Zakupy > Akceptacja zamówienia

Drukuj

Akceptacja zamówienia

Akceptacja zamówienia odbywa się w analogiczny sposób, co akceptacja zapotrzebowania. Tu również możliwe są opcje:

1.Brak akceptacji – w tym przypadku, dokument zamówienia po potwierdzeniu opracowania zostaje zamknięty do edycji.

2.Wskazanie akceptanta przez osobę uzupełniającą zamówienie – etap pozwalający na ręczne wybranie osoby akceptującej.

3.Akceptacja zgodna z wybraną regułą – akceptacja dokumentu odbywa się automatycznie zgodnie z wybraną regułą na etapie konfiguracji aplikacji.

 

W omawianym przypadku zastosowany został trzeci sposób oraz reguła „Przełożony wnioskującego (wg struktury)”.

 

Akceptujący zapotrzebowanie posiada trzy opcje możliwe do wykonania:

1.AKCEPTUJ - zaakceptowanie zamówienia spowoduje zamknięcie dokumentu ze statusem ZATWIERDZONO (pozycje otrzymują status ZREALIZOWANO).

2.ODEŚLIJ DO POPRAWY - umożliwia naniesienie poprawek do dokumentu. Workflow wraca do pierwszego etapu procesu WPROWADZENIE.

3.ODRZUĆ - w tym przypadku, dokument oraz pozycje uzyskują status ODRZUCNE. Dokument jest zablokowany do edycji.

 

img_sod_387

 

Poniżej przeanalizowano ścieżkę odesłania do poprawy, a następnie ponownej akceptacji.

W tym celu należy przejść do zakładki Komentarze i w miejscu wprowadzania dodać uwagi do dokumentu.

 

img_sod_388

 

Następnie na szarfie workflow należy wybrać opcję ODEŚLIJ DO POPRAWY.

 

Dokument od teraz znajduje się ponownie na stanowisku osoby, która go utworzyła. Dodatkowo, może ona go naleźć na zakładce W OPRACOWANIU.

 

 

img_sod_389

 

Po wprowadzeniu zmian, osoba odpowiedzialna za wykonanie etapu w procesie workflow, ponownie potwierdza opracowanie zamówienia i przesyła dokument do akceptacji.

 

Jeśli wszystkie informacje są poprawne, osoba odpowiedzialna za akceptację, naciska zielony przycisk AKCEPTUJ na szarfie.

 

Po wykonaniu tej akcji, dokument oznaczony jest statusem ZATWIERDZONO i znajduje się w zakładce ZATWIERDZONE.