Eksporter umożliwia ustawienie oddzielnych konfiguracji współpracy z zewnętrznymi systemami dla poszczególnych jednostek rozliczeniowych. Opis poniżej porusza tematy związane z obsługą wielu systemów konfiguracji w ramach jednej organizacji.
Konfiguracja domyślna
Jeśli w konfiguracji eksportera nie wybrana została żadna Jednostka rozliczeniowa wtedy Lista konfiguracji prezentuje ustawienia globalne. Jednostki rozliczeniowe bez zdefiniowanej własnej konfiguracji będą wykorzystywać widoczną tutaj konfigurację domyślną.
Znajdujące się poniżej szczegółowe ustawienia konfiguracji w kontekście konfiguracji domyślnej (nie przypisanej do żadnej jednostki rozliczeniowej) prezentują parametry (np. typy dokumentów) z wszystkich jednostek w organizacji.
Wybór konfiguracji domyślnej
Aby zmienić wybierany domyślnie system konfiguracji kliknij Ustaw jako domyślną.
Pogrubienie nazwy w kolumnie System nie oznacza konfiguracji domyślnej. Oznacza bowiem konfigurację obecnie edytowaną (której ustawienie są aktualnie wyświetlane).
Wybór edytowanej konfiguracji
Aktualnie edytowana konfiguracja jest oznaczona pogrubieniem w kolumnie System. Aby przełączyć edycję na inny system kliknij Edytuj w jego wierszu.
Konfiguracja systemu dla jednostki rozliczeniowej
Aby dla konkretnej jednostki rozliczeniowej ustawić i skonfigurować wymianę danych z konkretnym systemem zewnętrznym (innym niż domyślny):
1.Wybierz jednostkę rozliczeniową.
2.Kliknij przycisk Dodaj i potwierdź dodanie konfiguracji.
3.Dodany zostanie nowy System. Ustaw go jako domyślny i włącz jego edycję.
4.Nowy system utworzony został jako kopia systemu domyślnego. Wprowadź niezbędne zmiany w jego konfiguracji (np. zmień dostawcę, system, format wymiany danych).
Możliwe jest dodanie i skonfigurowanie wielu systemów dla jednej jednostki rozliczeniowej. Aby jednak wykorzystać je w praktyce należy dodatkowo zmapować typy dokumentów, które będą przez nie obsługiwane (więcej informacji w kolejnym rozdziale).
Konfiguracja wielu systemów dla jednej jednostki rozliczeniowej (po typie dokumentu)
W przypadku potrzeby zdefiniowania współpracy w wieloma systemami dla jednej jednostki organizacyjnej można wykorzystać Mapowanie typów dokumentów księgowych znajdujące się na dole ustawień konfiguracji systemu.
Aby dla konfigurowanego systemu wskazać obsługiwane przez niego typy dokumentów kliknij Dodaj w ramce Mapowanie typów dokumentów księgowych, wybierz typ dokumentu i kliknij Zapisz.
Zmapowane (dodane) w ten sposób typy dokumentów będą korzystać z Systemu, do którego są przypisane. Jeśli dany typ dokumentu nie został zmapowany do żadnego Systemu wtedy wykorzystywany będzie system domyślny dla jednostki.
Zobacz również: