Strona startowa

Drukuj

Wielofirmowość

System Obieg Dokumentów ma możliwość obsługi więcej niż jednej organizacji. Kluczem do prawidłowego działania systemu w przypadku obsługi kilku spółek jednocześnie jest prawidłowa konfiguracja struktury organizacyjnej.

 

Pamiętaj, aby poinformować swojego opiekuna, że chcesz korzystać z wielofirmowości w systemie Obieg Dokumentów.

 

Ustawiając system w kontekście wielofirmowości pamiętaj, że jeden użytkownik może być przypisany tylko do jednego stanowiska. Jeśli w praktyce pracownik zajmuje się sprawami na dwóch stanowiskach w jednej lub kilku spółkach należy w tej sytuacji udzielić mu dodatkowych uprawnień do struktury organizacyjnej. Aby to zrobić Administrator Biznesowy powinien na karcie użytkownika, na zakładce Prawa do struktury przydzielić zielonym plusem uprawnienie do wybranego ze struktury stanowiska.

 

img_sod_271

 

Wszyscy użytkownicy systemu, którzy pełnią rolę w kilku spółkach i powinny mieć możliwość zmiany kontekstu pracy systemu w ramach wykorzystywanych aplikacji powinny zostać dodane do grupy systemowej: Wielofirmowość. Dzięki temu użytkownicy zobaczą na pasku systemu dodatkową opcję wyboru kontekstu pracy systemu. Jeśli wybór kontekstu będzie konieczny system wyświetli odpowiedni komunikat.

 

img_sod_272

 

Poniżej zostały opisane dwie najpopularniejsze struktury organizacyjne w przypadku wielofirmowości.

 

hmtoggle_plus1Struktura ze spółką główną, w której są zatrudnieni wszyscy pracownicy, a pozostałe spółki występują w celach rozliczeniowych

hmtoggle_plus1Struktura z kilkoma spółkami, w których występują odrębne działy i stanowiska

 

Zobacz również:

Podpowiadanie typów dokumentów dla jednostek rozliczeniowych