Akceptacja zamówienia odbywa się w analogiczny sposób, co akceptacja zapotrzebowania. Tu również możliwe są opcje:
1.Brak akceptacji – w tym przypadku, dokument zamówienia po potwierdzeniu opracowania zostaje zamknięty do edycji.
2.Wskazanie akceptanta przez osobę uzupełniającą zamówienie – etap pozwalający na ręczne wybranie osoby akceptującej.
3.Akceptacja zgodna z wybraną regułą – akceptacja dokumentu odbywa się automatycznie zgodnie z wybraną regułą na etapie konfiguracji aplikacji.
W omawianym przypadku zastosowany został trzeci sposób oraz reguła „Przełożony wnioskującego (wg struktury)”.
Akceptujący zapotrzebowanie posiada trzy opcje możliwe do wykonania:
1.AKCEPTUJ - zaakceptowanie zamówienia spowoduje zamknięcie dokumentu ze statusem ZATWIERDZONO (pozycje otrzymują status ZREALIZOWANO).
2.ODEŚLIJ DO POPRAWY - umożliwia naniesienie poprawek do dokumentu. Workflow wraca do pierwszego etapu procesu WPROWADZENIE.
3.ODRZUĆ - w tym przypadku, dokument oraz pozycje uzyskują status ODRZUCNE. Dokument jest zablokowany do edycji.
Poniżej przeanalizowano ścieżkę odesłania do poprawy, a następnie ponownej akceptacji.
W tym celu należy przejść do zakładki Komentarze i w miejscu wprowadzania dodać uwagi do dokumentu.
Następnie na szarfie workflow należy wybrać opcję ODEŚLIJ DO POPRAWY.
Dokument od teraz znajduje się ponownie na stanowisku osoby, która go utworzyła. Dodatkowo, może ona go naleźć na zakładce W OPRACOWANIU.
Po wprowadzeniu zmian, osoba odpowiedzialna za wykonanie etapu w procesie workflow, ponownie potwierdza opracowanie zamówienia i przesyła dokument do akceptacji.
Jeśli wszystkie informacje są poprawne, osoba odpowiedzialna za akceptację, naciska zielony przycisk AKCEPTUJ na szarfie.
Po wykonaniu tej akcji, dokument oznaczony jest statusem ZATWIERDZONO i znajduje się w zakładce ZATWIERDZONE.