Notatki
Na górnej belce znajduję się ikona listy, po jej kliknięciu na tablicy otwiera się okno z notatką.
Możemy nadać notatce tytuł i uzupełnić jej treść. Notatka zapisuje się po kliknięciu przycisku „Nowa”. Notatki bez treści nie zostaną zapisane.
Z poziomu notatnika możemy otworzyć już wcześniej zapisane notatki wybierając konkretną z listy, która otworzy się po kliknięciu Otwórz. Notatkę również możemy usunąć klikając Usuń i potwierdzając operacje na górze notatki.
Zamknięcie karteczki odbywa się poprzez kliknięcie 3 kropek > Zamknij.
Podgląd dodanych notatek możemy zobaczyć przechodząc Profil (po lewej stronie w belce) > Notatki.
W tabeli z notatkami znajdują się takie informacje jak kto dodał notatkę, tytuł, treść, kto ma dostęp, kto jest powiązany z notatką, źródło, ostatnia aktualizacja, możemy dodać notatkę do ulubionych oraz po kliknięciu 3 kropek możemy podejrzeć notatkę, edytować ją lub usunąć.
Po polubieniu notatki, będzie ona widoczna i oznaczona gwiazdką na karteczce po kliknięciu Otwórz.
Po przejściu do edycji notatki otwiera się dokładniejszy formularz niż opcję na karteczce.
Możemy nadać w niej dostęp do notatki innemu pracownikowi lub ustawić przypomnienie.
Po wszystkich polach w tabeli oprócz źródła i ulubiony możemy filtrować, a po wszystkich kolumnach możemy sortować wyniki.
Na notatkach możemy też przeprowadzać akcję hurtowe w postaci usunięcia większej ilości wyników na raz.
Dzwonek
Dzwonek widoczny w prawym górnym rogu systemu symbolizuje Powiadomienia.
Jeśli administrator nie ustawi inaczej, powiadomienia mogą trafić do użytkownika, np. gdy:
•został on wspomniany w poście na Wall`u (również w Grupach)
•obserwowany przez niego post został skomentowany
•w Grupie został dodany post oznaczony jako ważny
Ikonce towarzyszy również liczba widoczna po prawej stronie dzwonka, która wskazuje na ilość otrzymanych powiadomień. Każde takie powiadomienie uzupełnione jest o dodatkowy komentarz informujący co jest źródłem powiadomienia. Kliknięcie w dany komentarz przenosi użytkownika dodatkowo do miejsca, którego dotyczy, np: na Wall. Powiadomienia znikają samoistnie dopiero po upłynięciu miesiąca od ich wywołania - jeśli nie zostały wcześniej "odklikane". Aby usunąć powiadomienie, należy kliknąć na krzyżyk obok powiadomienia, a jeżeli użytkownik chce usunąć wszystkie – "oznacz wszystkie jako przeczytane". Powiadomienia te trafiają również jako e-mail do wprowadzonej w Systemie skrzynki pocztowej, gdy po otrzymaniu nowego powiadomienia użytkownik nie zaloguje się do Sstemu w dniu jego pojawienia się. Dzięki temu użytkownik jest informowany na bieżąco o tym, co dzieje się na jego koncie.
Powiadomienia mailowe są wysyłane do użytkowników w dniu następującym po otrzymaniu nowych powiadomień w systemie typu:
•oznaczenie, ważny post, nowy komentarz w grupie na Wall'u
•nowych wiadomości z Mailbox'a
•zadań punktowych z Systemu - typu: akceptacja wniosku urlopowego, realizacji zadania, oceny okresowej.
Opcje – po kliknięciu w imię i nazwisko
Po kliknięciu w imię i nazwisko pracownika, rozwijają się menu z opcjami:
Przejdź do profilu
System przenosi nas do miejsca Profil > Profil publiczny, który jest opisany w pkt 3.2
Ustawienia systemu
Do ustawień systemu dostępna jest osobna instrukcja.
Motywy
Motywy to miejsce, w którym możemy ustawić tło na naszej Tablicy.
Do wyboru mamy podstawowe zdjęcia, ale również możemy dodać własny plik, klikając w Zdjęcie.
Obok przycisku Zapisz, znajdują się jeszcze dwa ustawienia. Jedno z nich dostosowuje winetowanie:
A drugie dostosowuje rozmycie:
W przypadku, gdy w miejscu Ustawienia systemu > u=Ustawienia globalne > Firma > Ustaw motyw domyślny dla całej firmy zaznaczone NIE, motywy nie będą widoczne do wyboru.
Centrum rozwoju
Centrum Rozwoju to platforma, która zapewnia dostęp do informacji i wsparcia dotyczącego systemu Symfonia HR. Na stronę przejdziemy również z linka: https://hrpomoc.symfonia.pl/
W Centrum rozwoju znajdziemy różne sekcje, w tym aktualności, podręczniki oraz informacje o nowych zmianach w systemie.
Informacje na temat działania systemu znajdziemy w Podręczniku, ale również klikając w przycisk Administrator w prawym górnym rogu.
Zgłoszenia
Po wejściu w zgłoszenia klient zostaje przeniesiony do miejsca, w który może zakładać zgłoszenia dla firmy Symfonia, dotyczące działania systemu.
Wyloguj
Przycisk Wyloguj służy do wylogowania się z systemu. Kliknięcie go powoduje zakończenie sesji użytkownika i powrót do ekranu logowania. Jest to zalecane zwłaszcza podczas korzystania z systemu na współdzielonych urządzeniach, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do konta.
