraz WDT Aby je zainstalować, należy kliknąć przycisk „Instaluj” na zakładce Szablony Księgowań w konfiguracji Eksportera w Ustawieniach aplikacji.
Dodano generowanie znaczników na podstawie podziału VAT Dodano generowanie znaczników na podstawie podziału VAT. Rejestry KUP mają znacznik V, natomiast rejestry NKUP posiadają znacznik zgodny z symbolem podziału VAT - np. D, N, 20, 75. Informacja nie podlega eksportowi do systemu finansowo - księgowego.
Dodano zmianę przycisku pobierania pliku eksportu Dodano zmianę przycisku pobierania pliku eksportu. Po pierwszym kliknięciu przycisk jest zmieniany na przycisk bez możliwości kolejnego kliknięcia i ponownego pobrania pliku. Dodatkowo zmienia się opis na przycisku informując o tym, że plik został pobrany.
Modyfikacja wizualizacji zakładki księgowe na dokumencie faktury
Oprócz modyfikacji wyglądu przycisków dodano dodatkowe: •Historia – Wyświetla okno historii generowania zapisów księgowych. Historia będzie odnotowywana dla nowych faktur oraz wyświetla informacje od momentu wygenerowania danych księgowych. Historia zwiera dwie pozycje. Informacje o generowaniu danych oraz o ostatniej zmianie. Wcześniejsze operacje nie kumulują się w historii. Wyczyszczenie danych księgowych czyści historię.
•Edytuj – kliknięcie przycisku Edytuj uruchamia tryb edycji rejestrów VAT. Pozwala to na: •dodanie dodatkowego rejestru VAT
•ręczne dodanie dodatkowego zapisu do Rejestru VAT
•wykonanie edycji zapisu rejestru VAT
•wygenerowanie rejestru przeciwstawnego
Zmodyfikowane ręcznie rejestry są oznaczone literą R: Po zakończeniu edycji należy skorzystać z przycisku Zakończ:
Ponowne wygenerowanie danych księgowych z zastosowaniem szablonów księgowań nadpisze wszystkie zmiany wykonane ręcznie, nie będzie możliwości ich odzyskania. Zmodyfikowane ręcznie dane księgowe podlegają eksportowi.
Dodano możliwość dodawania / edycji na rejestrze VAT oznaczenia rodzaju zakupu Rodzaj zakupu VAT jest eksportowany do systemu Symfonia FK: •A – VAT związany ze sprzedażą opodatkowaną, •B – VAT związany ze sprzedażą zwolnioną, •C – VAT związany ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną, •D – VAT związany ze sprzedażą nieopodatkowaną.
Zmiana wyglądu ustawień Eksportera Zmieniono wygląd ustawień Eksportera w Ustawieniach aplikacji.
KONFIGURACJA zawiera tylko elementy konfiguracyjne samego eksportu takie jak wybór systemu, formatu wymiany danych, import modelu księgowego, konfigurację danych księgowych i stylu ich generowania. Usunięto z tej zakładki słowniki, które przeniesiono do osobnej zakładki SŁOWNIKI.
Usunięto zakładkę TOKENY DEFINICJI. Tokeny mogą być tworzone tylko po stronie producenta systemu i udostępniane do wykorzystania podczas tworzenia definicji zapisu w szablonie generowania danych księgowych.
Płatności – usprawnienia: Zmiana ustawień aplikacji Płatności Zmodyfikowano Ustawienia aplikacji. Wcześniej widoczne zakładki „Kody krajów” oraz „Kategorie płatności” zostały włączone do nowej zakładki „Słowniki”.
Dodano nową zakładkę „Mapowanie kont bankowych”, która wcześniej była elementem zakładki „Konfiguracja”.
W zakładce „Konfiguracja” znajduje się kilka sekcji: •Konfiguracja dostępu – zawiera grupy nadające uprawnienia do aplikacji. Pozostały trzy grupy uprawnień: •Dostęp do aplikacji – pozwala na dostęp do samej aplikacji Płatności (widoczność modułu na liście aplikacji). Dodatkowo mamy dostęp do zakładek "Dokumenty płatności" oraz "Faktury zakupu". Widoczność tych zakładek w module Płatności może być sterowana (w dalszej części konfiguracji). •Zarządzanie – dla płatności - definiuje dostęp do zakładek z "PŁATNOSCI". W zakładkach tych następują operacje na płatnościach. Dodatkowo dodanie użytkowników do tej grupy pozwoli na dostęp do zakładki "Delegacje" (w przypadku, gdy zainstalowana jest aplikacja "Delegacje"). •Zakładka KONTA BANKOWE – pozwala na dostęp do dodatkowego modułu, w którym można zarządzać kontami bankowymi kontrahentów, w tym zatwierdzać je. Z tego powodu dostęp tej zakładki powinien być ograniczony do minimalnej ilości użytkowników.
Jednocześnie wycofano wcześniej występujące grupy: •PŁATNOŚCI - Zakładka KAUCJE •PŁATNOŚCI - Zakładka DELEGACJE •PŁATNOŚCI - Zakładka DOKUMENTY PŁATNOŚCI •PŁATNOŚCI - Zakładka FAKTURY ZAKUPU •PŁATNOŚCI - Zakładka W PRZYGOTOWANIU
Widoczność zakładek sterowana jest odpowiednimi ustawieniami globalnymi w sekcji „Widoczność zakładek”. Jeśli na tenancie klienta w wycofanych grupach znajdował się jakikolwiek użytkownik to ustawienie w sekcji „Widoczność zakładek” zostanie automatycznie uruchomione, w przeciwnym wypadku Ustawienie będzie miało formę wyłączoną.
