Aplikacja mobilna > Mobilny moduł Kalendarz

Drukuj

Mobilny moduł Kalendarz

Moduł Kalendarz służy do zarządzania zdarzeniami, które zwykle zapisuje się w kalendarzu. Użytkownik z poziomu modułu może utworzyć następujące zdarzenia: zadanie, spotkanie, termin oraz rozmowę telefoniczną.

 

Interfejs modułu Kalendarz można podzielić na dwie główne części. Na górze widać oś czasu, którą można przewijać w prawo lub lewo. Kliknięcie wybranego dnia na osi spowoduje wyświetlenie zdarzeń zapisanych w danym terminie. Zdarzenia prezentowane są w formie listy i każde z nich dodatkowo posiada ikonę, która w graficzny sposób pozwala rozróżnić typ zdarzenia.

 

img_sod_736

 

Przy dolnej krawędzi ekranu widoczne są dodatkowe elementy, które umożliwiają wygodne filtrowanie zdarzeń. W zakładce Moje znajdują się zdarzenia powiązane z osobą, która korzysta w danej chwili z aplikacji. Zakładka Zlecone gromadzi zdarzenia, które zostały zlecone innej osobie. Natomiast z poziomu zakładki Pracownicy możliwe jest podejrzenie Kalendarza innej osoby, który został wcześniej udostępniony zalogowanemu użytkownikowi.

 

Kliknięcie zdarzenia na liście daje możliwość podejrzenia jego szczegółów. W zależności od typu zdarzenia widok szczegółów może różnić się prezentowanymi informacjami.

 

img_sod_737

 

Z poziomu modułu Kalendarz możliwe jest utworzenie nowych zdarzeń następującego typu:

zadanie – służy zlecaniu poleceń służbowych, najlepiej pojedynczych czynności. W standardzie iCalendar odpowiada to elementowi TODO.

spotkanie – służy do rejestracji zdarzeń, w których uczestniczą inne osoby. Ze względu na to, że nie można go tak łatwo przełożyć, wyróżniony został jako osobny typ. W standardzie iCalendar odpowiada to elementowi VEVENT.

termin – dowolne zdarzenie, na przykład urlop, termin ważności ubezpieczenia, rocznica. W standardzie iCalendar odpowiada to elementowi VEVENT.

rozmowa telefoniczna – miejsce, w którym zapisuje się informacje o odbytej przez telefon rozmowie z klientem. Do rejestracji zaplanowanej rozmowy należy użyć zadania, a informację o tym, że ktoś nie odbiera lub jest nieobecny, umieścić w komentarzu. Dopiero zrealizowana rozmowa powinna być odnotowana jako Rozmowa. W standardzie iCalendar odpowiada to elementowi JOURNAL.

 

Poza tym użytkownik ma możliwość edycji istniejących zdarzeń, dodawania załączników oraz komentarzy. Możliwe jest również oznaczanie zdarzeń jako załatwione lub niezałatwione oraz wysyłanie powiadomień.

 

hmtoggle_plus1        Dodawanie zadania


hmtoggle_plus1        Tworzenie spotkania


hmtoggle_plus1        Dodawanie terminu


hmtoggle_plus1        Dodawanie rozmowy telefonicznej

 

Moduł Kalendarz, poza tworzeniem nowych zdarzeń różnych typów, pozwala na edycję tych, które już istnieją w systemie. W ramach edycji można poprawić wszystkie wprowadzone dane, dodać załącznik lub komentarz, a także wysłać powiadomienie do wskazanej osoby.

hmtoggle_plus1        Podgląd kalendarza innego pracownika


hmtoggle_plus1        Powiadomienie o zdarzeniu


hmtoggle_plus1        Oznaczenie zdarzenia jako Załatwione


hmtoggle_plus1        Dodawanie komentarza do zdarzenia


hmtoggle_plus1        Dodawanie załącznika do zdarzenia