Wnioski zakupowe > Nowy budżet

Drukuj

Nowy budżet

Dodawanie nowego budżetu odbywa się w aplikacji, na zakładce Budżet. Na pasku narzędzi widoczne są opcje pozwalające na zarządzanie budżetami, do których użytkownik posiada uprawnienie: Nowy, Edycja, Usuń.

Dodanie nowego wpisu odbywa się poprzez wybranie opcji Nowy i uzupełnienie poszczególnych pól:

Opis – nazwa, po której wyszukiwany będzie budżet

Właściciel budżetu – użytkownik odpowiedzialny za realizację budżetu.

Dysponent budżetu – lista wielokrotnego wyboru. Użytkownicy, którzy mogą dysponować wybranym budżetem.

Kwota

Projekt – budżet wiązany jest z wybranym projektem. Projekty możemy zdefiniować w Ustawieniach aplikacji -> Faktury.

Centrum kosztów – pole nieobowiązkowe pozwalające na powiązanie z dodanymi pozycjami ze słownika Rodzaj kosztów.

Status – w przypadku, gdy nie wybierzemy statusu OTWARTY, nie będzie możliwe dodanie pozycji budżetowej.

 

img_sod_192

 

Po zapisaniu zmian, budżet pojawia się na liście.

 

Po powiązaniu wniosku zakupowego z wybranym budżetem możemy zaobserwować wzrastanie sumy wniosków oraz po dodaniu faktury zakupu – wartości wykonania budżetu.

 

Wartość sumy wniosków uzależniona jest od powiązanych wniosków z budżetem:

 

img_sod_193

 

Na wykonanie budżetu wpływa wartość faktury, która została powiązana z budżetem poprzez zakładkę Powiązania na dokumencie faktury zakupu:

 

img_sod_194

 

 

Na liście budżetu możemy wyświetlić listę wszystkich powiązanych faktur.

 

img_sod_195