•Widoczność zakładek – pozwala na włączenie widoczności zakładki w aplikacji Płatności dla osób z dostępem do aplikacji. W zakładkach będą widoczne tylko dokumenty, do których użytkownik posiada uprawnienie. •Akceptacja płatności – Funkcjonalność Akceptacji płatności do eksportu do Banku jest realizowana w zakładce DO AKCEPTACJI. Pozwala ona na przekazanie przez uprawnione osoby gotowych i zaakceptowanych Płatności do eksportu. Dzięki temu istnieje możliwość decydowania, które płatności mają być eksportowane do banku, a które muszą być wstrzymane. Uwaga! funkcjonalności tej nie należy mylić z procesem akceptacji płatności na poziomie procesu faktury zakupu, dokumentu płatności czy też delegacji. Uwaga! przejście w tryb BEZ AKCEPTACJI PŁATNOŚCI powoduje usunięcie wszystkich osób uprawnionych w grupie "PŁATNOŚCI - Osoby uprawnione do akceptacji płatności". •Grupa „PŁATNOŚCI - Osoby uprawnione do akceptacji płatności” – Grupa pracowników, która ma uprawnienie do akceptacji płatności. Pracownicy Ci realizują zadanie wskazania płatności (wypełnionych i zaakceptowanych), które mają być eksportowane do banku. Po przypisaniu osób do grupy, należy przelogować się, aby w aplikacji Płatności pojawiła się zakładka "DO AKCEPTACJI". •Pozostałe ustawienia – zawiera dodatkowe ustawienia aplikacji.
Dodanie komunikatu o wyłączonej weryfikacji podatnika z białą listą podczas eksportu płatności Eksport płatności będzie wyświetlał komunikat o wyłączonej weryfikacji podatnika z białą listą, jeśli ta weryfikacja została wyłączona w aplikacji Faktury Zakupu.
Dodano menu kontaktowe w zakładkach aplikacji Menu zawiera funkcje, które są adekwatne do zakładki, w której znajduje się użytkownik.
Rozbicie zakładki Faktury zakupu na dwie zakładki: Do zapłaty oraz Oczekujące Do zapłaty - faktury oznaczone do zapłaty. Oczekujące - faktury w obiegu, które nie zostały oznaczone do zapłaty.
Usunięto z zakładki Do zapłaty filtr Oznaczona do płatności. Dodano do zakładki Oczekujące przycisk Oznacz do płatności. Akcja ta jest dostępna również z poziomu menu kontekstowego na liście w tej zakładce.
Zmiany na Fakturze Zakupu na zakładce Powiązania wynikające z powyższych zmian:
Przed oznaczeniem do płatności:
Po oznaczeniu do płatności:
Przycisk utwórz jest ukryty, gdy dokument nie jest oznaczony do płatności. Przycisk odznaczani faktury do płatności jest widoczny zamiast przycisku Utwórz, w przypadku, gdy faktura nie jest oznaczona do płatności, natomiast pojawia się pod listą płatności, gdy jest oznaczona do płatności. Jedynym wyjątkiem, kiedy przycisk ten nie będzie widoczny, to stan, gdy dla dokumentu faktury jest wygenerowana minimum jedna płatność.
Po utworzeniu płatności:
Widoczność sekcji płatności na powiązaniu na fakturze zakupu, gdy płatność została wykonana gotówką
Dodano zmianę przycisku pobierania pliku eksportu Dodano zmianę przycisku pobierania pliku eksportu. Po pierwszym kliknięciu przycisk jest zmieniany na przycisk bez możliwości kolejnego kliknięcia i ponownego pobrania pliku. Dodatkowo zmienia się opis na przycisku informując o tym, że plik został pobrany.
Modyfikacja obsługi szablonów eksportu do banku Modyfikacja obsługi szablonów eksportu do banku. Przeniesiono dane szablonów z tabeli słownikowej szablonów do klas szablonów. Dodano okna definiowania formatów eksportu per typ transakcji (dodatkowy przycisk obok wybranego szablonu na mapie szablonów).
Zmiany są spowodowane koniecznością udostępnienia konfigurowania formatów eksportu per typ transakcji. Przykładem jest bank Santander, dla którego w przypadku przelewów krajowych są trzy możliwości formatów eksportu: iBiznes Elixir, UNZ oraz format Internet.
Eksporter – rejestr poprawek:
Płatności – rejestr poprawek:
|
Core systemu – nowe funkcje: Wyświetlenie listy kontrahentów podrzędnych Wprowadzono możliwość wyświetlenia listy kontrahentów podrzędnych. Jeśli na kontrahencie określono klienta nadrzędnego to przechodząc na jego kartotekę, a następnie klikając w ikonę drzewka przy polu Klient nadrzędny wyświetlimy listę powiązanych klientów.
Możliwość konfiguracji jednej współdzielonej skrzynki e-mail w pakiecie Mini oraz Basic Administrator biznesowy otrzymuje uprawnienie do Poczty, w której może skonfigurować jedną skrzynkę e-mail, która staje się kontem współdzielonym. Skrzynka pocztowa współdzielona posłuży do rejestracji faktur elektronicznych, które trafiają na adresy ogólne firmy np. [email protected] i będzie mogła być obsługiwana przez kilku użytkowników jednocześnie.
Po skonfigurowaniu skrzynki administrator powinien przejść do zakładki Uprawnieni i wprowadzić osoby uprawnione do korzystania z tej współdzielonej skrzynki e-mail. Następnie określa zakres uprawnień każdej z osób do tej skrzynki wybierając z zakresu uprawnień: czytanie, zapisywanie, usuwanie, wysyłanie, zarządzanie kontem.
Odczytywanie SWIFT na fakturze przez OCR
Core systemu – usprawnienia: Ułatwienie konfiguracji kont pocztowych w aplikacji Poczta Na liście skrzynek dodano przycisk Konfiguracja, aby ułatwić przejście do okna konfiguracji kont pocztowych.
Wyróżnienie przycisku dodawania komentarza Dodano wyróżnienie na niebiesko przycisku Dodaj komentarz, gdy treść pola komentarza jest uzupełniona.
Zmiana wyglądu okna kreatora dodawania użytkownika
Zmiana wyglądu okna edycji użytkownika
Możliwość wprowadzenia kwoty ujemnej w polu wartość VAT na pozycji kosztowej
Dodanie możliwości skonfigurowania pola DW na kategorii dokumentu z wielokrotnym wyborem Dodano pole Domyślnie DW (kopia), w którym można wybrać wiele stanowisk i działów, do których chcemy domyślnie przekierowywać dokument wybranego typu.
Faktury zakupu – nowe funkcje: Dodanie weryfikacji uzupełnienia 100% kosztów na etapie akceptacji Dodano zmianę, która będzie dodatkowo weryfikować na etapie akceptacji, czy koszty są w całości rozpisane, aby uniknąć sytuacji, w której osoba merytoryczna zmienia kwoty na nagłówku faktury po rozpisaniu kosztów faktury.
