Aplikacja mobilna > Mobilny moduł Sprawy | | Drukuj |
Moduł Sprawy w aplikacji mobilnej odpowiada funkcjonalności systemu Symfonia Obieg Dokumentów dostępnej pod taką samą nazwą.
Aby utworzyć nową sprawę, należy: 1.Kliknąć przycisk menu i wybrać opcję Sprawy. 2.Kliknąć zielony przycisk ze znakiem plusa. 3.Uzupełnić pola według instrukcji: oNazwa – w tym miejscu należy wpisać nazwę sprawy. oData otwarcia – zawiera informację o rozpoczęciu sprawy. Domyślnie pole zawiera aktualną datę, która może być zmieniona. Po kliknięciu pola pojawi się kalendarz, który daje możliwość wybrania odpowiedniego terminu. oTermin realizacji – pozwala na określenie terminu załatwienia sprawy. Po kliknięciu pola pojawi się kalendarz, który daje możliwość wybrania odpowiedniego terminu. oPrognozowany termin – pozwala na określenie prognozowanego terminu załatwienia sprawy. Po kliknięciu pola pojawi się kalendarz, który daje możliwość wybrania odpowiedniego terminu. oPrognozowana wartość – pozwala na wpisanie szacowanej wartości danej sprawy. oOsoba odpowiedzialna – pozwala powiązać konkretną osobę, która będzie zajmować się sprawą. Po kliknięciu pola można wybrać pracownika z listy. Domyślnie nowa sprawa jest powiązana z jej autorem. Aby usunąć osobę z listy, należy kliknąć krzyżyk, który pojawi się przy nazwisku. oTeczka – służy do powiązania sprawy z konkretną teczką. Po kliknięciu pola należy na liście odszukać odpowiednią teczkę i ją zaznaczyć. oKlient – po kliknięciu pola pojawi się lista, z której można wybrać odpowiedni podmiot. W tym miejscu nie ma możliwości utworzenia nowego klienta. oOsoba kontaktowa – pole pojawi się po powiązaniu sprawy z klientem i pozwala na wskazanie osoby kontaktowej po stronie klienta. Na liście widoczne są osoby kontaktowe, które dodano do kartoteki klienta w zakładce Osoby. Nową osobę kontaktową można dodać z poziomu aplikacji mobilnej w module Klienci.
4.po kliknięciu przycisku Zapisz sprawa zostanie utworzona. Użytkownik pozostanie w widoku szczegółowym nowej sprawy. |
Wyszukiwanie i filtrowanie spraw
W każdej organizacji liczba spraw z czasem rośnie i zapanowanie nad nimi bez dodatkowych narzędzi nie jest proste. Mobilna wersja modułu Sprawy wyposażona jest w mechanizm wyszukiwania oraz filtrowania.
Wyszukiwanie i filtrowanie można ze sobą łączyć. Oznacza to, że można na przykład wyszukać sprawy, które zawierają słowo „dostawa” oraz zostały założone w określonym przedziale czasu.
Wyszukiwanie dokumentów w module Sprawy
Aby wyszukać dokument w module Sprawy, należy: 1.Kliknąć przycisk menu , a potem wybrać opcję Sprawy. 2.W polu wyszukiwania wpisać szukaną frazę i nacisnąć ikonę lupy. 3.Lista spraw zostanie ograniczona do tych elementów, które zawierają szukaną frazę.
4.Aby cofnąć wyszukiwanie, należy wyczyścić pole wyszukiwania i ponownie kliknąć ikonę lupy. Można również kliknąć przycisk menu i raz jeszcze włączyć moduł Sprawy. |
Filtrowanie dokumentów w module Sprawy
Aby odfiltrować dokumenty w module Sprawy, należy: 1.Kliknąć przycisk menu , a potem wybrać opcję Sprawy. 2.Kliknąć przycisk z symbolem lejka i skorzystać z jednego z dostępnych filtrów. 3.Po wybraniu filtru Status pojawi się lista dostępnych statusów. Należy oznaczyć ten, który jest w danej chwili potrzebny i kliknąć przycisk OK, wtedy lista spraw zostanie zredukowana.
4.Po wybraniu filtra Data wszczęcia pojawi się lista przedziałów czasowych. Po wybraniu jednej z dostępnych pozycji i kliknięciu przycisku OK lista zostanie zredukowana.
5.Jeżeli filtrowanie będzie aktywne, ikona lejka zmieni się na z obrysu na jednolicie wypełnioną. 6.Aby cofnąć filtrowanie, należy odznaczyć wybrane opcje w ramach użytego filtra. Można również kliknąć przycisk menu, a potem wybrać opcję Sprawy. |
Przeglądanie istniejącej sprawy
Z poziomu mobilnego modułu Sprawy użytkownik może przeglądać istniejące sprawy oraz wprowadzać w nich pewne modyfikacje.
Aby przeglądać szczegóły sprawy, należy: 1.Kliknąć przycisk menu i wybrać opcję Sprawy. 2.Korzystając z wyszukiwarki lub filtrów, odszukać sprawę, której szczegóły mają zostać wyświetlone. 3.Kliknąć pozycję na liście spraw. 4.Okno podglądu sprawy zawiera kluczowe informacje powiązane ze sprawą, które są zebrane w zakładce Szczegóły.
5.zakładka Terminarz zawiera informacje o wszystkich zdarzeniach zapisanych w kalendarzu, które zostały powiązane z przeglądaną sprawą. Lista zdarzeń może być przeszukiwana i filtrowana. Poza tym za pomocą przycisku plusa można utworzyć nowe zdarzenia powiązane ze sprawą.
6.zakładka Dokumenty zawiera informacje o wszystkich dokumentach zapisanych w systemie, które zostały powiązane z przeglądaną sprawą. Lista dokumentów może być przeszukiwana i filtrowana. Poza tym za pomocą przycisku plusa można utworzyć nowe dokumenty (notatkę, fakturę, dokument) powiązane ze sprawą.
7.zakładka Komentarze zawiera listę komentarzy powiązanych z daną sprawą. Aby dodać nowy komentarz w zakładce, wystarczy wpisać jego treść w odpowiednim polu i kliknąć przycisk ze strzałką.
|
Sprawy, które już istnieją w systemie, można poddać prostej edycji. Użytkownik ma możliwość:
•dodawania dokumentów.
•dodawania zdarzeń terminowych.
•komentowania.
•zmiany nazwy, osoby odpowiedzialnej i klienta.
Pozostałe elementy nie mogą być modyfikowane z poziomu aplikacji mobilnej.
Aby edytować sprawę, należy: 1.Kliknąć przycisk menu , wybrać opcję Sprawy. 2.Za pomocą wyszukiwarki lub filtrów odszukać sprawę. 3.Kliknąć pozycję na liście. 4.W zakładce Szczegóły kliknąć pola, które można poddać edycji (Nazwa, Osoba odpowiedzialna, Klient) i wprowadzić zmiany. 5.W zakładkach Terminarz, Dokumenty lub Komentarze wprowadzić konieczne zmiany. |