Symfonia KSeF > Symfonia KSeF - widok administracyjny

Drukuj

Symfonia KSeF - widok administracyjny

Okno zarządzania Symfonia KSeF umożliwia zarządzanie firmami w ramach organizacji oraz dostępem użytkowników.

 

Dostęp do zarządzania mają użytkownicy z nadaną rolą Admin organizacji.

 

Aby przejść do części administracyjnej serwisu wybierz z menu użytkownika Przejdź do Symfonia Administracja.

img_ksef_17

 

img_hm_75

 

 

Okno Symfonia KSeF

Zalogowany użytkownik

W lewym górnym rogu okna znajduje się informacja o zalogowanym użytkowniku oraz aktualnie wybranej organizacji, dla której wyświetlane są ustawienia administracyjne (lista użytkowników, lista firm, szczegóły organizacji).

 

Po rozwinięciu w menu dostępny jest przycisk Wyloguj.

Poniżej znajduje się jeszcze lista organizacji użytkownika. Kliknij na organizacji aby się na nią przełączyć.

 

img_hm_172

 

Przycisk Dodaj organizację otwiera dialog dodawania nowej organizacji dla użytkownika.

Zakładanie organizacji >>

 

Lista użytkowników

Lista prezentuje informacje o użytkownikach aktualnej subskrypcji Symfonia KSeF.

 

Administrator może dodawać użytkowników, zarządzać ich przypisaniem do firm oraz w ramach subskrypcji zarządzać ich rolami.

 

Dodawanie użytkowników

Kliknięcie przycisku Dodaj użytkownika otwiera formularz wprowadzania adresu e-mail oraz imienia i nazwiska nowego użytkownika dla aplikacji Symfonia KSeF. Zatwierdź dodanie użytkownika przyciskiem Zapisz użytkownika.

 

Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych użytkownika pojawią się dodatkowe ustawienia:

 

img_hm_147

 

Znajdujące się przy adresie e-mail oznaczenie Admin organizacji daje użytkownikowi uprawnienia do zarządzania użytkownikami i firmami w Symfonia KSeF. Użytkownicy z tym prawem oznaczeni są na liście pracowników w kolumnie rola jako Administrator.

 

Z rozwijanej listy pola Dodaj Firmę można wybrać, do których firm w organizacji użytkownik będzie mieć dostęp.

 

Pamiętaj aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia przyciskiem Zapisz zmiany.

 

Usuwanie użytkowników

Po otworzeniu przyciskiem btn_edit_01 okna edycji wybranego użytkownika kliknij przycisk Usuń użytkownika aby trwale usunąć jego konto.

 

Lista firm

Okno umożliwia zarządzanie firmami przypisanym do organizacji.

 

Dodawanie firmy

Kliknięcie przycisku Dodaj firmę otwiera formularz dla wprowadzenia jej danych identyfikacyjnych: nazwy oraz numeru NIP.

 

Po utworzeniu firmy w oknie jej ustawień pojawi się dodatkowe pole Klucz firmy. Znajdujący się w tym polu kod wykorzystywany jest przy konfiguracji połączenia programu Handel z serwisem Symfonia KSeF. Przycisk img_hm_143 umożliwia szybkie skopiowanie klucza do schowka systemowego Windows (aby przekleić go do ustawień klucza firmy w programie Handel).

 

Finanse i Księgowość - Konfiguracja połączenia >>

 

Usuwanie firmy

Aby usunąć firmę i jej dane z organizacji:

1.Na liście firm kliknij btn_edit_01 aby wejść do okna edycji danych firmy.

2.Kliknij przycisk Usuń firmę.

 

Usunięcie firmy jest nieodwracalne.

 

Ustawienia - Szczegóły organizacji

Polecenie Ustawienia > Szczegóły organizacji otwiera formularz z danymi organizacji aktualnie wybranej organizacji (aby zmienić organizację rozwiń menu aktualnie zalogowanego użytkownika w lewym górnym rogu okna).

 

Na dane organizacji składają się:

Nazwa firmy – pełna nazwa firmy.

NIP – numer NIP firmy.

Klucz organizacji – unikalny identyfikator organizacji w systemie Symfonia KSeF (w tej wersji nie pełni dodatkowych funkcji). Przycisk img_hm_143 umożliwia skopiowanie klucza organizacji do schowka Windows.

 

Informacje o subskrypcji

Informacja o identyfikatorze oraz dacie ważności aktualnej subskrypcji.

 

Ustawienia - Notyfikacje

Polecenie Ustawienia > Ustawienia notyfikacji mailowych otwiera widok wyboru powiadomień wysyłanych na adres e‑mail (aktualnie zalogowanego administratora).