Aby włączyć weryfikację należy skorzystać z nowego ustawienia Faktur Zakupu:
Zablokowanie możliwości usunięcia faktury po zakończeniu obiegu lub eksporcie Dodano blokadę usuwania faktur, których obieg został zakończony lub zostały one wyeksportowane.
W przypadku, gdy chcemy usunąć fakturę, której obieg się zakończył pojawia się następujący komunikat:
Usunięcie faktury będzie możliwe po ponownym otwarciu faktury, jest to możliwe w sposób pokazany na poniższym screenie:
W przypadku, gdy chcemy usunąć fakturę, która została wyeksportowana pojawi się poniższy komunikat:
Usunięcie faktury będzie możliwe po odznaczeniu faktury jako wyeksportowanej. Można to zrobić klikając prawym przyciskiem na fakturę na liście faktur i wybierając „Odznacz ERP”.
OLAP - dodano filtr - rok i miesiąc daty wpływu
Automatyzacja dekretacji dokumentów – automatyczne generowanie księgowań Wprowadzono ustawienie możliwe do włączenia w ustawieniach aplikacji, które automatycznie wygeneruje dane księgowe po przejściu dokumentu na ten etap:
Anonimizacja danych w dzienniku dla faktur poufnych Wprowadzono możliwość anonimizacji danych o fakturze poufnej w dzienniku, tak aby osoba uprawniona do dziennika nie miała możliwości zweryfikowania wystawcy faktury oraz jej wartości. Za tę funkcję odpowiada ustawienie w Fakturach Zakupu zaprezentowane na poniższym screenie. Wymagane jest także wprowadzenie mapy dzienników.
Mapa dzienników powinna posiadać oznaczenie Faktury poufne.
Prezentowane dane w dzienniku będą ograniczone tzn. nie będą na liście uzupełnione takie pola jak: wystawca, nr faktury oraz kwota. W opisie pojawi się tekst Faktura zanonimizowana.
Możliwość edycji głównego procesu obiegu faktury Wprowadzono możliwość edycji procesu głównego, aby ograniczyć sytuacje w których proces ten nie jest wykorzystywany a tworzone są procesy dodatkowe. Wcześniej można było wybrać jako pro0ces główny tylko jeden z predefiniowanych procesów obiegu, a po zmianie można go kształtować tak jak dodatkowe procesy.
Dodanie grupowania faktur w akceptacji według jednostek rozliczeniowych Dodano możliwość grupowania faktur w zakładce „Moje – do akceptacji” według jednostek rozliczeniowych.
Widoczność pola „do” na plakietce akceptacji w przypadku stosowania wielofirmowości Dodano pole Do, aby na plakietce akceptacji na pulpicie akceptant mógł zweryfikować kto jest odbiorcą faktury w przypadku wielofirmowości.
Historia weryfikacji VAT dostępna pod prawym przyciskiem myszki na liście faktur Dodano możliwość wyświetlania „Białej listy VAT” klikając prawym przyciskiem myszki na fakturę na liście dokumentów w aplikacji faktury zakupu. Funkcja dostępna w zakładkach: W obiegu, Zakończone, Wszystkie.
Dodanie prawa do edycji kosztów dla osób, które mają prawo do edycji nagłówka faktury Zmiana polega na uszczelnieniu metody i zachowanie zgodne z możliwością zmiany szczegółów faktury. Jeśli użytkownik ma możliwość zmiany nagłówka faktury na zakładce „Szczegóły” to użytkownik może również zmodyfikować pozycje kosztową.
Dodanie na plakietce akceptacji informacji o powiązaniu z wnioskiem i umową Na plakietce akceptacji dodano wyświetlanie powiązanego dokumentu umowy oraz wniosku zakupowego.
Obsługa noty korygującej Nota korygująca jest dokumentem wystawianym przez nabywcę, nie zaś przez dostawcę towaru, czy wykonawcę usługi. Za jej pomocą można skorygować fakturę zawierającą błędne informacje, związane zwłaszcza z danymi nabywcy.
W celu wystawienia noty korygującej w Symfonia Obieg Dokumentów należy otworzyć fakturę i z menu wybrać Nota korygująca lub na liście faktur kliknąć prawym klawiszem myszy na fakturę i z menu podręcznego wybrać Nota korygująca.
Menu dokumentu:
Menu kontekstowe:
Dokument zostanie utworzony i otwarty. Następnie należy uzupełnić treść noty: NIEPOPRAWNA TREŚĆ, czyli tę, która błędnie znalazła się na fakturze i POPRAWNA TREŚĆ.
W kolejnym kroku należy wygenerować plik PDF, który zostanie załączony do dokumentu. Tak przygotowaną notę można wysłać w wiadomości e-mail do Sprzedawcy.
Dodanie do historii dokumentu informacji o przekazaniu do innej osoby merytorycznej Wybór innego merytorysty jest odnotowywany na zakładce Dokument oraz na wydruku historii dekretacji dokumentu.
Eksporter – nowe funkcje: Eksport delegacji do Symfonii Dodano możliwość eksportowania delegacji do Symfonii. Aby poprawnie wyeksportować delegację należy zapewnić odpowiednią konfigurację: a.Zapewnienie występowania dedykowanego typu dokumentu księgowego dla Delegacji w SOD oraz w Symfonii. Należy pamiętać, aby pole Typ dokumentu zostało ustawione jako Delegacja.
b.Dodanie szablonu księgowania delegacji. Nie istnieje predefiniowany szablon generowania danych księgowych do delegacji, szablon taki należy stworzyć ręcznie. Podstawowy szablon księgowania prezentowany jest poniżej. Dla wygody można także utworzyć mapowanie szablonu z typem dokumentu księgowego.
Strona Winien – WN
Strona Ma – MA
a.Wprowadzić konfigurację danych księgowych dla Delegacji w Ustawieniach Aplikacji > Eksporter > Konfiguracja > Księgowe > Konfiguracja danych księgowych > Delegacje.
Należy wskazać z listy utworzony szablon generowania danych księgowych, a następnie uzupełnić prefiks konta rozliczeniowego pracownika.
b.Wprowadzić konfigurację Kategorii Delegacji w Ustawieniach Aplikacji -> Eksporter -> Kategorie Delegacji uzupełniając rodzaj kosztu z planu kont wspólnie dla wszystkich kategorii dokumentów na delegacji lub pojedynczo różne dla poszczególnych kategorii dokumentów.
Aby wprowadzić wspólny rodzaj kosztu dla wszystkich kategorii dokumentów należy wybrać Edytuj wszystkie.
