Informacje podstawowe > Wykaz zbiorów danych

Drukuj

Wykaz zbiorów danych

Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach danych programu Symfonia produkcji Symfonia sp. z o.o.

Dla każdej firmy założonej w programie Symfonia tworzona jest odrębna baza danych dla MS SQL Server.

Dla programu Symfonia można wyróżnić następujące tabele i widoki (w schemacie bazy danych w przestrzeni nazw [FK]) służące przechowaniu danych ksiąg rachunkowych:

AMText

AMUSER

AMXTFK

bilans_otwarcia

bilansRW

bilroz

bilwal

brwrel

cechy_dok

cechy_zap

config

DaneKh

def_dok

defprawa

defrej

dekl

deklzes

deklexc

dokumenty

euro

extKontrahenci

FDANEADR

FILTRYREJVAT

formuly

FROK

historia

IMP_MAP

INIFILE

khjednokrotni

konta

kontaNaprawa

kontaNaprawaPkr

kontaPlatnosci

kontaPlatnosciWalutowe

kontaRMK

KontaSpec

kontrakty

kursy

kwoty walut

logowania

Metody

obroty_rozpocz

paczki

plankont

planPlatnosci

POLADEKL

POLAZES

prawaUzytk

prawaWzorca

profile

programy

przelicz

rachunkiBankowe

rachunkiBankoweUrzedow

rejVat

rozliczeniaMiedzyokr

rozrachunki

rozrachunkiDel

slownik

TABEXC

tresc

TX

Typycech

UDok

uklady

urzad_sk

waluty

wielolet

wzorcePraw

wzorzec_RachKoszt

XT

zapisy

 

Pozostałe tabele jak również wszystkie inne obiekty bazy danych FK nie tworzą ksiąg rachunkowych, choć służą właściwemu funkcjonowaniu programu, lub są integralną częścią bazy MS SQL.

 

Wzajemne powiązanie i funkcje zbiorów danych

Wszystkie powyższe tabele wchodzą w skład schematu jednej relacyjnej bazy danych co oznacza, że są ściśle powiązane tworząc jeden wspólny system. Pominięcie lub usunięcie dowolnego oznaczałoby naruszenie kompletności i spójności bazy danych, a w konsekwencji znaczne ryzyko utraty lub zniekształcenia danych wprowadzonych do programu. Dane są chronione przed niepowołanym dostępem przez system ochrony aplikacji MS SQL Server

 

Każdy z wymienionych zbiorów przechowuje informacje używane na poszczególnych etapach przetwarzania danych. Wszystkie razem realizują zadanie polegające na gromadzeniu, przechowywaniu, przetwarzaniu i udostępnianiu informacji istotnych dla prowadzenia oraz wykazywanych w księgach rachunkowych firmy.