e-Doręczenia > Odbieranie wiadomości

Drukuj

Odbieranie wiadomości

Schemat działania procesu pobierania wiadomości

Proces pobierania wiadomości wysłanych na skrzynkę ADE (Adres Doręczeń Elektronicznych) odbywa się poprzez:

1.Pobranie uproszczonej listy wiadomości znajdujących się w folderze Odebrane;

2.Pobranie pełnej wiadomości;

3.Pobranie z BAE (Baza Adresów Elektronicznych) danych nadawcy (właściciela skrzynki ADE, z której wiadomość została wysłana), a następnie wyszukanie w bazie klientów po numerze PESEL (osoba prywatna) albo NIP/REGON (firma). Jeżeli w bazie klientów nie będzie danych nadawcy, wówczas tworzony jest nowy klient z danymi otrzymanymi z platformy e-Doręczeń;

4.Utworzenie dokumentu na stanowisku wskazanym w konfiguracji modułu e-Doręczenia;

5.rejestracja dokumentu w dzienniku, jeżeli taki został skonfigurowany;

6.Przeniesienie wiadomości do folderu Usunięte w serwisie e-Doręczenia.

 

Początkowo dostęp do utworzonego dokumentu mają użytkownicy z dostępem do stanowiska, na którym dokument został utworzony lub z uprawnieniem do przeglądania wszystkich dokumentów z dziennika, w którym dokument został zarejestrowany.

 

Jeżeli w konfiguracji nie zostanie wskazane stanowisko, na którym ma zostać zapisany dokument, wówczas dokument tworzony jest na stanowisku użytkownika, który uruchomił proces pobierania wiadomości.

 

Po zapisaniu dokumentu w systemie Symfonia Obieg Dokumentów wiadomość jest przenoszona do folderu Usunięte w serwisie e-Doręczenia. W serwisie e-Doręczenia wiadomość umieszczona w folderze Usunięte może zostać przywrócona (ponownie umieszczona w folderze Odebrane). Wówczas przy kolejnym pobraniu wiadomość zostanie zapisana jako nowy dokument.

 

Proces pobierania wiadomości może być uruchomiony przez uprawnionego pracownika lub automatycznie zgodnie z ustawionym harmonogramem.

 

Odbieranie pisma

Aby ręcznie odebrać wiadomości, należy:

1.włączyć moduł e-Doręczenia;

2.przejść do zakładki LISTA WIADOMOŚCI;

3.kliknąć przycisk Odbierz;

4.pojawi się okienko komunikatu, a w nim informacja o liczbie wiadomości oczekujących na pobranie. Aby pobrać wiadomości, należy kliknąć POBIERZ;

 

r12-1024x505

 

5.Pobrane wiadomości pojawią się na liście i będą mieć status OTRZYMANE.

 

r13-1024x307

 

Dodatkowo wiadomości zostaną zapisane na stanowisku i w dzienniku według ustawień modułu e-Doręczenia.

Więcej informacji - ustawienia >>

 

Wiadomości mogą być pobieranie automatycznie według ustawionego harmonogramu. Proces ten opisano w oddzielnym artykule.