Aby wprowadzić indywidualny rodzaj kosztu z planu kont pojedynczo dla każdej z kategorii dokumentów należy wybrać Edytuj przy wybranej kategorii.
Jeśli nie odnajdujemy właściwego rodzaju kosztu należy go dodać do systemu lub zaktualizować model księgowy poprzez ponowny jego import.
Tak skonfigurowany eksport delegacji pozwoli na wybór typu dokumentu księgowego na dokumencie Delegacji w zakładce Rachunki.
Następnie na zakładce Księgowe na dokumencie delegacji generujemy dane księgowe z zastosowaniem przygotowanego wcześniej szablonu księgowania.
Eksport delegacji można wykonać w aplikacji Delegacje z zakładki Wszystkie. Do włączenia jest także kolumna ERP, która pozwoli na weryfikację czy Delegacja została wyeksportowana oraz dodany został także filtr ERP pozwalający na wyfiltrowanie wyeksportowanych delegacji.
Delegacje – nowe funkcje: Eksport delegacji do symfonii Opisano w sekcji Eksporter.
Umożliwienie kopiowania ewidencji przejazdów podczas kopiowania delegacji Jeśli delegacja, która zawierała przejazd samochodem prywatnym została skopiowana to podczas jej rozliczenia nie będzie konieczności uzupełniania ewidencji przejazdu. Dane te zostaną skopiowane ze źródłowej delegacji.
Wyświetlenie dodatkowych analityk na delegacji Dodano możliwość włączenia na delegacji pól związanych z dodatkowymi analitykami. Włączyć na delegacji można tylko te analityki, które zostały wcześniej włączone w Ustawieniach aplikacji Eksporter lub Faktury Zakupu.
Dodanie możliwości eksportu do pliku excel w zakładce "delegacje - mojego działu" Na zakładce Delegacja – Mojego działu dodano możliwość wygenerowania pliku Excel z widoku delegacji.
Umowy – nowe funkcje: Dodano filtry data podpisania oraz wartość umowy
Dodano 3-ci poziom kategorii w filtrach umowy
Zmiana prezentacji ustawień aplikacji. Wydzielenie uprawnień na zakładkę
Automatyczne nadawanie uprawnień do umowy dla działu odpowiedzialnego + filtr „udostępnione dla” grup Dodano narzędzie Przypisywania działów odpowiedzialnych za umowy do grup użytkowników. Pozwala to na to, aby podczas tworzenia umowy przypisać dział odpowiedzialny, który na podstawie powyższego ustawienia nabędzie uprawnienia do utworzonej umowy.
Dodano także filtr Udostępnione dla filtrujący umowy udostępnione grupom.
Dodanie kolumny "osoba odpowiedzialna" w bazie umów
Dodanie pola opiekun umowy po stronie klienta jako wartości tekstowej Edytując kontrahenta można wprowadzić tekstowo opiekuna umowy po stronie zewnętrznej.
Wyświetlenie przedmiotu umowy załącznika na głównej kartotece umowy Przedmiot umowy uzupełniony na dokumencie załącznika umowy będzie wyświetlany na liście załączników w kolumnie Przedmiot umowy.
Czas pracy – nowe funkcje: Dodanie opcji „szkolenie” do listy rodzajów nieobecności Dodano rodzaj nieobecności Szkolenie, który będzie wyświetlany na liście obecności.
Czas pracy – usprawnienia: Sortowanie listy obecności po nazwisku
Appstore – usprawnienia: Zmiana w sposobie logowania się do Appstore Nowa procedura wprowadzania zmian w licencji do Appstore przez użytkowników Symfonii zarówno na systemie produkcyjnym jak i demo. Przedstawiony sposób eliminuje konieczność logowania się z poziomu admina systemowego do tenanta klienta. a.Logujemy się na główne konto SOD – master, jak na screenie poniżej tj. Obieg Dokumentów – panel administracyjny.
b.Po zalogowaniu przechodzimy do Cloud Managera do zakładki wszystkie i wyszukujemy instalację w której chcemy wprowadzić zmiany w Appstore i klikamy dwukrotnie na wiersz, co spowoduje wyświetlenie się okna logowania do Appstore.
c.Po zalogowaniu do Appstore wprowadzamy zmiany zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami (składamy zamówienie) pomijając krok polegający na załadowaniu licencji za pomocą przycisku, który obecnie jest wyszarzony.
d.Po złożeniu zamówienia licencja załadowuje się ponownie automatycznie bez konieczności klikania w „załaduj licencję”. Jeśli występuje jakiś problem z licencją należy wrócić do Cloud Managera i załadować licencję z tego poziomu jak na screenie poniżej.
e.Reinstalacja systemu w Cloud Manager – służy do usunięcia tenanta i jego automatycznego ponownego założenia.
|
Nowe funkcje Zmiana konfiguracji w zakładce Eksporter. Z zakładki eksporter zostały usunięte podzakładki: Definicje szablonów, Mapowanie szablonów oraz Ustawienia. Funkcje dostępne dotychczas w tych zakładkach mieszczą się obecnie w ramach zakładki Szablony księgowań oraz Konfiguracja.
Funkcje, które zostały skonsolidowane w ramach jednej zakładki Szablony księgowań: •Dodawanie nowego szablonu księgowań.
•Dodanie nowej definicji księgowań / szablonu.
•Mapowanie szablonów z typem dokumentu księgowego.
•Dodanie możliwości klonowania szablonu z definicjami.
•Dodanie możliwości mapowania szablony księgowań z typem dokumentu księgowego.
Dodano do pliku V3 sekcji AtrybutWaluta oraz RozrachunekDok w zakresie generowania danych w walucie obcej. Rozbudowano format 3.0:
W sekcji DOK informacje (dla dokumentu): wkwota = oraz dwie podsekcje AtrybutWaluta{ kurs =2.530000000000 waluta =EUR dane =kurs CIT/PIT } AtrybutWaluta{ kurs =2.530000000000 waluta =EUR dane =kurs VAT }
Podsekcja w której wartości są wartość dokumentu * -1: RozrachunekDok{ waluta =EUR kurs =2.530000000000 kwota =-622.380000 wkwota =-246.000000 }
W sekcji ZAP informacje (dla zapisu): waluta= wkwota = kurs W sekcji Rejestr informacje (dla rejestru) $nettoWaluta = $vatWaluta = $bruttoWaluta =
Uzupełniono pozycje JPK o symbole.
