Ustawienia > Własne pola | | Drukuj |
Grupa ustawień Własne pola zawiera definicje dodatkowych pól opisujących Dokumenty (magazynowe, sprzedaży, zakupu, zamówień obcych, zamówień własnych).
Własne pola > Dokumenty
Ustawienia pól własnych dokumentów definiowane są oddzielnie dla poszczególnych rodzajów dokumentów (dokumenty magazynowe, sprzedaży, zakupu, zamówień obcych, zamówień własnych).
Predefiniowane pola JPK_... dla dokumentów sprzedaży służą do uzupełnienia informacji o dokumentach na potrzeby informacji przekazywanej ogranom podatkowym w formie elektronicznej (JPK).
Zdefiniowane pola są wspólne dla poszczególnych rodzajów dokumentów.
Dodawanie własnego pola:
1.Kliknij przycisk Edytuj aby przełączyć okno w tryb edycji.
2.Kliknij przycisk Dodaj. Otworzone zostanie okno Wybór własnego pola z listą zdefiniowanych pól.
3.Wskaż pole, które chcesz dodać i kliknij przycisk Użyj aby dodać je do listy.
1.Aby zdefiniować własne pole w oknie Wybór własnego pola kliknij przycisk Dodaj. Jeśli przycisk nie jest widoczny kliknij ![]() 2.Z prawej strony wprowadź w pola Nazwę i Symbol tworzonego pola. ![]() 3.Rozwiń i wybierz Typ pola: •Słownik – pole na podstawie wybranego słownika użytkownika. •Data – przechowuje dane w formacie daty i umożliwiało rozwinięcie kalendarza. •Prawda/Fałsz – pole wyboru zaznaczone/odznaczone. •Kwota – przechowuje wartości liczbowe z dwoma miejscami po przecinku. •Numeryczny długi (int64) – wartość liczbowa (z zakresu od minus 9223372036854775808 do plus 9223372036854775807). •Numeryczny standardowy (int32) – wartość liczbowa (z zakresu od minus 2147483648 do plus 2147483647). •Numeryczny krótki (int16) – wartość liczbowa (z zakresu od minus 32768 do plus 32767). •Tekstowy – przechowuje dane w formacie tekstowym. 4.Kliknij Zapisz. |
4.Przycisk Zamknij zamyka okno wyboru pól.
5.Aby pola były dostępne w dokumentach należy w ustawieniach oznaczyć je jako Aktywne. Pola te będą dostępne w dokumentach na zakładce Własne pola.
Oznaczenie pola w kolumnie Aktywny spowoduje umieszczenie go na oknie dokumentu. Pierwsze trzy aktywne pola umieszczane są na zakładce Dane podstawowe okna dokumentu, a pozostałe na zakładce Własne pola.
Kolejność pól można ustawić za pomocą przycisków Przesuń w górę / Przesuń w dół.