Tablica > Panel górny

Drukuj

Panel górny

Notatki

Na górnej belce znajduję się ikona listy, po jej kliknięciu na tablicy otwiera się okno z notatką.

 

img_shr_822

 

Możemy nadać notatce tytuł i uzupełnić jej treść. Notatka zapisuje się po kliknięciu przycisku „Nowa”. Notatki bez treści nie zostaną zapisane.

 

Z poziomu notatnika możemy otworzyć już wcześniej zapisane notatki wybierając konkretną z listy, która otworzy się po kliknięciu Otwórz. Notatkę również możemy usunąć klikając Usuń i potwierdzając operacje na górze notatki.

 

img_shr_823

 

Zamknięcie karteczki odbywa się poprzez kliknięcie 3 kropek > Zamknij.

 

Podgląd dodanych notatek możemy zobaczyć przechodząc Profil (po lewej stronie w belce) > Notatki.

 

img_shr_824

 

W tabeli z notatkami znajdują się takie informacje jak kto dodał notatkę, tytuł, treść, kto ma dostęp, kto jest powiązany z notatką, źródło, ostatnia aktualizacja, możemy dodać notatkę do ulubionych oraz po kliknięciu 3 kropek możemy podejrzeć notatkę, edytować ją lub usunąć.

 

Po polubieniu notatki, będzie ona widoczna i oznaczona gwiazdką na karteczce po kliknięciu Otwórz.

 

img_shr_825

 

Po przejściu do edycji notatki otwiera się dokładniejszy formularz niż opcję na karteczce.

 

img_shr_826

 

Możemy nadać w niej dostęp do notatki innemu pracownikowi lub ustawić przypomnienie.

 

Po wszystkich polach w tabeli oprócz źródła i ulubiony możemy filtrować, a po wszystkich kolumnach możemy sortować wyniki.

 

Na notatkach możemy też przeprowadzać akcję hurtowe w postaci usunięcia większej ilości wyników na raz.

 

img_shr_827

 

Dzwonek

Dzwonek widoczny w prawym górnym rogu systemu symbolizuje Powiadomienia.

 

img_shr_828

 

Jeśli administrator nie ustawi inaczej, powiadomienia mogą trafić do użytkownika, np. gdy:

został on wspomniany w poście na Wall`u (również w Grupach)

obserwowany przez niego post został skomentowany

w Grupie został dodany post oznaczony jako ważny

 

Ikonce towarzyszy również liczba widoczna po prawej stronie dzwonka, która wskazuje na ilość otrzymanych powiadomień. Każde takie powiadomienie uzupełnione jest o dodatkowy komentarz informujący co jest źródłem powiadomienia. Kliknięcie w dany komentarz przenosi użytkownika dodatkowo do miejsca, którego dotyczy, np: na Wall. Powiadomienia znikają samoistnie dopiero po upłynięciu miesiąca od ich wywołania - jeśli nie zostały wcześniej "odklikane". Aby usunąć powiadomienie, należy kliknąć na krzyżyk obok powiadomienia, a jeżeli użytkownik chce usunąć wszystkie – "oznacz wszystkie jako przeczytane".   Powiadomienia te trafiają również jako e-mail do wprowadzonej w Systemie skrzynki pocztowej, gdy po otrzymaniu nowego powiadomienia użytkownik nie zaloguje się do Sstemu w dniu jego pojawienia się. Dzięki temu użytkownik jest informowany na bieżąco o tym, co dzieje się na jego koncie.  

 

Powiadomienia mailowe są wysyłane do użytkowników w dniu następującym po otrzymaniu nowych powiadomień w systemie typu:  

oznaczenie, ważny post, nowy komentarz w grupie na Wall'u

nowych wiadomości z Mailbox'a

zadań punktowych z Systemu - typu: akceptacja wniosku urlopowego, realizacji zadania, oceny okresowej.

 

Opcje – po kliknięciu w imię i nazwisko

Po kliknięciu w imię i nazwisko pracownika, rozwijają się menu z opcjami:

 

img_shr_829

 

Przejdź do profilu

System przenosi nas do miejsca Profil > Profil publiczny, który jest opisany w pkt 3.2

 

Ustawienia systemu

Do ustawień systemu dostępna jest osobna instrukcja.

 

Motywy

Motywy to miejsce, w którym możemy ustawić tło na naszej Tablicy.

 

img_shr_830

 

Do wyboru mamy podstawowe zdjęcia, ale również możemy dodać własny plik, klikając w Zdjęcie.

 

Obok przycisku Zapisz, znajdują się jeszcze dwa ustawienia. Jedno z nich dostosowuje winetowanie:

 

img_shr_831

 

A drugie dostosowuje rozmycie:

 

img_shr_832

 

W przypadku, gdy w miejscu Ustawienia systemu > u=Ustawienia globalne > Firma > Ustaw motyw domyślny dla całej firmy zaznaczone NIE, motywy nie będą widoczne do wyboru.

 

Centrum rozwoju

Centrum Rozwoju to platforma, która zapewnia dostęp do informacji i wsparcia dotyczącego systemu Symfonia HR. Na stronę przejdziemy również z linka: https://hrpomoc.symfonia.pl/

 

img_shr_833

 

img_shr_834

 

W Centrum rozwoju znajdziemy różne sekcje, w tym aktualności, podręczniki oraz informacje o nowych zmianach w systemie.

 

Informacje na temat działania systemu znajdziemy w Podręczniku, ale również klikając w przycisk Administrator w prawym górnym rogu.

 

img_shr_835

 

Zgłoszenia

Po wejściu w zgłoszenia klient zostaje przeniesiony do miejsca, w który może zakładać zgłoszenia dla firmy Symfonia, dotyczące działania systemu.