Dodano nowy sposób podziału VATu – VAT NKUP. Sposób podziału „VAT NKUP” daje możliwość powiązania całości kosztu na rejestrze VAT na konto NKUP zamiast na konta VAT.
Przekazywanie do SMF nowych etykiet.
Możliwość importu struktury organizacyjnej z oznaczeniem typu użytkownika. Portal user powinien zostać oznaczany wartością pola: PORTAL Standardowy użytkownik powinien zostać oznaczony wartością pola: REGULAR
Możliwość otwarcia podglądu faktury w nowym oknie i wyświetlenia jej na drugim ekranie.
Dodawanie uczestników spotkania poprzez adres e-mail. System daje możliwość dodanie do spotkania adresu e-mail użytkownika i wysłania do niego zaproszenia na spotkanie, a nie jak wcześniej tylko osób kontaktowych.
Zmiana sposobu wyświetlania grup na karcie użytkownika. Grupy na karcie użytkownika są teraz podzielone wg aplikacji. Udostępniono także wyszukiwarkę grup.
Filtr stanu zobowiązania i kategorii płatności w module Płatności
Słownik stanu zobowiązania konfigurowalny jest w Rejestrach aplikacji Płatności, a słownik Kategorii płatności z ustawień aplikacji płatności.
Przykład konfiguracji Stanu zobowiązania:
Możliwość powiązania umowy z linią budżetową w projekcie oraz wyświetlenia raportu projekty w kontekście umowy
Grupa zadań sumuje budżet i wykonanie zadań podrzędnych. Linia grupy zadań po zmianach sumuje dane z zadań podrzędnych w ramach kosztu projektu. Weryfikowane jest także procentowe wykonanie budżetu dla całej grupy.
Modyfikacja ustawień aplikacji Umowy. Zmodyfikowano wygląd ustawień aplikacji Umowy. Grupy oraz główne ustawienia znalazły się na zakładce Ustawienia.
Dodano możliwość włączenia lub ukrycia obsługi pełnomocnictw w aplikacji Umowy.
W przypadku dużej ilości faktur podłączonych pod umowę, na zakładce Finansowe pojawi się możliwość przesuwania listy faktur. Z poziomu Narzędzi aplikacji Umowy można zmodyfikować szablon znaków dla Umów.
Modyfikacja ustawień aplikacji Delegacje Zmodyfikowano wygląd ustawień aplikacji Delegacje. Zakładka konfiguracje zawiera konfigurację procesu obiegu delegacji, ustawienia globalne aplikacji oraz grupy z uprawnieniami.
Modyfikacja ustawień aplikacji Faktury Zakupu Zmienił się wygląd ustawień aplikacji, a większość ustawień aplikacji znajduje się w zakładce Konfiguracja. Znajdują się tam także ustawienia dotyczące uprawnień do aplikacji (grupy).
Warunki SQL wykonania reguły mapy akceptacji
Pole możemy wykorzystać, jeśli wybór reguły ma być zależny od pól, których nie ma dostępnych w mapie akceptacji. Przykładowo zależnych od cech dodanych na fakturze lub koszcie. Wartość zwraca przez zapytanie musi być typu boolean.
Przykładowe zastosowania: Zapytanie sprawdza czy cecha o symbolu SYMBOL.CECHY na dokumencie jest = 10, jeśli jest 10 to warunek jest spełniony i osoba przypisana do reguły otrzyma fakturę do akceptacji. SELECT CASE WHEN data__ = 10 THEN TRUE ELSE FALSE END FROM features_text_view WHERE ftsmbo = 'SYMBOL.CECHY' AND tbl_id = {DOC_ID}
Zapytanie sprawdza czy pole dodatkowa analityka ADANID jest uzupełniona. Token {VTCOID} przekazuje identyfikator pozycji kosztu: SELECT CASE WHEN adanid IS NULL THEN true ELSE false END FROM vatnote_costs WHERE vtcoid = {VTCOID}
Zapytanie sprawdza czy konto dodatkowe analityki (adan_1) jest = 455, za akceptację tego konta odpowiedzialna jest osoba przypisane do reguły akceptacji : SELECT CASE WHEN aa.actnbr = '455' THEN TRUE ELSE FALSE END FROM vatnote_costs v LEFT JOIN additional_analytics aa ON v.adan_1 = aa.adanid WHERE v.vtcoid = 16055
Zmiana ról grup: Faktury – Księgowość oraz Faktury – Nadzór nad fakturami, nowa grupa: Faktury - Analizy kosztów OLAP i raportów Grupa Faktury – Księgowość obecnie posiada następujące uprawnienia: •restart procedury, •możliwość sprawdzenie podatnika VAT z białą listą, •widoczność zakładki Księgowe i generowanie danych księgowych, •export do systemu ERP.
Grupa traci uprawnienia do wszystkich faktur w systemie. Spowodowane jest to tym, że w przypadku wielofirmowości występują firmy, w których jest kilka działów księgowości i nie powinny mieć one uprawnień do wszystkich dokumentów wszystkich spółek.
Wszystkie księgowe znajdujące się dotychczas w tej grupie nie utracą wcześniej posiadanych uprawnień wglądu do wszystkich faktur zakupu.
Grupa Faktury – Nadzór nad fakturami zmienia nazwę na Faktury - Dostęp do wszystkich faktur zakupu i nadaje uprawniania: •dostęp do wszystkich faktur zakupu, •nadawania dodatkowych uprawnień do dokumentu.
Jeśli obecnie pracownicy księgowości powinni posiadać dostęp do wszystkich faktur zakupu należy dodać ich także do grupy Faktury - Dostęp do wszystkich faktur zakupu.
Nowa grupa Faktury - Analizy kosztów OLAP i raportów nadaje uprawnienia do analizy kosztów oraz raportów obiegu faktury.
Możliwość włączenia dodatkowego etapu przyjęcia faktury przez księgową Opcja pozwala włączyć mechanizm przejmowania przez Księgową faktur do realizacji. Mechanizm ten umożliwia wybór i przejęcie przez poszczególne księgowe faktur z listy dostępnych do opracowania dokumentów.
