Zakupy > Akceptacja zapotrzebowania

Drukuj

Akceptacja zapotrzebowania

Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji dokument należy przekazać do działu zakupów.

Aby to zrobić należy na szarej szarfie potwierdzić wprowadzenie danych.

 

img_sod_378

 

Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych dokument jest zablokowany do edycji i czeka na akceptację.

 

W zależności od ustawionej konfiguracji procesu, akceptacja może się odbywać na trzy sposoby:

1.Pominięcie akceptacji – przypadek, w którym każde zapotrzebowanie wysyłane jest do osoby odpowiadającej za zakupy w firmie.

2.Wskazanie akceptanta – przypadek, w którym nie ma zdefiniowanej reguły akceptacji. Użytkownik wprowadzający zapotrzebowanie musi sam zdecydować, kto powinien zaakceptować dokument.

3.Akceptacja zgodna z wybraną regułą – przypadek, w którym system jest tak skonfigurowany, że wie kto jest odpowiedzialny za akceptację dokumentu i przekierowuje proces na tego użytkownika.

 

W omawianym przypadku zastosowany został trzeci sposób oraz reguła „Przełożony wnioskującego (wg struktury)”.

 

Akceptujący zapotrzebowanie posiada trzy opcje możliwe do wykonania:

1.AKCEPTUJ - zaakceptowanie zapotrzebowania spowoduje wysłanie dokumentu do działu odpowiedzialnego za zakupy w firmie. Zapotrzebowanie zostanie zakończone, a dalsze kroki będą wykonywane za pośrednictwem dokumentu zamówienie. Pozycje zapotrzebowania zyskują status ZAAKECPTOWANO.

2.ODEŚLIJ DO POPRAWY - umożliwia naniesienie poprawek do dokumentu. Workflow wraca do pierwszego etapu procesu WPROWADZENIE.

3.ODRZUĆ - w tym przypadku, dokument oraz pozycje uzyskują status ODRZUCNE. Dokument jest zablokowany do edycji.

 

img_sod_379

 

Etap akceptacji kończy proces obiegu zapotrzebowania.

 

Zapotrzebowanie znajduje się w zależności od przebiegu procesu akceptacji w odpowiedniej zakładce – ZAAKCEPTOWANE, ANULOWANE / ODRZUCONE lub NOWE.