Kalendarz > Formularz zdarzenia

Drukuj

Formularz zdarzenia

Okno dodawania nowego zadania składa się z zakładek: Ogólne, Dodatkowe, Komentarze, Załączniki oraz przycisków na pasku narzędzi: Utwórz zdarzenie powiązane, Usuń, Cykl.

Dodatkowo, każde zdarzenie posiada przyciski Oznacz jako załatwione, Zapisz i zamknij oraz Zapisz.

 

Zakładki

Zakładka Ogólne:

 

img_sod_116

 

Opis pól:

W polu Temat wpisujemy nazwę zadania, np. przygotowanie dokumentacji.

W polu Data uzupełniamy datę i godzinę rozpoczęcia zadania. W polu Czas trwania wpisujemy informacje o czasie trwania zdarzenia, w formie: godziny: h, minuty m. Np. 1h30m, 2h, 30m.

Z listy Dla kogo wybieramy osobę, która ma wykonać zadanie. Możemy wybrać więcej niż jednego użytkownika.

W polu Opis notujemy szczegółowe informacje, np. uwagi dotyczące wykonania zadania.

Pola Powiązania pozwalają na powiązanie zdarzenia z wybraną kartoteką kontrahenta oraz sprawą.

Klikając w fioletową ikonę przechodzimy do kartoteki klienta natomiast klikając w czerwoną ikonę teczki – do kartoteki sprawy.

Dodatkowo, zadanie to będzie widoczne w kartotece wybranego klienta oraz w kartotece wybranej sprawy w zakładce Terminarz.

Z listy Kategoria wybieramy kategorię zadania, która zostanie dodana do nazwy wpisanej w polu Temat, np. zadanie priorytetowe.

 

img_sod_117

 

Opis pól:

Z listy Przypomnienie możemy wybrać, z jakim wyprzedzeniem ma być wysyłane przypomnienie o rozpoczęciu zadania.

Przypomnienie o nadchodzącym zdarzeniu pojawia się w formie:

 

img_sod_118

 

 

Jeżeli w systemie skonfigurowano moduł Kampanie, nazwy aktywnych kampanii będą wyświetlone na liście Kampania.

Pole Status informuje nas na jakim etapie wykonania jest zadanie (wykorzystywane w aplikacji Zadania)

Z listy Priorytet wybieramy poziom istotności zadania. Wybranie opcji niski, bądź wysoki spowoduje wyświetlenie tej się informacji na nagłówku zadania:

 

img_sod_119

 

 

Jeśli przydzielamy zadanie innemu pracownikowi i chcielibyśmy otrzymać powiadomienie o jego zakończeniu (w momencie, kiedy będzie ono wykonane w 100% lub oznaczone jako załatwione), zaznaczamy checkbox poinformuj mnie, jeżeli wykonano.

Zaznaczenie opcji oznacz jako prywatne sprawi, że zadanie będzie widoczne tylko i wyłącznie dla osoby, której przydzielamy zadanie, a zatem wskazanej w polu Pracownicy.

Jeśli chcemy, aby zadanie było wyświetlane w Planie dnia (Rozdział 7), zaznaczamy checkbox plan dnia.

W polu Identyfikator wpisywany jest ciąg znaków (np. SP01Z01), który wykorzystywany jest przy tworzeniu struktury zadań z szablonu projektu i umożliwia dalsze przetwarzanie zadań przez procedury.

W polu Postęp podajemy procentową wartość obrazującą postęp wykonania zadania w danym momencie.

Jeśli zadanie ma charakter kamienia milowego w projekcie, zaznaczamy checkbox oznacz jako kamień milowy.

 

Zakładka Komentarze oraz Załączniki jest analogiczna do tych samych zakładek znajdujących się na Dokumentach bądź Sprawach.

 

Przyciski dostępne na pasku narzędzi

Na pasku narzędzi widoczne są następujące przyciski:

img_sod_120

 

Utwórz zdarzenie powiązane - opcja ta pozwala na utworzenie zdarzenia typu Zadanie, Rozmowa telefoniczna lub Spotkanie, które będzie powiązane z edytowanym zdarzeniem. Informacja o powiązaniu wyświetlana jest w postaci przycisku Otwórz w prawym dolnym rogu w oknie zadania, które utworzono jako powiązane.

 

img_sod_121

 

Usuń edytowanego zdarzenia – usunięte zadania nie są widoczne w systemie i możliwe do przywrócenia.

Cykl – możliwość utworzenia zdarzenia powtarzającego się (np. zebranie zarządu odbywające się w każdy poniedziałek) w określonych odstępach czasu.

Możliwe opcje do zdefiniowania:

Cykl – w jakich odstępach czasowych oczekujemy pojawienia się zdarzenia (np. dzienny, tygodniowy – w tym przypadku zaznaczamy, w jakie dni tygodnia, miesięczny bądź roczny).

Wzorzec – opcje dostępne w zależności od wybranego cyklu, dla cyklu dziennego istnieje możliwość wybrania co ile dni zdarzenie ma się pojawić w kalendarzu.

Początek – data, od której rozpoczyna się obliczanie cyklu zdarzeń

Koniec – informacja o zakończeniu trwania cyklu zdarzeń.

 

img_sod_122

 

Przyciski dostępne na zdarzeniu

We wszystkich zdarzeniach pojawiają się przyciski Oznacz jako załatwione, Zapisz i zamknij oraz Zapisz:

 

img_sod_123

 

Oznacz jako załatwione – wybierany w przypadku wykonania danego zdarzenia. Wybranie tej opcji spowoduje oznaczenie zdarzenia tagiem wykonane oraz schowanie zdarzenia z kalendarza.

Chcąc zobaczyć również wykonane zdarzenia, należy wybrać filtr Załatwione na widoku kalendarza w pasku narzędzi.

Oznaczenie zdarzenia jako wykonane / załatwione jest odwracalne – istnieje możliwość wycofania tej zmiany poprzez wybranie przycisku Oznacz jako niezałatwione.

 

Zapisz i zamknij – powoduje zapisanie zmian i zamknięcie zdarzenia, natomiast przycisk Zapisz zapisuje wprowadzone zmiany nie zamykając zdarzenia.

Przy każdym zapisaniu zmian pojawia się informacja, czy powiadomić uczestników zdarzenia o wprowadzonych zmianach:

 

img_sod_125

 

W przypadku wykonania rozmowy telefonicznej pojawia się przycisk Ponowny kontakt pozwalający na szybkie zaplanowanie nowego zdarzenia typu zadanie.

 

img_sod_126