Widgety
Widgety to miejsce informacyjne i funkcjonalne, które umożliwiają szybki dostęp do najważniejszych informacji oraz narzędzi w systemie. Każdy użytkownik może dowolnie zarządzać ilością widgetów na tablicy, jeżeli wcześniej administrator platformy włączył widoczność widgetów w miejscu:
Ustawienia systemu > Ustawienia globalne> Firma >Widgety
Zaznaczeni opcji na Nie, skutkować będzie brakiem widoczności widgetów.
Do widgetów przejdziemy klikając symbol 4 bloczków koło imienia i nazwiska.
W Ustawieniach widgetów użytkownik może dodawać, zmieniać kolejność wyświetlania lub usuwać widgety (może usunąć wszystkie widgety, wtedy będzie miał pusty panel z możliwością wejścia tylko w ustawienia widgetów).
Dodane widgety można rozwijać i zwijać.
Rodzaje widgetów:
Zegar – włączony domyślnie; zegar będzie pokazywał czas graficznie i numerycznie, strefa czasowa będzie połączona z ustawieniem w przeglądarce.
Dokumenty – wyświetla listę ulubionych dokumentów, które wcześniej zostały zaznaczone gwiazdą w miejscu np. Wiedza/Materiały. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do listy materiałów i folderów.
Zadania – Lista ważnych zadań, które wcześniej zostały zaznaczone żółtą flagą przez użytkownika na dashboardzie Zadań. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do listy Planu zadań.
Kalendarz – Lista wydarzeń z danego dnia, które wcześniej zostały dodane przez np. kafel Kalendarz. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do kalendarza.
Notatki – Lista ulubionych notatek, które wcześniej zostały zaznaczone gwiazdką w miejscu Profil/Notatki. Opcja „Przejdź” umożliwia szybkie przejście do listy wszystkich notatek użytkownika znajdujących się w miejscu Profil/Notatki.
Aktywni użytkownicy – jest to widget na zasadzie „chatu”, który dzieli się na cztery funkcjonalności: - chat – działa jak ikona chat czyli wyświetla dymki z osobami z którymi użytkownik prowadził rozmowę. Wpisana fraza w wyszukiwarkę, która zostanie znaleziona, wyświetla listę osób, do których użytkownik może napisać. Wpisana fraza, która nie zostanie znaleziona, wyświetli listę dymków z osobami, z którymi użytkownik pisał lub jeśli użytkownik z nikim nie pisze to wyświetli komunikat „Wyszukaj osobę, aby rozpocząć rozmowę.” Możliwe jest również przechodzenie między osobami a grupami i dodawanie nowej grupy.
- użytkownicy – domyślna opcja po rozwinięciu widgetu aktywni użytkownicy. Wyświetla listę aktywnych użytkowników. Wyszukiwarka działa z tą różnicą do chatu, że gdy nie znajdzie wpisywanej frazy, a są aktywni użytkownicy w danym momencie wyszukiwania, to wyświetla listę aktywnych użytkowników. Zaś jak wyszukiwarka nie znajdzie wpisywanej frazy (np. nazwiska osoby dezaktywowanej czy usuniętej lub użytkownik wpisze błędnie nazwisko czy imię) i nie ma w danym momencie aktywnych użytkowników, to pojawia się komunikat „Brak aktywnych użytkowników”.
Żarówka
W systemie dostępna jest funkcjonalność, która pozwala w szybki sposób przejść do:
•podręcznika systemu – dokumentacja funkcjonalności systemu,
•nowości w systemie – informację o nowych funkcjonalnościach w systemie oraz informacjach o systemie,
•tutoriali
które znajdują się na stronie naszego centrum rozwoju.
Użytkownik ma możliwość przejścia do powyższych miejsc poprzez ikonę żarówki, która znajduję się w prawym górnym rogu systemu, a także poprzez wyświetlany popup, po zalogowaniu się do systemu.
Ponadto, powyższa funkcjonalność, informuję użytkownika także o zmianach w systemie, poprzez wyświetlanie popupa w miejscu gdzie zostało coś zmienione/dodane.
Administrator platformy w ustawieniach firmowych (Ustawienia systemu > Ustawienia globalne > Firma), może wybrać tryb wyświetlania żarówki i popupów w poprzez opcję: Wyświetlanie podpowiedzi w ikonie żarówki i pop-upie (Podręcznik, Nowości i Tutoriale). Ustawienia Administrator ma dostępne 3 opcję:
1.Wyświetlanie włączone dla wszystkich użytkowników,
2.Tylko dla administratorów – dotyczy administratorów platformy i informacji,
3.Wyświetlanie wyłączone dla wszystkich użytkowników.
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka jest odpowiedzialna za szybsze wyszukiwanie interesujących nas dokumentów / zadań / wiadomości. Wpisując tytuł interesującego nas elementu możemy go z łatwością znaleźć.
W sekcji z wyszukiwarką, prócz pola do wpisania tekstu jest też możliwość wyboru modułu w Wybierz źródło, z którego chcemy podejrzeć interesującą nas rzecz.
Wyszukiwanie możemy zatwierdzić enterem bądź klikając w lupkę.
Więcej informacji na temat wyszukiwarki znajdziesz instrukcji poświęconej Elastic search-owi.