Strona startowa

Drukuj

Kalendarz

Celem aplikacji Kalendarz jest wyświetlenie wszystkich zdarzeń zaplanowanych w systemie. Kalendarz pozwala nam na analizowanie wszystkich przychodzących oraz niewykonanych zadań / spotkań, które użytkownicy mają zaplanowane – niezależnie, czy zdarzenie jest związane ze sprawą, kontrahentem bądź projektem.

 

Subskrypcja kalendarza >>

Dodawanie nowych zdarzeń >>

Formularz zdarzenia >>

 

Elementy głównego okna kalendarza:

img_sod_108

 

Główne okno modułu Kalendarz składa się Paska narzędzi, Belki zmiany siatki i widoku kalendarza, Filtrów daty i kalendarzy oraz dużego graficznego kalendarza, na którym - w postaci kolorowych bloków - zaznaczone są zdarzenia.

 

Siatka kalendarza

Domyślnym widokiem kalendarza jest tydzień roboczy. Biały obszar - obejmujący domyślnie godziny 8:00-16:00 oznacza godziny pracy. Widok i siatkę kalendarza możemy zmieniać korzystając z przycisków i listy w belce zmiany siatki kalendarza.

 

img_sod_111

 

Klikając przycisk Dzisiaj widok kalendarza zmienia się na dzienny i pokazuje aktualną datę.

Strzałki obok przycisku Dzisiaj służą do zmiany widoku kalendarza wstecz/naprzód o dzień, tydzień roboczy lub miesiąc, w zależności od wybranego rodzaju widoku

Wybierając wartość z listy na końcu belki, możemy ustawić siatkę kalendarza w minutach/godzinach.

 

Filtry daty i zakresu

W kolumnie po lewej stronie od obszaru kalendarza wyświetlane są panele z filtrami – miniatura kalendarza w widoku miesięcznym oraz panel z zakładkami Kalendarze. Wybierając miesiąc i rok w pierwszym z nich, obszar kalendarza po prawej stronie zmienia się na zgodny z wybranym terminem zależnie od ustawień w belce zmiany siatki, tzn. jeżeli wybraliśmy np. Tydzień roboczy, a w filtrze mamy wybrany sierpień 2020, to zmiana miesiąca na np. październik 2020 spowoduje, że po prawej stronie wyświetlony zostanie tydzień będący pierwszym wierszem w miniaturze kalendarza (w przytoczonym przykładzie będzie to okres 28.09-02.10).

 

img_sod_112

 

Zaznaczając checkboxy w zakładce Pracownicy w drugim panelu, w obszarze kalendarza po prawej stronie wyświetlone zostaną wszystkie wybrane kalendarze.

 

img_sod_113

 

Wszystkie kalendarze wyświetlone na liście w pierwszej zakładce filtra kalendarzy są kalendarzami należącymi do nas lub udostępnionymi przez innych pracowników.

 

Aby zmienić kolor wybranego kalendarza, klikamy kolorowy kwadracik przy nazwie i wybieramy kolor z wyświetlonej palety.

 

Wyświetlać możemy także zdarzenia o określonym typie, priorytecie, statusie lub kategorii. W tym celu klikamy ikonę Filtry w Pasku narzędzi i zaznaczamy odpowiednie checkboxy.

 

img_sod_114

 

Aby zaznaczyć/odznaczyć kilka pozycji, należy przytrzymać klawisz Ctrl.

 

Typy zdarzeń

W systemie wyróżniamy następujące typy zdarzeń:

Zadanie – służy zlecaniu poleceń służbowych najlepiej pojedynczej czynności.

Termin – dowolne zdarzenie np. urlop, termin ważności ubezpieczenia, rocznica.

Spotkanie – służy do rejestracji zdarzeń, w których uczestniczą inne osoby.

Rozmowa telefoniczna – miejsce, w którym zapisujemy informację o rozmowie z klientem. Informację o tym że ktoś nie odbiera, lub jest nieobecny należy umieścić w komentarzu.

Przypomnienie – wyskakujące w ustalonym czasie - w formie okna komunikatu - powiadomienie. Może być niezależne lub powiązane z innym zdarzeniem.

 

W zależności od typów zdarzeń, na etapie ich dodawania korzystamy z indywidualnych formularzy zawierających pola charakterystyczne dla danego typu zdarzenia.

Dla różnych zdarzeń można zdefiniować:

Cykl – zdarzenie powtarzające się (np. zebranie zarządu odbywające się w każdy poniedziałek) w określonych odstępach czasu.

Zdarzenie prywatne – zaznaczenie tej opcji w oknie zdarzenia sprawia, że NIKT, nawet osoby, którym udostępniliśmy nasz kalendarz oraz przełożeni, nie będą widziały tych zdarzeń.