Informacje podstawowe > Wykaz zbiorów danych | | Drukuj |
Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach danych programu Symfonia produkcji Symfonia sp. z o.o.
Dla każdej firmy założonej w programie Symfonia tworzona jest odrębna baza danych dla MS SQL Server.
Dla programu Symfonia można wyróżnić następujące tabele i widoki (w schemacie bazy danych w przestrzeni nazw [FK]) służące przechowaniu danych ksiąg rachunkowych:
•AMText
•AMUSER
•AMXTFK
•bilans_otwarcia
•bilansRW
•bilroz
•bilwal
•brwrel
•cechy_dok
•cechy_zap
•config
•DaneKh
•def_dok
•defprawa
•defrej
•dekl
•deklzes
•deklexc
•dokumenty
•euro
•extKontrahenci
•FDANEADR
•FILTRYREJVAT
•formuly
•FROK
•historia
•IMP_MAP
•INIFILE
•khjednokrotni
•konta
•kontaNaprawa
•kontaNaprawaPkr
•kontaPlatnosci
•kontaPlatnosciWalutowe
•kontaRMK
•KontaSpec
•kontrakty
•kursy
•kwoty walut
•logowania
•Metody
•obroty_rozpocz
•paczki
•plankont
•planPlatnosci
•POLADEKL
•POLAZES
•prawaUzytk
•prawaWzorca
•profile
•programy
•przelicz
•rachunkiBankowe
•rachunkiBankoweUrzedow
•rejVat
•rozliczeniaMiedzyokr
•rozrachunki
•rozrachunkiDel
•slownik
•TABEXC
•tresc
•TX
•Typycech
•UDok
•uklady
•urzad_sk
•waluty
•wielolet
•wzorcePraw
•wzorzec_RachKoszt
•XT
•zapisy
Pozostałe tabele jak również wszystkie inne obiekty bazy danych FK nie tworzą ksiąg rachunkowych, choć służą właściwemu funkcjonowaniu programu, lub są integralną częścią bazy MS SQL.
Wzajemne powiązanie i funkcje zbiorów danych
Wszystkie powyższe tabele wchodzą w skład schematu jednej relacyjnej bazy danych co oznacza, że są ściśle powiązane tworząc jeden wspólny system. Pominięcie lub usunięcie dowolnego oznaczałoby naruszenie kompletności i spójności bazy danych, a w konsekwencji znaczne ryzyko utraty lub zniekształcenia danych wprowadzonych do programu. Dane są chronione przed niepowołanym dostępem przez system ochrony aplikacji MS SQL Server
Każdy z wymienionych zbiorów przechowuje informacje używane na poszczególnych etapach przetwarzania danych. Wszystkie razem realizują zadanie polegające na gromadzeniu, przechowywaniu, przetwarzaniu i udostępnianiu informacji istotnych dla prowadzenia oraz wykazywanych w księgach rachunkowych firmy.