Umożliwienie edycji osobom merytorycznym pozycji kosztowych wprowadzonych przez innych użytkowników
Powiadomienie dla właściciela MPK o wprowadzeniu kosztu na jego analityce, przez osoby z innego działu Funkcja działa, gry zostanie dodany nowy koszt oraz przy zmianie MPK na koszcie. Muszą zostać spełnione warunki, aby powiadomienie zostało wysłane: •dodany został koszt z MPK, który ma przypisany Dział, •Dział ma Kierownika w strukturze organizacyjnej - tylko jedna osoba pod Działem, •pracownik wprowadzający koszt jest z innego działu niż dział przypisany do MPK.
Kierownik w takiej sytuacji otrzymuje powiadomienie i uprawnienia do dokumentu.
Prezentacja pozycji kosztu oraz id reguły mapy akceptacji, która posłużyła do wybrania osoby akceptującej koszt Aby uprościć weryfikację na jakiej podstawie została wybrana osoba akceptująca na zakładce dokument po najechaniu na plakietkę Akceptacji pojawi się informacja o pozycji kosztowej oraz ID reguły mapy akceptacji, która posłużyła do wybrania akceptanta.
Dodano przycisk Wybierz plik z dysku na wprowadzaniu faktury
Modyfikacja ustawień aplikacji Budżety
Aplikacja budżety obsługuje budżety roczne
Raport faktur, które nie zostały powiązane z budżetem
Modyfikacja ustawień Wnioski Zakupowe Zmodyfikowano wygląd konfiguracji aplikacji. Zakładka ustawienia koncentruje główne ustawienia oraz uprawnienia w postaci grup.
Numeracja wniosków zakupowych Przywrócono nadawanie numerów wnioskom zakupowym oraz umożliwiono edycję numeracji wniosków w zakresie standardowej edycji szablonów znaków.
Rozszerzenie akceptacji Wniosku o współpracę z aplikacją Budżety Jeśli budżet jest przekroczony to pobierana jest informacja z linii budżetowej o osobie akceptującej przekroczenia, a jeśli nie jest ustawiona to właściciel budżetu jako osoba akceptująca przekroczenie.
Następnie sprawdzane jest czy nie akceptował wcześniej tego wniosku zakupowego i jeśli nie to przekazywany jest wniosek do etapu Akceptacja przekroczenia budżetu.
Włączenie możliwości zarządzania uprawnieniami do dokumentów Kliknięcie kłódki na dokumencie powoduje wyświetlenie Zaawansowanych uprawnień do dokumentu, na których można oznaczyć poufność dokumentu oraz nadać uprawnienia do dokumentu innemu użytkownikowi, czy też grupie użytkowników. Zakres nadawanych uprawnień to: Odczyt, Zapis (Dokonywanie zmian), Zarządzanie (Nadawanie uprawnień).
Zakres funkcji jest zbieżny z uprawnieniami znanymi z dokumentu faktury zakupu.
Podwójna autentykacja z OKTA Niezbędne dane: Nazwa domeny w Okta np. https://nazwadomeny.okta.com Tajne dane do aplikacji w Okta - górny pasek Application > Application > Create New App tworzymy nową typu Web z Secure Web Authentication (SWA). Pojawią się dane uwierzytelniające.
Usprawnienia Umożliwienie importu modelu księgowego z nowymi znacznikami rejestrów vat System umożliwi import rejestrów vat z modelu księgowego, gdy zostaną one oznaczone wielkimi literami np.: <DEFREJ rNazwa="Rejestr eksportowy DEX" rZs="4" rFr="0" srTrwale="0" zablok="0" defAbc="0" defStawka="0.0" warunkowy="0" okresWarunkowy="0" okresPodst="0" wykazuj="1" flagi="0"/>
Symbol użytkownika w wygenerowanych danych księgowych {contacts.symbol} nie pobierał i nie wyświetlał danych z pola symbol w kartotece kontrahenta w wygenerowanych danych księgowych. Dokonano zmiany pozwalające na prawidłowe generowanie danych dla tokena.
Reset koloru typu dokumentu księgowego Umożliwiono zresetowanie, czyi wyłączenie koloru na typie dokumentu księgowym. Aby to zrobić należy skorzystać z przycisku „X” i zapisać zmiany na dokumencie księgowym.
Zmodyfikowano sposób rozliczenia zaliczki z delegacji Rozliczenie zaliczki delegacji uwzględnia teraz także koszty transportu, diety, a nie tylko rachunki podłączone do delegacji.
Uwidocznienie w historii dokumentu modyfikacji dodatkowych analityk
|
Nowe funkcje Możliwość użycia koloru dla typu dokumentu księgowego Dodano możliwość ustawienia koloru typu dokumentu księgowego oraz oznaczanie tym kolorem odpowiednich faktur zakupu wyświetlanych w obszarze roboczym.
Aby skonfigurować odpowiedni kolor należy przejść do zakładki Faktury zakupu w Ustawieniach aplikacji, a następnie w sekcji Konfiguracja wybrać Otwórz w panelu Typy dokumentów księgowych. W otwartym oknie należy zaznaczyć odpowiedni typ i wybrać polecenie Edytuj otwierające okno umożliwiające ustawienie odpowiedniego koloru dla edytowanego typu dokumentu księgowego.
Import kosztów paliwowych z formatu Flotex Dodano możliwość importu kosztów paliwowych firmy Flotex.
Aby zaimportować koszty, należy przejść w oknie faktury do zakładki Koszty, a następnie na pasku narzędzi kliknąć przycisk Importuj koszty. W otwartym oknie należy wskazać plik do importu oraz wybrać szablon importu – w tym przypadku opcję Szablon Flotex.
Uwzględnienie w opisie kosztu nr rejestracyjnego samochodu Rozbudowano mechanizm importu kosztów o informacje zawierające nr rejestracyjny samochodu.
Generowanie oraz wydruk kodów kreskowych służących do oznaczania rejestrowanych faktur W systemie dodano możliwość rejestracji faktur w dzienniku za pomocą wcześniej wydrukowanych kodów kreskowych. W tym celu pracownik Sekretariatu będący w grupie FK – Sekretariat posiadający uprawnienia do generowania kodów w module Faktury może otworzyć aplikację generowania kodów kreskowych.
Następnie może przeprowadzić generowanie etykiet wybierając dziennik, dla którego chce wygenerować etykiety oraz określając parametry wydruku.
Po umieszczeniu etykiet z kodami kreskowymi na fakturach zakupu i ich zeskanowaniu do pliku należy zmienić ustawienia Bufora OCR.
