Polecenie Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia powoduje aktualizację cen towarów na dokumentach przyjęcia magazynowego, powiązanych z dokumentem zakupu, dla którego operacja została uruchomiona.
Operacja jest wykonywana tylko, gdy skutkuje podniesieniem ceny towaru na dokumencie magazynowym.
Po zakończeniu całej operacji wyświetlany jest raport informujący, które koszty i z których pozycji zostały rozpisane oraz w jakich wartościach. Raport można go skopiować do schowka windows.
Automatyczne wykonywanie
W oknie Ustawienia użytkownika znajduje się parametr Automatycznie po wystawieniu dokumentu zakupu ze statusem "Nierozliczono wartościowo". Parametr włącza automatyczne wykonywanie operacji rozpisania kosztu na dokumenty przyjęcia, w trakcie wystawiania dokumentu zakupu.
Warunki wykonania
Warunki konieczne do spełnienia, by wszystkie pozycje dokumentu zakupu zostały ujęte w tej operacji:
•Zmiany cen obejmują włącznie ich podwyższenie.
•Żaden z dokumentów magazynowych o charakterze Przyjęcie zewnętrzne nie został pobrany do edycji.
•Żaden z dokumentów magazynowych o charakterze Przyjęcie zewnętrzne nie ma w buforze korekty.
•Użytkownik musi mieć nadane prawo Automatyczna aktualizacja wartości PZ.
Jeśli dokument Przyjęcia zewnętrznego miał zrobioną korektę i korekta została wystawiona, to dalsze wykonanie operacji zależy od decyzji użytkownika - system pyta, czy rozpisywać koszt z dokumentu zakupu na dokumenty magazynowe o charakterze Przyjęcie zewnętrzne z pominięciem danej pozycji, czy raczej przerwać operację rozpisywania kosztu zakupu. W zależności od decyzji użytkownika, koszt może być rozpisany dla pozostałych pozycji dokumentu lub operacja zostaje przerwana.
Wywołanie operacji
Zależnie od tego z jakim widokiem okna prowadzona jest praca operacja dostępna jest:
•nowy widok: przycisk Operacje > Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia,
•widok klasyczny: menu kontekstowe dokumentu Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia.