Wnioski zakupowe > Nowy budżet | | Drukuj |
Dodawanie nowego budżetu odbywa się w aplikacji, na zakładce Budżet. Na pasku narzędzi widoczne są opcje pozwalające na zarządzanie budżetami, do których użytkownik posiada uprawnienie: Nowy, Edycja, Usuń.
Dodanie nowego wpisu odbywa się poprzez wybranie opcji Nowy i uzupełnienie poszczególnych pól:
•Opis – nazwa, po której wyszukiwany będzie budżet
•Właściciel budżetu – użytkownik odpowiedzialny za realizację budżetu.
•Dysponent budżetu – lista wielokrotnego wyboru. Użytkownicy, którzy mogą dysponować wybranym budżetem.
•Kwota
•Projekt – budżet wiązany jest z wybranym projektem. Projekty możemy zdefiniować w Ustawieniach aplikacji -> Faktury.
•Centrum kosztów – pole nieobowiązkowe pozwalające na powiązanie z dodanymi pozycjami ze słownika Rodzaj kosztów.
•Status – w przypadku, gdy nie wybierzemy statusu OTWARTY, nie będzie możliwe dodanie pozycji budżetowej.
Po zapisaniu zmian, budżet pojawia się na liście.
Po powiązaniu wniosku zakupowego z wybranym budżetem możemy zaobserwować wzrastanie sumy wniosków oraz po dodaniu faktury zakupu – wartości wykonania budżetu.
Wartość sumy wniosków uzależniona jest od powiązanych wniosków z budżetem:
Na wykonanie budżetu wpływa wartość faktury, która została powiązana z budżetem poprzez zakładkę Powiązania na dokumencie faktury zakupu:
Na liście budżetu możemy wyświetlić listę wszystkich powiązanych faktur.