Wprowadzenie warunku SQL do mapy akceptacji Dodano możliwość wprowadzenia warunku SQL do Mapy Akceptacji umożliwiającego definiowanie "customowych" warunków służących do uruchamiania danej reguły.
Zwracana wartość zapytania SQL musi być typu logicznego (boolean).
Automatyczne oznaczanie faktury do MPP Wprowadzono nową opcję na etapie Weryfikacji Rachunkowej pozwalającą ustawiać automatyczne oznaczanie Mechanizmu Podzielonej Płatności (MPP):
Powyższe ustawienie powoduje, że każda faktura zakupowa jest oznaczana do MPP:
Uprawnienia dla grup do kont MPK, RK Dodano możliwość definiowania uprawnień do kont MPK i RK również dla grup użytkowników. W celu nadania wybranej grupie uprawnień należy przejść do sekcji Narzędzia na zakładce Faktury zakupu w ustawieniach aplikacji, a następnie kliknąć w przycisk Uruchom w odpowiednim panelu.
Automatyczne ustawianie typu dokumentu księgowego na podstawie pola Sprzedawca Dodano możliwość przyporządkowywania poszczególnym kontrahentom wybranego typu dokumentu księgowego. Opcja dostępna jest w Ustawieniach aplikacji > Faktury zakupu > Narzędzia.
W oknie należy wskazać w polu Kontrahent wybrany podmiot, a następnie w polu Typ dokumentu księgowego należy wybrać odpowiedni typ dokumentu księgowego.
Podczas rejestracji nowej faktury zakupowej w przypadku rozpoznania lub wybrania odpowiedniego kontrahenta automatycznie zostanie ustawiony przyporządkowany mu typ dokumentu księgowego.
Rozbudowanie etapu "AKCEPTACJA PŁATNOŚCI" o wybór osoby z grupy Dodano możliwość ustawienia w etapie Akceptacji płatności grupy użytkowników, z której operator na tym etapie obiegu będzie mógł wskazać kolejnego użytkownika. Aby ustawić tą opcję należy przejść do Ustawień aplikacji i zakładki Faktury zakupu, a następnie w sekcji Ścieżki procesu wybrać odpowiednią opcję w etapie Akceptacja płatności.
Powyższe ustawienie powoduje to, że na etapie Akceptacji płatności operator ma możliwość wyboru z ustawionej grupy użytkowników osoby akceptującej płatność.
Powiadomienie dla właściciela MPK o wprowadzeniu kosztu na jego MPK, przez osoby z innego działu Dodano mechanizm powiadamiania właściciela MPK o wprowadzeniu kosztu na jego MPK przez osobę z innego działu. Warunkiem działania mechanizmu jest dodawanie kosztu z MPK, który ma przypisany dział posiadający kierownika, przez pracownika innego działu. Powiadomienie jest wyświetlane dla kierownika działu MPK dodawanego kosztu.
Dodanie do ustawień aplikacji zarządzania mechanizmami, które były dostępne tylko z poziomu Rejestrów Dodano do Ustawień Aplikacji możliwość konfiguracji automatycznie ustawianych parametrów faktury przy rejestracji oraz uprawnień dla MPK i RK.
Przypominanie mailem o niewykonanych zadaniach workflow na etapie merytorycznym i akceptacji Dodano mechanizm powiadamiania o niewykonanych zadaniach workflow na etapie Opisu merytorycznego i Akceptacji oraz możliwość ustawiania ich parametrów.
Możliwość zdefiniowania grupy użytkowników, która będzie wyłączona z procesu akceptacji przez przełożonego Dodano możliwość ustawienia grupy użytkowników, która będzie wyłączona z procesu akceptacji przez przełożonego.
Dodano kolumnę eFaktura oznaczającą fakturę, która została zarejestrowana z emaila Dodano do widoku tabelarycznego w obszarze roboczym kolumnę eFaktura, która informuje, że faktura została zarejestrowana z korespondencji email. Kolumna jest domyślnie wyłączona.
Dodanie raportów z procesu obiegu i kosztów oraz dodatkową analizę kosztów w formie tabel przestawnych Dodano sekcję umożliwiającą wyświetlanie raportów z procesu obiegu i kosztów.
Pole „Dział” w dodatkowych analitykach i rodzajach przychodu Dodano pole „Dział” w oknie dodawanie nowej pozycji w dodatkowej analityce i rodzaju przychodu. Pozwoli to na podpowiadanie właściwej wartości dodatkowej analityki podczas dodawania pozycji kosztowej w zależności od działu, do którego należy osoba opisująca koszt. Podobnie jak ma to miało to miejsce dotychczas w MPK.
Pobieranie nabywcy do faktury zakupu z kontekstu wielofirmowości, jeśli NIP nie jest przypisany do kontrahenta podpiętego do jednostki rozliczeniowej w strukturze organizacyjnej Jeśli przy konfiguracji wielofirmowości nie uzupełniony został NIP na kontrahencie podpiętym do jednostki rozliczeniowej w strukturze organizacyjnej system nie był w stanie rozpoznać odpowiedniego nabywcy podczas OCRowania faktury zakupu. Podpowiadała się domyślnie główna jednostka. Po zmianach nawet jeśli na kontrahencie w jednostce rozliczeniowej nie został uzupełniony NIP to system uzupełni podczas OCRowania nabywcę na podstawie wybranego kontekstu działania systemu tj. wybrania jednostki na pasku dla wielofirmowości.
Import kontrahentów z numerem rachunku bankowego uzupełni go na zakładce Konta bankowe Podczas importu bazy kontrahentów wraz z numerami kont system uzupełni numery kont na zakładce Konta bankowe, co powoli na ich wykorzystanie w aplikacjach systemu.
Obsługa pobierania odpowiedniego kursu waluty w przypadku, gdy dzień poprzedzający dzień wystawiania faktury jest świętem Jeśli dzień poprzedzający dzień wystawienia faktury jest dniem wolnym, świętem występującym w ciągu tygodnia roboczego system będzie pobierał pierwszy dostępny kurs waluty mniejszy niż data wystawienia faktury.
Komunikat o ponownym eksporcie wcześniej eksportowanej faktury Jeśli użytkownik systemu będzie próbował wyeksportować do systemu ERP dokumenty, które już wcześniej były wyeksportowane i zostały oznaczone jako wyeksportowane system wyświetli komunikat wymagający potwierdzenia ponownego eksportu tych samych dokumentów.
