Ustawienia > Dane firmy | | Drukuj |
Dane do faktury
Zakładka prezentuje podstawowe dane firmy, wykazywane na dokumentach.
Przycisk Edytuj umożliwia modyfikację danych firmy.
Po zmianie danych konieczna będzie ponowna weryfikacja konta.
Uzupełnienie kodu urzędu skarbowego jest konieczne jeśli użytkownik chce utworzyć raport JPK na podstawie dokumentów przechowywanych w serwisie.
Uzupełnienie roku obrachunkowego jest konieczne, aby program we właściwym momencie rozpoczynał numerację wystawianych faktur od numeru jeden. Domyślnie rok obrachunkowy jest ustawiony od 01 – stycznia. Jeśli wybierzesz inny miesiąc pojawi się dodatkowo możliwość wyboru nazwy roku, jaka będzie prezentowana w numerze faktury. Możliwy jest zawsze wybór pomiędzy bieżącym rokiem kalendarzowym a przyszłym.
Na przykład: Jeśli Twój rok obrachunkowy rozpoczyna się we wrześniu i faktury wystawione do 01-09-2020 powinny mieć numer 001/FV/2021, to wybierz w nazwie roku obrachunkowego 2021.
Logo firmy na dokumentach
W trybie edycji można również wybrać logo firmy, które będzie umieszczane na fakturach wystawianych w serwisie Między Firmami. Aby dodać logo kliknij przycisk Dodaj logo i wskaż plik graficzny (.png, .jpg, .gif). Logo zostanie zmniejszone jeśli jego rozmiar jest większy niż 200 x 150 pikseli.
Szablony numeracji
Zakładka umożliwia zdefiniowanie własnych szablonów numeracji dla wystawianych faktur sprzedaży, korekt faktur sprzedaży, faktur zaliczkowych, korekt faktur zaliczkowych, faktur końcowych oraz korekt faktur końcowych.
Numeracja ciągła dla wszystkich rodzajów faktur
Ten parametr można zmienić tylko, jeśli w danym roku obrachunkowym nie został jeszcze wystawiony żaden dokument. Zaznaczenie tego parametru oznacza, że wszystkie rodzaje dokumentów są numerowane w ramach jednego ciągu numerów. Jeśli chcesz, aby każdy rodzaj dokumentów miał osobną numerację, to pozostaw ten parametr odznaczony.
Definiowanie szablonu numeru
Definiując szablon numeru możesz:
1.Wybrać, czy chcesz stosować numerację roczną czy miesięczną. Zmiany tego wyboru możesz dokonać tylko, jeśli w danym roku obrachunkowym nie został jeszcze wystawiony żaden dokument.
2.Wybrać z listy jak ma wyglądać numer kolejny. Czy ma być uzupełniany zerami oraz iloma?
3.Wybrać jaki typ separatora chcesz stosować pomiędzy poszczególnymi segmentami numeru.
4.Dodać własne segmenty numeru. Po wskazaniu przycisku rozwinie się menu z typami, które możesz użyć:
a.Pole tekstowe – to pole, w którym możesz wpisać dowolny tekst, np. FV
b.Separator – to znacznik, który rozdziela poszczególne segmenty numeru
c.Miesiąc – będzie ustawiać w numerze miesiąc zgodny z miesiącem z daty wystawienia dokumentu
5.Usunąć dodany segment klikając w X znajdujący siew prawym górnym rogu segmentu . Nie można usunąć segmentu „numer faktury” i „rok”. Segment „miesiąc” można usunąć tylko, jeśli została wybrana numeracja roczna.
6.Zmienić kolejność segmentów przesuwając je strzałkami po bokach segmentu .
W polu podgląd szablonu serwis prezentuje jak będzie wyglądał numer na podstawie wybranych ustawień.
Maksymalna dopuszczalna długość numeru to 20 znaków wliczając separatory. Serwis informuje, gdy zdefiniowany szablon zbliża się do maksymalnej długości.
Weryfikacja konta
Ta zakładka służy do zgłoszenia danych konta do Symfonii w celu ich weryfikacji, dzięki czemu kontrahenci mają pewność, że przesyłane przez nich dokumenty trafiają do właściwej firmy.
Status Konto niezweryfikowane nie ogranicza dostępnej w serwisie funkcjonalności, ale na listach firma będzie oznaczana jako Kontrahent niezweryfikowany przez Symfonię z ikoną (kontrahent zweryfikowany oznaczony jest ikoną ).
Aby zweryfikować konto:
1.Kliknij przycisk Edytuj.
2.Uzupełnij dane firmy (KRS, Regon, dane adresowe, osoby reprezentujące firmę).
3.Kliknij przycisk Dodaj nowego reprezentanta i wprowadź dane osoby reprezentującej firmę . Można wprowadzić wiele osób reprezentujących.
4.Kliknij Zapisz i wyślij wniosek o weryfikację. Symfonia wyśle wiadomość na podany przy rejestracji adres e‑mail.
5.Odbierz wiadomość e-mail a następnie wydrukuj dołączony do niej dokument, podpisz go (dokument powinien być podpisany przez osoby reprezentujące firmę) i dołącz kopię nadania NIP.
6.Dokumenty należy przesłać pocztą (tradycyjną) na podany w wiadomości adres kontaktowy Symfonii.
7.Poczekaj na weryfikację. Informacja o weryfikacji konta zostanie przesłana oddzielnym mailem.
Zgody
Na panelu znajdują się ustawienia zgód:
•Zgoda na otrzymywanie elektronicznej informacji handlowej – wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, w tym informacji o produktach lub usługach Symfonia sp. z o.o. środkami komunikacji elektronicznej
•Zgoda na kontakt telefoniczny – wyraża zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego.
•Brak zgody na otrzymywanie dokumentów – wyraża brak zgody na otrzymywanie i wysyłanie dokumentów od wszystkich użytkowników serwisu. Gdy zaznaczone, nie będzie możliwości odbierania dokumentów od innych użytkowników serwisu oraz zakupu pakietów dokumentów i archiwum.