 

Wyloguj

Przycisk Wyloguj służy do wylogowania się z systemu. Kliknięcie go powoduje zakończenie sesji użytkownika i powrót do ekranu logowania. Jest to zalecane zwłaszcza podczas korzystania z systemu na współdzielonych urządzeniach, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do konta.

 

Widgety

Widgety to miejsce informacyjne i funkcjonalne, które umożliwiają szybki dostęp do najważniejszych informacji oraz narzędzi w systemie. Każdy użytkownik może dowolnie zarządzać ilością widgetów na tablicy, jeżeli wcześniej administrator platformy włączył widoczność widgetów w miejscu:

Ustawienia systemu > Ustawienia globalne> Firma >Widgety

 

img_shr_836

 

Zaznaczeni opcji na Nie, skutkować będzie brakiem widoczności widgetów.

 

Do widgetów przejdziemy klikając symbol 4 bloczków koło imienia i nazwiska.

 

img_shr_837

 

W Ustawieniach widgetów użytkownik może dodawać, zmieniać kolejność wyświetlania lub usuwać widgety (może usunąć wszystkie widgety, wtedy będzie miał pusty panel z możliwością wejścia tylko w ustawienia widgetów).

 

img_shr_838

 

Dodane widgety można rozwijać i zwijać.

 

Rodzaje widgetów:

Zegar – włączony domyślnie; zegar będzie pokazywał czas graficznie i numerycznie, strefa czasowa będzie połączona z ustawieniem w przeglądarce.

Dokumenty – wyświetla listę ulubionych dokumentów, które wcześniej zostały zaznaczone gwiazdą w miejscu np. Wiedza/Materiały. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do listy materiałów i folderów.

Zadania – Lista ważnych zadań, które wcześniej zostały zaznaczone żółtą flagą przez użytkownika na dashboardzie Zadań. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do listy Planu zadań.

Kalendarz – Lista wydarzeń z danego dnia, które wcześniej zostały dodane przez np. kafel Kalendarz.  Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do kalendarza.

Notatki – Lista ulubionych notatek, które wcześniej zostały zaznaczone gwiazdką w miejscu Profil/Notatki. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do listy wszystkich notatek użytkownika znajdujących się w miejscu Profil/Notatki.

Aktywni użytkownicy – jest to widget na zasadzie „chatu”, który dzieli się na cztery funkcjonalności: - chat – działa jak ikona chat czyli wyświetla dymki z osobami z którymi użytkownik prowadził rozmowę. Wpisana fraza w wyszukiwarkę, która zostanie znaleziona, wyświetla listę osób, do których użytkownik może napisać. Wpisana fraza, która nie zostanie znaleziona, wyświetli listę dymków z osobami, z którymi użytkownik pisał lub jeśli użytkownik z nikim nie pisze to wyświetli komunikat „Wyszukaj osobę, aby rozpocząć rozmowę.” Możliwe jest również przechodzenie między osobami a grupami i dodawanie nowej grupy.

użytkownicy – domyślna opcja po rozwinięciu widgetu aktywni użytkownicy. Wyświetla listę aktywnych użytkowników. Wyszukiwarka działa z tą różnicą do chatu, że gdy nie znajdzie wpisywanej frazy, a są aktywni użytkownicy w danym momencie wyszukiwania, to wyświetla listę aktywnych użytkowników. Zaś jak wyszukiwarka nie znajdzie wpisywanej frazy (np. nazwiska osoby dezaktywowanej czy usuniętej lub użytkownik wpisze błędnie nazwisko czy imię) i nie ma w danym momencie aktywnych użytkowników, to pojawia się komunikat „Brak aktywnych użytkowników”.

 

img_shr_839

 

Żarówka

W systemie dostępna jest funkcjonalność, która pozwala w szybki sposób przejść do: 

podręcznika systemu – dokumentacja funkcjonalności systemu, 

nowości w systemie – informację o nowych funkcjonalnościach w systemie oraz informacjach o systemie, 

tutoriali

które znajdują się na stronie naszego centrum rozwoju. 

 

Użytkownik ma możliwość przejścia do powyższych miejsc poprzez ikonę żarówki, która znajduję się w prawym górnym rogu systemu, a także poprzez wyświetlany popup, po zalogowaniu się do systemu.

 

img_shr_840

 

img_shr_841

 

Ponadto, powyższa funkcjonalność, informuję użytkownika także o zmianach w systemie, poprzez wyświetlanie popupa w miejscu gdzie zostało coś zmienione/dodane.

 

Administrator platformy w ustawieniach firmowych (Ustawienia systemu > Ustawienia globalne > Firma), może wybrać tryb wyświetlania żarówki i popupów w poprzez opcję: Wyświetlanie podpowiedzi w ikonie żarówki i pop-upie (Podręcznik, Nowości i Tutoriale). Ustawienia Administrator ma dostępne 3 opcję: 

1.Wyświetlanie włączone dla wszystkich użytkowników, 

2.Tylko dla administratorów – dotyczy administratorów platformy i informacji, 

3.Wyświetlanie wyłączone dla wszystkich użytkowników. 

 

img_shr_842

 

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka jest odpowiedzialna za szybsze wyszukiwanie interesujących nas dokumentów / zadań / wiadomości. Wpisując tytuł interesującego nas elementu możemy go z łatwością znaleźć.

 

img_shr_843

 

W sekcji z wyszukiwarką, prócz pola do wpisania tekstu jest też możliwość wyboru modułu w Wybierz źródło, z którego chcemy podejrzeć interesującą nas rzecz.

 

Wyszukiwanie możemy zatwierdzić enterem bądź klikając w lupkę.

 

Więcej informacji na temat wyszukiwarki znajdziesz  instrukcji poświęconej Elastic search-owi.