Nowe tokeny definicji dla pracownika Dodano tokeny: users.id, users.symbol oraz users.account_prefix. Pozwalają one na wykorzystanie id lub symbolu pracownika w generowanych danych księgowych.
users.id dotyczy identyfikatora pracownika w systemie eDokumenty – bez możliwości wpływu na to id. users.symbol dotyczy pola symbol zewnętrzny z kartoteki pracownika:
users.account_prefix dotyczy prefiksu konta rozliczeniowego pracownika pobieranego z globalnej konfiguracji.
Możliwość zmiany kursu na delegacji Po rozliczeniu delegacji, na zakładce Podsumowanie umożliwiono zmianę daty kursu dla delegacji.
Zmiana kwot brutto na netto we wnioskach zakupowych Dokonano zmiany nazwy cechy Szacunkowa kwota z brutto na netto oraz zmiany funkcji sprawdzającej wartość kwoty netto faktury z wnioskiem.
Typ dokumentu Wniosek widoczny tylko w aplikacji Wnioski Zakupowe Dokumenty typu Wniosek będą widoczne tylko w aplikacji Wnioski Zakupowe. Nie będą widoczne w innych modułach np. Dokumenty.
Nowe ustawienie aplikacji Wnioski Zakupowe - Czy uprawnić do wniosku grupę pracowników przypisaną do struktury działu osoby tworzącej wniosek? Dodano ustawienie aplikacji - Czy uprawnić do wniosku grupę pracowników przypisaną do struktury działu osoby tworzącej wniosek?
Wnioski będą widoczne dla pozostałych pracowników tego działu. Uprawnienia nadawane są dla grupy przypisanej do struktury organizacyjnej.
Usprawnienia Długie ładowanie widoku konfiguracji ścieżek Zoptymalizowano i skrócono czas ładowania widoku konfiguracji Ścieżek procesu w Ustawieniach aplikacji poprzez zmianę wyświetlania szczegółów ustawień, w których wybrano grupy użytkowników. Aktualnie wyświetla się tylko nazwa grupy bez listy jej użytkowników.
Rozszerzono wybór osób akceptujących z reguł mapy akceptacji do kosztu Zmodyfikowano mechanizm wyboru osób akceptujących w przypadku, gdy więcej niż jedna reguła pasuje do kosztu faktury zakupu. W tym przypadku zamiast osoby zdefiniowanej w pierwszej regule, fakturę otrzymują do akceptacji osoby z każdej pasującej do kosztu reguły mapy akceptacji.
Autoakceptacja faktury. Osoba opisująca fakturę merytorycznie nie musi akceptować faktury, jeśli jest przypisana na etapie akceptacji. Osoba już akceptująca nie musi ponownie akceptować na kolejnym poziomie akceptacji Dodano mechanizm weryfikujący, czy osoba opisująca merytorycznie fakturę lub akceptująca nie występuje w kolejnych poziomach akceptacji. W przypadku gdy taka sytuacja występuje użytkownik nie musi już wykonywać działań na kolejnych poziomach akceptacji.
Użytkownik bez prawa do osób fizycznych nabywa prawo do odczytu imienia i nazwiska Zmodyfikowano funkcję odczytu osób fizycznych do wglądu do imienia i nazwiska. Pozwoli to wyszukiwać na liście rekordy osób fizycznych i załadowanie ich w polu wyboru. Pozostałe dane np. adres pozostają niewidoczne. Powoli to na prawidłowe rejestrowanie przez Portal Usera faktur zakupu pochodzących od osób fizycznych. Wcześniej Portal User nie mógł wybrać takiego kontrahenta z bazy kontrahentów.
Dodawanie do spotkania osób spoza organizacji System pozwala na wyszukanie z bazy osób kontaktowych nie tylko po imieniu i nazwisku, ale także po adresie e-mail. Umożliwiono także dodawanie do spotkania osób po adresie e-mail bez konieczności wcześniejszego dodawania osoby kontaktowej na kontrahencie.
Modyfikacja wyglądu zakładki księgowe Ze względu na powiększającą się ilość dodatkowych danych księgowych, przeniesiono i zmodyfikowano wcześniej występujące u góry okna dane dotyczące okresu dokumentu, okresu VAT oraz informacje o dacie i kursie waluty.
Zostały one umieszczone u dołu dokumentu, pod wygenerowaną dekretacją i zostały rozbite na dwie kolumny.
Wyświetlanie nazwy zastosowanego szablonu do wygenerowania danych księgowych Dodano wyświetlanie nazwy zastosowanego szablonu generowania danych księgowych na zakładce Księgowe u dołu okna.
Zmiana nazwy zakładki konektor na eksporter wraz ze zmianami wyglądu oraz sposobie konfiguracji W Ustawieniach Aplikacji zmieniono nazwę zakładki Konektor na Eksporter raz wprowadzono zmiany w wyglądzie i sposobie konfiguracji.
Po otwarciu Konfiguracji zostanie uruchomione osobne okno poświęcone konfiguracji wymiany danych z zewnętrznym systemem FK.
Jako dostawcę należy wybrać Symfonia, a następnie wybrać właściwy system ERP.
Następnie należy określić sposób wymiany danych: przez pliku lub przez SMF. Po kliknięciu Edytuj przy konfiguracji połączenia zostaną wyświetlone znane wcześniej okna do wprowadzenia danych do połączenia.
Poniżej widoczny jest obszar Księgowe zawierający import modelu księgowego z XML lub dający możliwość pobrania konfiguracji poprzez WebAPI. W następnych krokach skonfigurować należy Faktury Zakupu oraz Faktury Sprzedaży na znanych z wcześniejszych wersji oknach i określić dodatkowe ustawienia.
Po zakończeniu ustawień należy zamknąć okno konfiguracji.
Wraz z tą zmianą ukryto Moduł Rejestry – wszelkie zmiany w zakresie kont, księgowań, szablonów itd. są dostępne do zarządzania w Ustawieniach aplikacji > Eksporter.
Umożliwienie wygenerowania danych księgowych na podstawie kosztu wybranego na zakładce szczegóły Wybranie rodzaju na zakładce Szczegóły na dokumencie Faktury zakupu pozwoli na wygenerowanie danych księgowych bez konieczności uzupełniania pozycji kosztowych na zakładce Koszty.
|